Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Statki turystyki morskiej i śródlądowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Statki turystyki morskiej i śródlądowej | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Teoria i projektowanie obiektów pływających, konstrukcja obiektów pływajacych, środki transportu wodnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość zasad budowy i cech funkcjonalnych turystycznych środków transportu wodnego morskiego i śródlądowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza funkcji statków pasażerskich | 4 |
T-A-2 | Ograniczenia wymiarowe turystycznych statków śródlądowych | 4 |
T-A-3 | Koncepcje konstrukcji statków turystycznych | 3 |
T-A-4 | Uwarunkowania bezpieczeństwa eksploatacji statków turystycznych | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historia rozwoju statków pasażerskich. | 4 |
T-W-2 | Ogólna charakterystyka współczesnych statków pasażerskich | 4 |
T-W-3 | Poska flota pasażerska | 4 |
T-W-4 | Podstawowe cechy funkconalne statków turystyki zbirowej | 4 |
T-W-5 | Ograniczenia wymiarowe statków turystycznych | 2 |
T-W-6 | Konfiguracje nadbudowy statków turystycznych | 4 |
T-W-7 | Specyfika konstrukcji turystycznych statków śródlądowych i morskich | 4 |
T-W-8 | Zasady bezpuieczeństwa charakteryzujące statki pasażerskie w tym statki turystyczne | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-04_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu sumorskich i śródlądowych pasażerskich statków turystycznych | J_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-04_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu rozwoju budowy i przeznaczenia turystycznych statków pasażerskich | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-4, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-04_W03 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia Statków turystyki zbiorowej | J_1A_W11 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-W-2, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-04_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace Statki pasażerskie | J_1A_U15 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-04_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania statków pasażerskich w zakresie ich systemów bezpieczeństwa | J_1A_U16 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-8, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-04_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotyczących statków turystyki morskiej i śródlądowej | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-04_K01 Student prawidłowo identyfikuje funkcja turystycznych statków pasażerskich | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-04_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu sumorskich i śródlądowych pasażerskich statków turystycznych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-04_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu rozwoju budowy i przeznaczenia turystycznych statków pasażerskich | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | O Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego prez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-04_W03 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia Statków turystyki zbiorowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-04_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace Statki pasażerskie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-04_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania statków pasażerskich w zakresie ich systemów bezpieczeństwa | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-04_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotyczących statków turystyki morskiej i śródlądowej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Ocena 2 - Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-04_K01 Student prawidłowo identyfikuje funkcja turystycznych statków pasażerskich | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa Tom II. Turystyczne śródlądowe statki pasażerskie, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2009, Dodtępna w Zachodniopomorskiej Bibliotece Cyfrowej
- Urbanowicz W., Transatlantyki, Morskie, Gdańsk, 1970
- Jastrzębski T., Projektowanie konstrukcji okrętowych i oceanotechnicznych, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1993