Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (N1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów

Sylabus przedmiotu Projektowanie okrętów 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie okrętów 2
Specjalność Projektowanie i budowa okrętów
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 3,00,50egzamin
projektyP6 20 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot jest kontynuacją przedmiotu Projektowanie okrętów. Obejmuje rozwinięcie zagadnień wcześniej omawianych oraz analizy właściwości statków morskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z funkcjonalno-przestrzennym projektowaniem jednostek pływających na etapie koncepcyjnym
C-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń statecznościowych i zrównoważenia statku zgodnie z obowiązującymi wymaganiami
C-3Nabycie umiejętności czytania i wykonania dokumentacji projektowej w tym wykonania planu ogólnego statku na etapie koncepcyjnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Kontynuacja indywidualnych zadań realizowanych w poprzedzającym semestrze na przedmiocie: Projektowanie okrętów 1, z wykorzystaniem programów komputerowych, m.in: sprawdzenie objętości zapasów i balastu wodnego, analiza eksploatacyjnych stanów załadowania, obliczenie stateczności i zrównoważenie wzdłużne statku, sprawdzenie stateczności awaryjnej, dobór pędnika i silnika głównego, prognoza prędkości, dobór i rozmieszczenie urządzeń kotwiczno-cumowniczych i środków ratunkowych, wykonanie uproszczonego rysunku planu ogólnego statku, wykonanie skróconego opisu technicznego statku.18
T-P-2Zaliczenie przedmiotu2
20
wykłady
T-W-1Optymalizacja właściwości statku w funkcji wymiarów głównych i kształtu kadłuba z uwzględnieniem wymagań przepisów klasyfikacyjnych i konwencji międzynarodowych.2
T-W-2Projektowanie napędu - prognozowanie oporu, dobór pędnika, analiza sprawności napędowej i mocy napędu, wybór typu napędu głównego; projektowanie przedziału maszynowni.2
T-W-3Projektowanie właściwości morskich statku, urządzenia tłumiące kołysania. Projektowanie właściwości manewrowych, dobór urządzeń sterowych.1
T-W-4Projektowanie stateczności statycznej i dynamicznej w stanie nieuszkodzonym, zrównoważenie wzdłużne statku.2
T-W-5Wpływ problemów wytrzymałościowych na projektowanie statków. Architektura okrętu.1
T-W-6Problemy budowy oraz technicznej eksploatacji statku w procesie jego projektowania. Budowa i zdanie statku; techniczna eksploatacja statku, odnowa i modernizacja statku.1
T-W-7Zaliczenie wykładów.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2Samodzielne wykonanie zadań projektowych28
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej27
A-P-4Zaliczenie przedmiotu2
75
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.9
A-W-2Własne studia literaturowe38
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia.27
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu1
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: Wykład problemowy, informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Metody praktyczne: metoda projektów
M-3Metody programowe: z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wykonanego projektu (zajęcia projektowe)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie egzaminu ustnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-03_W01
Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
O_1A_W18T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-03_U01
Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
O_1A_U13T1A_U16InzA_U08C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-03_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
O_1A_K04T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-03_W01
Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji okrętów.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji okrętów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-03_U01
Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
2,0Absolwent nie potrafi odczytywać dokumentacji (rysunkowej i tekstowej) dotyczącej konstrukcji okrętu oraz nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów, odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z wieloma poważnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z małą liczbą poważnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z licznymi drobnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo wnikliwie odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-03_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.

Literatura podstawowa

  1. Schneekluth H., Bertram V., Ship design for efficiency and economy, 1998
  2. Paczesniak J., Staszewski J., Projektowanie morskich statków handlowych. cz. I, II, III, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1984
  3. Trafalski W., Projektowanie okrętowe i jego wspomaganie, Wydawnictwo Morskie, Gdańska, 1979
  4. Przepisy klasyfikacyjne i konwencje międzynarodowe, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Kontynuacja indywidualnych zadań realizowanych w poprzedzającym semestrze na przedmiocie: Projektowanie okrętów 1, z wykorzystaniem programów komputerowych, m.in: sprawdzenie objętości zapasów i balastu wodnego, analiza eksploatacyjnych stanów załadowania, obliczenie stateczności i zrównoważenie wzdłużne statku, sprawdzenie stateczności awaryjnej, dobór pędnika i silnika głównego, prognoza prędkości, dobór i rozmieszczenie urządzeń kotwiczno-cumowniczych i środków ratunkowych, wykonanie uproszczonego rysunku planu ogólnego statku, wykonanie skróconego opisu technicznego statku.18
T-P-2Zaliczenie przedmiotu2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Optymalizacja właściwości statku w funkcji wymiarów głównych i kształtu kadłuba z uwzględnieniem wymagań przepisów klasyfikacyjnych i konwencji międzynarodowych.2
T-W-2Projektowanie napędu - prognozowanie oporu, dobór pędnika, analiza sprawności napędowej i mocy napędu, wybór typu napędu głównego; projektowanie przedziału maszynowni.2
T-W-3Projektowanie właściwości morskich statku, urządzenia tłumiące kołysania. Projektowanie właściwości manewrowych, dobór urządzeń sterowych.1
T-W-4Projektowanie stateczności statycznej i dynamicznej w stanie nieuszkodzonym, zrównoważenie wzdłużne statku.2
T-W-5Wpływ problemów wytrzymałościowych na projektowanie statków. Architektura okrętu.1
T-W-6Problemy budowy oraz technicznej eksploatacji statku w procesie jego projektowania. Budowa i zdanie statku; techniczna eksploatacja statku, odnowa i modernizacja statku.1
T-W-7Zaliczenie wykładów.1
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2Samodzielne wykonanie zadań projektowych28
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej27
A-P-4Zaliczenie przedmiotu2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.9
A-W-2Własne studia literaturowe38
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia.27
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-03_W01Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W18ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonalno-przestrzennym projektowaniem jednostek pływających na etapie koncepcyjnym
C-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń statecznościowych i zrównoważenia statku zgodnie z obowiązującymi wymaganiami
Treści programoweT-W-1Optymalizacja właściwości statku w funkcji wymiarów głównych i kształtu kadłuba z uwzględnieniem wymagań przepisów klasyfikacyjnych i konwencji międzynarodowych.
T-W-2Projektowanie napędu - prognozowanie oporu, dobór pędnika, analiza sprawności napędowej i mocy napędu, wybór typu napędu głównego; projektowanie przedziału maszynowni.
T-W-3Projektowanie właściwości morskich statku, urządzenia tłumiące kołysania. Projektowanie właściwości manewrowych, dobór urządzeń sterowych.
T-W-4Projektowanie stateczności statycznej i dynamicznej w stanie nieuszkodzonym, zrównoważenie wzdłużne statku.
T-W-5Wpływ problemów wytrzymałościowych na projektowanie statków. Architektura okrętu.
T-W-6Problemy budowy oraz technicznej eksploatacji statku w procesie jego projektowania. Budowa i zdanie statku; techniczna eksploatacja statku, odnowa i modernizacja statku.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: Wykład problemowy, informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wykonanego projektu (zajęcia projektowe)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji okrętów.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-03_U01Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności czytania i wykonania dokumentacji projektowej w tym wykonania planu ogólnego statku na etapie koncepcyjnym.
Treści programoweT-W-1Optymalizacja właściwości statku w funkcji wymiarów głównych i kształtu kadłuba z uwzględnieniem wymagań przepisów klasyfikacyjnych i konwencji międzynarodowych.
T-W-2Projektowanie napędu - prognozowanie oporu, dobór pędnika, analiza sprawności napędowej i mocy napędu, wybór typu napędu głównego; projektowanie przedziału maszynowni.
T-W-3Projektowanie właściwości morskich statku, urządzenia tłumiące kołysania. Projektowanie właściwości manewrowych, dobór urządzeń sterowych.
T-W-4Projektowanie stateczności statycznej i dynamicznej w stanie nieuszkodzonym, zrównoważenie wzdłużne statku.
T-W-5Wpływ problemów wytrzymałościowych na projektowanie statków. Architektura okrętu.
T-W-6Problemy budowy oraz technicznej eksploatacji statku w procesie jego projektowania. Budowa i zdanie statku; techniczna eksploatacja statku, odnowa i modernizacja statku.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wykonanego projektu (zajęcia projektowe)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi odczytywać dokumentacji (rysunkowej i tekstowej) dotyczącej konstrukcji okrętu oraz nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów, odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z wieloma poważnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z małą liczbą poważnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z licznymi drobnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo wnikliwie odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-03_K01Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń statecznościowych i zrównoważenia statku zgodnie z obowiązującymi wymaganiami
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wykonanego projektu (zajęcia projektowe)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.