Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcja i technologia obiektów pływających 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcja i technologia obiektów pływających 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>, Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elementy mechaniki ogólnej, nauki o materiałach i wytrzymałości materiałów, grafiki inżynierskiej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość zagadnień konstrukcyjnych i technologicznych w zakresie omawianym w programie wykładów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania prac spawalniczych | 2 |
T-L-2 | Zasady eksploatacji i obsługi sprzętu spawalniczego | 2 |
T-L-3 | Projektowanie procesów spawania | 1 |
T-L-4 | Przygotowanie do spawania;trasowanie, cięcie , ukosowanie | 2 |
T-L-5 | Konwencjonalne metody spawania | 2 |
T-L-6 | Zabiegi i czynności końcowe po spawaniu | 2 |
T-L-7 | Kontrola jakości złącz | 2 |
T-L-8 | Dokumentacja spawalnicza | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metody projektowania konstrukcji kadłuba obiektu pływajacego | 2 |
T-W-2 | Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne | 2 |
T-W-3 | Obciążenia konstrukcyjne kadłubów obiektów pływających | 2 |
T-W-4 | Wytrzymałość konstrukcji obiektów pływajacych | 1 |
T-W-5 | Koncepcja konstrukcji i układów wiązań | 2 |
T-W-6 | Specyficzne problemy rozwiązań konstrukcyjnych | 1 |
T-W-7 | Rysunek konstrukcyjny | 3 |
T-W-8 | Wybrane zagadnienia technlogii łączenia elementów konstrukcyjnych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne sprawozdań ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C17_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień konstrukcji i technologii spawalniczych stosowanych w budowie obiektów pływających | J_1A_W04 | T1A_W02 | InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_C17_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu konstrukcji i technologii spawalniczych właściwych dla obiektów pływajacych | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_C17_W03 Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich konstrukcyjnych i spawalniczych w zakresie obiektów pływających | J_1A_W12 | T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C17_U01 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą ze sdzczehgólnym uwzględnieniem procesów spawalniczych | J_1A_U13 | T1A_U11 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C17_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role w oprocesie realizacji prac spawalniczych | J_1A_K04 | T1A_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C17_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień konstrukcji i technologii spawalniczych stosowanych w budowie obiektów pływających | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_C17_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu konstrukcji i technologii spawalniczych właściwych dla obiektów pływajacych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_C17_W03 Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich konstrukcyjnych i spawalniczych w zakresie obiektów pływających | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C17_U01 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą ze sdzczehgólnym uwzględnieniem procesów spawalniczych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | - Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | . Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C17_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role w oprocesie realizacji prac spawalniczych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Doerffer J., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Morskie, Gdańsk, 1974
- Doerffer J., Technologia wyposażania statku, Morskie, Gdańsk, 1975
- Gourd L.M., Podstawy technologii spawalniczych, WNT, Warszawa, 1997
- Jastrzębski T., Projektowanie konstrukcji okrętowych i oceanotechnicznych, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1993
- Storch R.L., Ship Production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 2005
- Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, Wyższa Szkoła Morska w Gdyni, Gdynia, 1999
Literatura dodatkowa
- Walczak W. (red.), Spawalnictwo. Ćwiczenia laboratoryjne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2000
- Marine Log., 2012
- Marine Log., 2012
- Walczak W. (red.), Spawalnictwo. Ćwiczenia laboratoryjne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2000
- Sea Technology, 2012
- Marine Log., 2012
- Sea Technology, 2012