Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Eksploatacja statków turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja statków turystycznych
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Michalski <Ryszard.Michalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość budowy statków turystycznych oraz infrastruktury wodnego transportu turystycznego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identyfikacja współzależności pomiędzy statkiem a drogą wodną w aspekcie klasy drogi wodnej.9
T-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej statków pasażerskich. Bezpieczeństwo jednostek.10
T-A-3Planowanie podróży statków turystycznych.9
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń.2
30
wykłady
T-W-1Dostępność statków turystycznych na rynku producentów i rynku wtórnym.1
T-W-2Podstawy prawne eksploatacji turystycznych statków pasażerskich.1
T-W-3Współzależność między drogą wodną a statkiem.1
T-W-4Ograniczenia ruchu statków pasażerskich.1
T-W-5Bazy lądowe statków pasażerskich.1
T-W-6Aprowizacja statków.1
T-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.4
T-W-8Zasady planowania podróży.1
T-W-9Załoga statków pasażerskich.1
T-W-10Zasady bezpieczeństwa pasażerów.1
T-W-11Formy eksploatacji statków turystycznych; statki pory dziennej, statki całodobowe.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.29
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.14
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.5
A-A-4Zaliczanie ćwiczeń.2
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu z treści wykładowych.5
A-W-4Egzamin.1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji statków turystycznych.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-08_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia z eksploatacji statków turystycznych.
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1
J_1A_D1-08_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w eksploatacji statków turystycznych.
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-A-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-08_U01
Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje dotyczące ruchu statków turystycznych na akwenach płytkich i ograniczonych.
J_1A_U09T1A_U08InzA_U01C-1T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-A-1M-2S-2
J_1A_D1-08_U02
Student potrafi przeprowadzić symulacje organizacji eksploatacji statków turystycznych.
J_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-1T-W-7, T-W-8M-2S-2
J_1A_D1-08_U03
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji statków pasażerskich.
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-3, T-W-7M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-08_K01
Student potrafi inspirować i organizować procesy wodnej turystyki zbiorowej.
J_1A_K02T1A_K01C-1T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-2
J_1A_D1-08_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji statków pasażerskich, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
J_1A_K03T1A_K01, T1A_K02C-1T-W-2, T-W-8, T-W-10M-1, M-2S-2
J_1A_D1-08_K03
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu w zakresie eksploatacji statków pasażerskich.
J_1A_K06T1A_K05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-08_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia z eksploatacji statków turystycznych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
J_1A_D1-08_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w eksploatacji statków turystycznych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-08_U01
Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje dotyczące ruchu statków turystycznych na akwenach płytkich i ograniczonych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-08_U02
Student potrafi przeprowadzić symulacje organizacji eksploatacji statków turystycznych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-08_U03
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji statków pasażerskich.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-08_K01
Student potrafi inspirować i organizować procesy wodnej turystyki zbiorowej.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.
J_1A_D1-08_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji statków pasażerskich, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.
J_1A_D1-08_K03
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu w zakresie eksploatacji statków pasażerskich.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Kujawa J. (red.), Organizacja i technika transportu morskiego, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 1999
  2. Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom II. Turystyczne śródlądowe statki pasażerskie, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identyfikacja współzależności pomiędzy statkiem a drogą wodną w aspekcie klasy drogi wodnej.9
T-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej statków pasażerskich. Bezpieczeństwo jednostek.10
T-A-3Planowanie podróży statków turystycznych.9
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dostępność statków turystycznych na rynku producentów i rynku wtórnym.1
T-W-2Podstawy prawne eksploatacji turystycznych statków pasażerskich.1
T-W-3Współzależność między drogą wodną a statkiem.1
T-W-4Ograniczenia ruchu statków pasażerskich.1
T-W-5Bazy lądowe statków pasażerskich.1
T-W-6Aprowizacja statków.1
T-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.4
T-W-8Zasady planowania podróży.1
T-W-9Załoga statków pasażerskich.1
T-W-10Zasady bezpieczeństwa pasażerów.1
T-W-11Formy eksploatacji statków turystycznych; statki pory dziennej, statki całodobowe.2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.29
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.14
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.5
A-A-4Zaliczanie ćwiczeń.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu z treści wykładowych.5
A-W-4Egzamin.1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia z eksploatacji statków turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-1Dostępność statków turystycznych na rynku producentów i rynku wtórnym.
T-W-5Bazy lądowe statków pasażerskich.
T-W-6Aprowizacja statków.
T-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.
T-W-8Zasady planowania podróży.
T-W-9Załoga statków pasażerskich.
T-W-10Zasady bezpieczeństwa pasażerów.
T-W-11Formy eksploatacji statków turystycznych; statki pory dziennej, statki całodobowe.
T-A-1Identyfikacja współzależności pomiędzy statkiem a drogą wodną w aspekcie klasy drogi wodnej.
T-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej statków pasażerskich. Bezpieczeństwo jednostek.
T-A-3Planowanie podróży statków turystycznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji statków turystycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_W02Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w eksploatacji statków turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-1Dostępność statków turystycznych na rynku producentów i rynku wtórnym.
T-W-2Podstawy prawne eksploatacji turystycznych statków pasażerskich.
T-W-3Współzależność między drogą wodną a statkiem.
T-W-4Ograniczenia ruchu statków pasażerskich.
T-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.
T-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej statków pasażerskich. Bezpieczeństwo jednostek.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji statków turystycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_U01Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje dotyczące ruchu statków turystycznych na akwenach płytkich i ograniczonych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U09potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe dotyczące ruchu jednostek pływających na akwenach płytkich i ograniczonych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-3Współzależność między drogą wodną a statkiem.
T-W-4Ograniczenia ruchu statków pasażerskich.
T-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.
T-A-1Identyfikacja współzależności pomiędzy statkiem a drogą wodną w aspekcie klasy drogi wodnej.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_U02Student potrafi przeprowadzić symulacje organizacji eksploatacji statków turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U10potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.
T-W-8Zasady planowania podróży.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_U03Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji statków pasażerskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-3Współzależność między drogą wodną a statkiem.
T-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_K01Student potrafi inspirować i organizować procesy wodnej turystyki zbiorowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K02potrafi inspirować i organizować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-9Załoga statków pasażerskich.
T-W-10Zasady bezpieczeństwa pasażerów.
T-W-11Formy eksploatacji statków turystycznych; statki pory dziennej, statki całodobowe.
T-A-1Identyfikacja współzależności pomiędzy statkiem a drogą wodną w aspekcie klasy drogi wodnej.
T-A-3Planowanie podróży statków turystycznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_K02Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji statków pasażerskich, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-2Podstawy prawne eksploatacji turystycznych statków pasażerskich.
T-W-8Zasady planowania podróży.
T-W-10Zasady bezpieczeństwa pasażerów.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-08_K03Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu w zakresie eksploatacji statków pasażerskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych.
Treści programoweT-W-3Współzależność między drogą wodną a statkiem.
T-W-4Ograniczenia ruchu statków pasażerskich.
T-W-7Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich.
T-W-8Zasady planowania podróży.
T-W-9Załoga statków pasażerskich.
T-W-10Zasady bezpieczeństwa pasażerów.
T-A-2Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej statków pasażerskich. Bezpieczeństwo jednostek.
T-A-3Planowanie podróży statków turystycznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji statków turystycznych.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.