Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Budowa i eksploatacja układów napędowych i zasilania jednostek pływających śródlądowych i morskich |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej |
C-2 | Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki indywidualnej |
C-3 | Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów zasilania obiektów pływających przeznaczonych do turystyki podwodnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wodna turystyka zbiorowa - jednostki pływające do realizacji turystyki zbiorowej wyposażone w silniki spalinowe napędu głównego, napędy alternatywne przyjazne środowisku naturalnemu | 10 |
T-P-2 | Wodna turystyka indywidualna - jednostki pływające wyposażone w napędy spalinowe, jednostki wyposażone w napędy elektryczne | 6 |
T-P-3 | Turystyka podwodna - jednostki załogowe | 4 |
T-P-4 | Turystyka podwodna - bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy podwodne typu ROV | 4 |
T-P-5 | Prezentacja projektów | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Studia literaturowe - czsopisma fachowe, internet | 10 |
A-P-3 | Realizacja projektu | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prelekcja |
M-2 | Klasyczna metoda problemowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Metoda oceny ciągłej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-16_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej | J_1A_W02, J_1A_W03, J_1A_W04, J_1A_W07, J_1A_W12 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-16_W02 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania i eksploatacji systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej nawodnej i podwodnej | J_1A_W04, J_1A_W07, J_1A_W12, J_1A_W13 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-16_U01 Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej | J_1A_U03, J_1A_U15, J_1A_U16 | T1A_U03, T1A_U13 | InzA_U05 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-16_U02 Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów przeznaczonych dla turystyki podwodnej - indywidualnej i zbiorowej | J_1A_U04, J_1A_U05, J_1A_U07, J_1A_U08, J_1A_U12 | T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10 | InzA_U01, InzA_U03 | C-1, C-2, C-3 | T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-16_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność, szczególnie w zakresie życia ludzkiego oraz w zakresie dotyczącym ochrony środowiska wodnegp | J_1A_K01, J_1A_K03, J_1A_K07 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-16_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) | |
5,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-16_W02 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania i eksploatacji systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej nawodnej i podwodnej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) | |
5,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-16_U01 Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej | 2,0 | Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań | |
5,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym | |
J_1A_D1-16_U02 Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów przeznaczonych dla turystyki podwodnej - indywidualnej i zbiorowej | 2,0 | Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań | |
5,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-16_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność, szczególnie w zakresie życia ludzkiego oraz w zakresie dotyczącym ochrony środowiska wodnegp | 2,0 | Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli |
Literatura podstawowa
- Rowiński L., Pojazdy głębinowe budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo prywatne WiB, Gdańsk, 2008, 1
- B. Małolepszy, Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2, 0, 2002, 0, 0
- 0, Konstrukcja i technologia obiektów pływających, Marine Log., 0, 2002, 0, 0
- Zbierski K., Spalinowe napędy jachtów, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1987
- Praca zbiorowa, Eksploatacja jachtów motorowych, PENTA, Warszawa, 1993
Literatura dodatkowa
- Cieśliński J., Mikielewicz J, Niekonwencjonalne urzadzenia i systemy konwersji energii, Ossolineum, Wrocław, 1999