Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Środki transportu lądowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Środki transportu lądowego | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajommośc podstaw konstrukcji maszyn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z charakterystyką, podstawami eksploatacji i obsługiwania środków transportu lądowego oraz nabycie umiejętność ich wyboru do określonych zadań transportowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza rozwiązań wybranych węzłów konstrukcyjnych środków transportu lądowego | 7 |
T-A-2 | Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej środków transportu ląadowego: obsługiwanie, diagnostyka, naprawy | 7 |
T-A-3 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna charakterystyka i klasyfikacja pasażerskich środków transportu naziemnego | 2 |
T-W-2 | Podstawowe parametry techniczno – eksploatacyjne pojazdów mechanicznych | 3 |
T-W-3 | Źródła napędu. | 6 |
T-W-4 | Ogólny układ konstrukcyjny pojazdów samochodowych. | 4 |
T-W-5 | Tabor kolejowy: pojazdy trakcyjne, wagony kolejowe | 6 |
T-W-6 | Środki transportu miejskiego: tramwaje, autobusy trolejbusy, szybka kolej miejska, metroa | 8 |
T-W-7 | Zaliczenie | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-W-3 | Studiowanie źródeł internetowych | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
A-W-5 | Konsultacje | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Pisemne zaliczenie (test) treści wykładowych |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-03_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych, budowie i podstawach eksploatacji środków transportu lądowego | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-03_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych związanych z obsługąi eksploatacją środkó transportu lądowego także zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-03_K01 Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wymaganymi obsługami technicznymi i doboremśrodków transportu | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-03_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych, budowie i podstawach eksploatacji środków transportu lądowego | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-03_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych związanych z obsługąi eksploatacją środkó transportu lądowego także zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-03_K01 Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wymaganymi obsługami technicznymi i doboremśrodków transportu | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Prochowski L., Żuchowski A., . Pojazdy samochodowe – samochody ciężarowe i autobusy., WKŁ, Warszawa, 2004
- Zalewski P., Siedlecki P. Drewnowski A, Technologia transportu kolejowego., WKŁ, Warszawa, 2004
- Rychter T., Budowa pojazdów samochodowych., WSiP, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Zając P., Kołodziejczyk L.M., Silniki spalinowe, WSiP, Warszawa, 2001
- Uzdowski M., Abramek K.F., Garczyński K., Pojazdy samochodowe- Eksploatacja techniczna i naprawa, WKŁ, Waeszawa, 2003