Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów

Sylabus przedmiotu Marketing i zarządzanie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing i zarządzanie
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość logistyki i zagadnień ekonomiczno-prawnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość procedur realizacji badań rynkowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych5
T-A-2Badanie rynku usług turystyki wodnej5
T-A-3Formułowanie i wybór strategii marketingowej dla turystyki wodnej5
15
wykłady
T-W-1Istota i znaczenie marketingu2
T-W-2Cechy i funkcje rynku usług turystycznych3
T-W-3Badanie rynku usług turystycznych3
T-W-4Badanie rynku usług turystyki wodnej3
T-W-5Instrumenty zarządzania marketingowego na rynku usług turustycznych4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-13_W01
Student ma wiedzę z zagadnień marketingu i zarządzania zawartych w obszarze nauk społecznych i stanowiących uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych
J_1A_W03T1A_W01InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-13_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania marketingowego stanowiącą istotny czynnik działalności gospodarczej
J_1A_W14T1A_W09InzA_W04C-1T-W-5, T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-13_W03
Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu turystyki wodnej
J_1A_W16T1A_W11C-1T-W-4, T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-13_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty marketingowe i zarządcze
J_1A_U12T1A_U10InzA_U03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-13_K01
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań z zakresu marketingu usług w turystyce wodnej
J_1A_K05T1A_K04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-13_K02
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie marketingu usług turystycznych
J_1A_K07T1A_K06InzA_K02C-1T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-13_W01
Student ma wiedzę z zagadnień marketingu i zarządzania zawartych w obszarze nauk społecznych i stanowiących uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-13_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania marketingowego stanowiącą istotny czynnik działalności gospodarczej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-13_W03
Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu turystyki wodnej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-13_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty marketingowe i zarządcze
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-13_K01
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań z zakresu marketingu usług w turystyce wodnej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
J_1A_D1-13_K02
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie marketingu usług turystycznych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Christopher M., Pack H., Logistyka marketingowa, Warszawa, 2005
  2. Daszkowski M.(red.), Zarys marketingu usług, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 1993
  3. Styś A. (red.), Zarządzanie marketingowe w sferze usług, PTE, Wrocław, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych5
T-A-2Badanie rynku usług turystyki wodnej5
T-A-3Formułowanie i wybór strategii marketingowej dla turystyki wodnej5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i znaczenie marketingu2
T-W-2Cechy i funkcje rynku usług turystycznych3
T-W-3Badanie rynku usług turystycznych3
T-W-4Badanie rynku usług turystyki wodnej3
T-W-5Instrumenty zarządzania marketingowego na rynku usług turustycznych4
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-13_W01Student ma wiedzę z zagadnień marketingu i zarządzania zawartych w obszarze nauk społecznych i stanowiących uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W03ma wiedzę z obszarów nauk społecznych, humanistycznych i przyrodniczych, stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych niezbędną przy rozwiazywaniu problemów kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość procedur realizacji badań rynkowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych
Treści programoweT-W-1Istota i znaczenie marketingu
T-W-2Cechy i funkcje rynku usług turystycznych
T-W-3Badanie rynku usług turystycznych
T-W-4Badanie rynku usług turystyki wodnej
T-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych
T-A-2Badanie rynku usług turystyki wodnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-13_W02Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania marketingowego stanowiącą istotny czynnik działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W14ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość procedur realizacji badań rynkowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych
Treści programoweT-W-5Instrumenty zarządzania marketingowego na rynku usług turustycznych
T-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych
T-A-3Formułowanie i wybór strategii marketingowej dla turystyki wodnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-13_W03Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu turystyki wodnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W16zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość procedur realizacji badań rynkowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych
Treści programoweT-W-4Badanie rynku usług turystyki wodnej
T-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych
T-A-3Formułowanie i wybór strategii marketingowej dla turystyki wodnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-13_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty marketingowe i zarządcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U12potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Znajomość procedur realizacji badań rynkowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych
Treści programoweT-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych
T-A-2Badanie rynku usług turystyki wodnej
T-A-3Formułowanie i wybór strategii marketingowej dla turystyki wodnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-13_K01Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań z zakresu marketingu usług w turystyce wodnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K05potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji - określonych przez siebie lub innych - zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Znajomość procedur realizacji badań rynkowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych
Treści programoweT-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych
T-A-2Badanie rynku usług turystyki wodnej
T-A-3Formułowanie i wybór strategii marketingowej dla turystyki wodnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-13_K02Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie marketingu usług turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Znajomość procedur realizacji badań rynkowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych
Treści programoweT-A-1Badanie marketingowe usług turystycznych
T-A-3Formułowanie i wybór strategii marketingowej dla turystyki wodnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli