Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Jachty motorowe i żaglowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Jachty motorowe i żaglowe | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość teorii biektów pływających, mechaniki płynów i systemów napędowych obiektów pływających |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Mechanika pływania jachtów motorowych | 3 |
T-L-2 | Podział przestrzeni kadłuba jachtu motorowego | 3 |
T-L-3 | Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych | 3 |
T-L-4 | Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego | 4 |
T-L-5 | Dobór silników jachtów motorowych i żaglowych | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje jachtów motorowych | 2 |
T-W-2 | Mechanika pływania jachtów motorowych | 1 |
T-W-3 | Wypornościowe jachty motorowe | 2 |
T-W-4 | Półślizgowe jachty motorowe | 2 |
T-W-5 | Podział przestrzeni jachtu motorowego | 4 |
T-W-6 | Napędy jachtów motorowych | 2 |
T-W-7 | Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych | 2 |
T-W-8 | Konfiguracje jachtów żaglowych | 2 |
T-W-9 | Osprzęt jachtów żaglowych | 2 |
T-W-10 | Żagle, drzewca, takielunek jachtów żaglowych | 2 |
T-W-11 | Silniki pomocnicze | 2 |
T-W-12 | Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego | 4 |
T-W-13 | Statki żaglowe | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury fachowej | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury fachowej | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-07_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek jachtów | J_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-07_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów motorowych i żaglowych | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-07_W03 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia obiektów obiektów pływających jakimi są jachty | J_1A_W11 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-W-9, T-W-11, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-07_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace jachty motorowe i żaglowe | J_1A_U15 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-12, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-07_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , wynikających ze znajomości podstawowych zasad budowy i eksploatacji jachtów | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-07_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z eksploatacją jachtów motorowych i żaglowych | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-07_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek jachtów | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-07_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów motorowych i żaglowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-07_W03 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia obiektów obiektów pływających jakimi są jachty | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-07_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace jachty motorowe i żaglowe | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-07_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , wynikających ze znajomości podstawowych zasad budowy i eksploatacji jachtów | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-07_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z eksploatacją jachtów motorowych i żaglowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993
- Patalas N., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
Literatura dodatkowa
- Nowak G.M., Katiera, łodki i motory, Sudostrojenije, Leningrad, 1971, W języku rosyjskim