Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Budowa i eksploatacja układów napędowych i zasilania jednostek pływających śródlądowych i morskich

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
C-2Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki indywidualnej
C-3Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów zasilania obiektów pływających przeznaczonych do turystyki podwodnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wodna turystyka zbiorowa - jednostki pływające do realizacji turystyki zbiorowej wyposażone w silniki spalinowe napędu głównego, napędy alternatywne przyjazne środowisku naturalnemu10
T-P-2Wodna turystyka indywidualna - jednostki pływające wyposażone w napędy spalinowe, jednostki wyposażone w napędy elektryczne6
T-P-3Turystyka podwodna - jednostki załogowe4
T-P-4Turystyka podwodna - bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy podwodne typu ROV4
T-P-5Prezentacja projektów6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe - czsopisma fachowe, internet10
A-P-3Realizacja projektu10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prelekcja
M-2Klasyczna metoda problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Metoda oceny ciągłej
S-2Ocena formująca: Ocena projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-16_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
J_1A_W02, J_1A_W03, J_1A_W04, J_1A_W07, J_1A_W12T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-16_W02
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania i eksploatacji systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej nawodnej i podwodnej
J_1A_W04, J_1A_W07, J_1A_W12, J_1A_W13T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-16_U01
Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej
J_1A_U03, J_1A_U15, J_1A_U16T1A_U03, T1A_U13InzA_U05C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-16_U02
Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów przeznaczonych dla turystyki podwodnej - indywidualnej i zbiorowej
J_1A_U04, J_1A_U05, J_1A_U07, J_1A_U08, J_1A_U12T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10InzA_U01, InzA_U03C-1, C-2, C-3T-P-3, T-P-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-16_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność, szczególnie w zakresie życia ludzkiego oraz w zakresie dotyczącym ochrony środowiska wodnegp
J_1A_K01, J_1A_K03, J_1A_K07T1A_K01, T1A_K02, T1A_K06InzA_K02C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-16_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-16_W02
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania i eksploatacji systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej nawodnej i podwodnej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-16_U01
Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
J_1A_D1-16_U02
Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów przeznaczonych dla turystyki podwodnej - indywidualnej i zbiorowej
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-16_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność, szczególnie w zakresie życia ludzkiego oraz w zakresie dotyczącym ochrony środowiska wodnegp
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Rowiński L., Pojazdy głębinowe budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo prywatne WiB, Gdańsk, 2008, 1
  2. B. Małolepszy, Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2, 0, 2002, 0, 0
  3. 0, Konstrukcja i technologia obiektów pływających, Marine Log., 0, 2002, 0, 0
  4. Zbierski K., Spalinowe napędy jachtów, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1987
  5. Praca zbiorowa, Eksploatacja jachtów motorowych, PENTA, Warszawa, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Cieśliński J., Mikielewicz J, Niekonwencjonalne urzadzenia i systemy konwersji energii, Ossolineum, Wrocław, 1999

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wodna turystyka zbiorowa - jednostki pływające do realizacji turystyki zbiorowej wyposażone w silniki spalinowe napędu głównego, napędy alternatywne przyjazne środowisku naturalnemu10
T-P-2Wodna turystyka indywidualna - jednostki pływające wyposażone w napędy spalinowe, jednostki wyposażone w napędy elektryczne6
T-P-3Turystyka podwodna - jednostki załogowe4
T-P-4Turystyka podwodna - bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy podwodne typu ROV4
T-P-5Prezentacja projektów6
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe - czsopisma fachowe, internet10
A-P-3Realizacja projektu10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-16_W01Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W02ma podstawową wiedzę z obszaru nauk technicznych - stanowiącą bazę dyscypliny nauki budowa i eksploatacja maszyn, niezbędną w realizacji zadań kierunku jachting
J_1A_W03ma wiedzę z obszarów nauk społecznych, humanistycznych i przyrodniczych, stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych niezbędną przy rozwiazywaniu problemów kierunku jachting
J_1A_W04ma podstawową wiedzę z zakresu kierunku studiów oceanotechnika powiązaną z jachtingiem dotyczącą zagadnień budowy jednostek pływających
J_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
J_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
Treści programoweT-P-1Wodna turystyka zbiorowa - jednostki pływające do realizacji turystyki zbiorowej wyposażone w silniki spalinowe napędu głównego, napędy alternatywne przyjazne środowisku naturalnemu
Metody nauczaniaM-1Prelekcja
M-2Klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metoda oceny ciągłej
S-2Ocena formująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-16_W02Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania i eksploatacji systemów napędowych obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej nawodnej i podwodnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W04ma podstawową wiedzę z zakresu kierunku studiów oceanotechnika powiązaną z jachtingiem dotyczącą zagadnień budowy jednostek pływających
J_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
J_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu kierunku jachting
J_1A_W13ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych i prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inzynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
C-2Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki indywidualnej
C-3Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów zasilania obiektów pływających przeznaczonych do turystyki podwodnej
Treści programoweT-P-1Wodna turystyka zbiorowa - jednostki pływające do realizacji turystyki zbiorowej wyposażone w silniki spalinowe napędu głównego, napędy alternatywne przyjazne środowisku naturalnemu
T-P-2Wodna turystyka indywidualna - jednostki pływające wyposażone w napędy spalinowe, jednostki wyposażone w napędy elektryczne
T-P-3Turystyka podwodna - jednostki załogowe
T-P-4Turystyka podwodna - bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy podwodne typu ROV
Metody nauczaniaM-1Prelekcja
M-2Klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metoda oceny ciągłej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-16_U01Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów pływających przeznaczonych dla turystyki indywidualnej i zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U03potrafi przygotować w języku opolskim i języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemłów w zakresie studiowanego kierunku studiów
J_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
J_1A_U16potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury adekwatnych do kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
C-2Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki indywidualnej
C-3Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów zasilania obiektów pływających przeznaczonych do turystyki podwodnej
Treści programoweT-P-1Wodna turystyka zbiorowa - jednostki pływające do realizacji turystyki zbiorowej wyposażone w silniki spalinowe napędu głównego, napędy alternatywne przyjazne środowisku naturalnemu
T-P-2Wodna turystyka indywidualna - jednostki pływające wyposażone w napędy spalinowe, jednostki wyposażone w napędy elektryczne
Metody nauczaniaM-1Prelekcja
M-2Klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metoda oceny ciągłej
S-2Ocena formująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-16_U02Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy napędowe oraz zasilania obiektów przeznaczonych dla turystyki podwodnej - indywidualnej i zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U04potrafi prygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień w zakresie studiowanego kierunku studiów
J_1A_U05ma umiejętności samokształcenia się
J_1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
J_1A_U08potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w tym wzakresie obsługiwania jednostek pływających
J_1A_U12potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
C-2Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki indywidualnej
C-3Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów zasilania obiektów pływających przeznaczonych do turystyki podwodnej
Treści programoweT-P-3Turystyka podwodna - jednostki załogowe
T-P-4Turystyka podwodna - bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy podwodne typu ROV
Metody nauczaniaM-1Prelekcja
M-2Klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metoda oceny ciągłej
S-2Ocena formująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-16_K01Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność, szczególnie w zakresie życia ludzkiego oraz w zakresie dotyczącym ochrony środowiska wodnegp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się i uczenia innych osób
J_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
J_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki zbiorowej
C-2Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów napędowych i zasilania jednostek pływających przeznaczonych do turystyki indywidualnej
C-3Umiejętność identyfikacji technicznej i projektowania elementów funkcjonalnych układów zasilania obiektów pływających przeznaczonych do turystyki podwodnej
Treści programoweT-P-1Wodna turystyka zbiorowa - jednostki pływające do realizacji turystyki zbiorowej wyposażone w silniki spalinowe napędu głównego, napędy alternatywne przyjazne środowisku naturalnemu
T-P-2Wodna turystyka indywidualna - jednostki pływające wyposażone w napędy spalinowe, jednostki wyposażone w napędy elektryczne
T-P-3Turystyka podwodna - jednostki załogowe
T-P-4Turystyka podwodna - bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy podwodne typu ROV
Metody nauczaniaM-1Prelekcja
M-2Klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metoda oceny ciągłej
S-2Ocena formująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli