Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N1)

Sylabus przedmiotu Infrastruktura transportu wodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura transportu wodnego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 10 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 20 2,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geografii fizycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Analiza infrastruktrury transportu wodnego i możliwości jej wykorzystania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Drogi wodne morskie; dynamika wód3
T-A-2Drogi wodne śródlądowe; klasyfikacja dróg wodnych3
T-A-3Budowle hydrotechniczne; przepustowość budowli żeglownych3
T-A-4Zaliczenie ćwiczen1
10
wykłady
T-W-1Elementy infrastruktury transportu wodnego2
T-W-2Charakterystyka dróg wodnych1
T-W-3Drogi morskie i śródlądowe1
T-W-4Porty morskie i śródlądowe3
T-W-5Budowle hydrotechniczne3
T-W-6Infrastruktura zaplecza technicznego transportu1
T-W-7Sieci transportu wodnego1
T-W-8Infrastruktura transportu zintegrowanego2
T-W-9Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego3
T-W-10Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego1
T-W-11Tendencje światowe rozwoju infrastrulktury transportu wodnego1
T-W-12Zaliczenie1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach10
A-A-2Studiowanie literatury10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych na bazie testu zamkniętego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C 02_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania wodnej infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
TR_1A_W08T1A_W04, T1A_W05InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C05_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
TR_1A_U12T1A_U11C-1T-W-2, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
TR_1A_C05_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego
TR_1A_U15T1A_U14InzA_U06C-1T-W-5, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C 02_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C 02_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania wodnej infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C05_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_1A_C05_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C 02_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Wszelaczyński W., Drogi wodne śródlądowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1990
  2. Tołkacz L., Infrastruktura transporu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, WTMiT ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, Wersja elektroniczna
  3. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, WTMiT ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011, Wersja elektroniczna

Literatura dodatkowa

  1. Hueckel S., Budowle morskie, Morskie, Gdańsk, 1975

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Drogi wodne morskie; dynamika wód3
T-A-2Drogi wodne śródlądowe; klasyfikacja dróg wodnych3
T-A-3Budowle hydrotechniczne; przepustowość budowli żeglownych3
T-A-4Zaliczenie ćwiczen1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy infrastruktury transportu wodnego2
T-W-2Charakterystyka dróg wodnych1
T-W-3Drogi morskie i śródlądowe1
T-W-4Porty morskie i śródlądowe3
T-W-5Budowle hydrotechniczne3
T-W-6Infrastruktura zaplecza technicznego transportu1
T-W-7Sieci transportu wodnego1
T-W-8Infrastruktura transportu zintegrowanego2
T-W-9Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego3
T-W-10Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego1
T-W-11Tendencje światowe rozwoju infrastrulktury transportu wodnego1
T-W-12Zaliczenie1
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach10
A-A-2Studiowanie literatury10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C 02_W01Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania wodnej infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W08ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Analiza infrastruktrury transportu wodnego i możliwości jej wykorzystania
Treści programoweT-W-1Elementy infrastruktury transportu wodnego
T-W-2Charakterystyka dróg wodnych
T-W-3Drogi morskie i śródlądowe
T-W-4Porty morskie i śródlądowe
T-W-5Budowle hydrotechniczne
T-W-6Infrastruktura zaplecza technicznego transportu
T-W-7Sieci transportu wodnego
T-W-8Infrastruktura transportu zintegrowanego
T-W-9Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego
T-W-10Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego
T-W-11Tendencje światowe rozwoju infrastrulktury transportu wodnego
T-A-1Drogi wodne morskie; dynamika wód
T-A-2Drogi wodne śródlądowe; klasyfikacja dróg wodnych
T-A-3Budowle hydrotechniczne; przepustowość budowli żeglownych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych na bazie testu zamkniętego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C05_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Analiza infrastruktrury transportu wodnego i możliwości jej wykorzystania
Treści programoweT-W-2Charakterystyka dróg wodnych
T-W-7Sieci transportu wodnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych na bazie testu zamkniętego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C05_U02Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Analiza infrastruktrury transportu wodnego i możliwości jej wykorzystania
Treści programoweT-W-5Budowle hydrotechniczne
T-A-3Budowle hydrotechniczne; przepustowość budowli żeglownych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych na bazie testu zamkniętego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C 02_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Analiza infrastruktrury transportu wodnego i możliwości jej wykorzystania
Treści programoweT-W-1Elementy infrastruktury transportu wodnego
T-W-2Charakterystyka dróg wodnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych na bazie testu zamkniętego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli