Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów
Sylabus przedmiotu Przestrzeń funkcjonalna statków turystycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przestrzeń funkcjonalna statków turystycznych | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość teorii obiektów pływających i zasad ich projektowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość zasad funkcjonalnego projektowania statków turystycznych; znajomość celów podziału funkcjonalnego statków turystycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczanie dopuszczalnej prędkości ruchu statków na wodach płytkich i ograniczonych | 5 |
T-A-2 | Analiza konfiguracji i wymiarów pasażerskich statków śródlądowych | 5 |
T-A-3 | Dobór powierzchni przestrzeni pasażerskiej w aspekcie form rejsów turystycznych | 5 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Podział przestrzeni statków jednokadłubowych | 8 |
T-P-2 | Podziałfunkcjonalny statków wielokadłubowych | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Hydromechanika statków pływających po wodach płytkich i ograniczonych | 2 |
T-W-2 | Dynamika wód morskich | 1 |
T-W-3 | Dobór pędkości statków turystycznych | 2 |
T-W-4 | Wymiary główne statków turystycznych | 1 |
T-W-5 | Dobór konfiguracji kadłuba i nadbudowy statku | 3 |
T-W-6 | Podział przestrzeni pasażerskiej | 3 |
T-W-7 | Podział przestrzeni obsługi statku | 2 |
T-W-8 | Systemy napędowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Praktyczne poznawanie statków turystycznych | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych | 5 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | Studiowanie dostępnych projektow statków pasażerskich | 5 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-06_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia funkvcjonalnego projektowania statków pasażerskich wykorzystywanych w jachtingu bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających | J_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-06_U01 1J_1A_U13 ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku projektowym statków śródlądowych | J_1A_U13 | T1A_U11 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D1-06_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania podziału przestrzeni turystycznych statków pasażerskich | J_1A_U16 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-A-3, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D1-06_U03 tudent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych w zakresie funkconalnego podziału przestrzeni statków pasażerskich | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-06_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-06_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia funkvcjonalnego projektowania statków pasażerskich wykorzystywanych w jachtingu bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-06_U01 1J_1A_U13 ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku projektowym statków śródlądowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-06_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania podziału przestrzeni turystycznych statków pasażerskich | 2,0 | Student nie prezentuje żadnych umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-06_U03 tudent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych w zakresie funkconalnego podziału przestrzeni statków pasażerskich | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-06_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Semenov J., Sanecka K., Teoria projektowania statku, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 2001
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa .Tom II . Turystyczne śródlądowe statki pasażerskie, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2009
- Urbanowicz W., Transatlantyki, Morskie, Gdańsk, 1970
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Poradnik Okretowca Tom II, Morskie, Gdynia, 1960