Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów

Sylabus przedmiotu Infrastruktura turystyki wodnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura turystyki wodnej
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 2,00,70egzamin
laboratoriaL5 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Geografia fizyczna Polski i Europy, infrastruktura transportu wodnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość liniowych i opunktowych elementóew infrastruktury śródlądowego transportu turystycznego wraz z jej zapleczem lądowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki śródlądowej8
T-L-2Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki morskiej7
15
wykłady
T-W-1Uwarunkowania historyczne funkcjonowanioa szlaków turystycznych w Polsce3
T-W-2Szlaki Suwalszczyzny i Mazur3
T-W-3Szlaki Warmii i Żuław3
T-W-4Szlaki Wielkopolski i Małopolski4
T-W-5Szlaki Ziem Zachodnich3
T-W-6Europejskie śródlądowe szlaki turystyczne4
T-W-7Morskie szlaki turystyczne4
T-W-8Lądowe zaplecze szlaków turystyki wodnej4
T-W-9Nowe projekty szlaków turystycznych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Komputerowe przygotowane map potencjalnych tras turystycznych5
A-L-3Przyggotowanie sprawozdań z przrbiegu zajęć laboratoryjnych5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i map turystycznych15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem bazy informatycznej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny z treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-02_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystyki wodnej niezbędnej do eksploatacji jednostek paływających pasażeskiej turystyki zbiorowej
J_1A_W08T1A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-02_U01
tudent potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów infrastruktury turystyki wodnej
J_1A_U16T1A_U13InzA_U05C-1T-L-1, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-02_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotyczących zagadnień infrastruktury turystyki wodnej
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-02_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy dotyczące infrastruktury turystyki wodnej
J_1A_K06T1A_K05C-1T-W-8, T-L-1, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-02_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystyki wodnej niezbędnej do eksploatacji jednostek paływających pasażeskiej turystyki zbiorowej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-02_U01
tudent potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów infrastruktury turystyki wodnej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-02_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotyczących zagadnień infrastruktury turystyki wodnej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-02_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy dotyczące infrastruktury turystyki wodnej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom I. Szlaki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2008
  2. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Ton I. Infrastruktura transportu śródlądowego, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010
  3. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, Wydział Techniki Miorskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Kubec J., Podzimek J., Wasserwege, Aventinum, Praga, 1996, Język niemiecki

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki śródlądowej8
T-L-2Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki morskiej7
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uwarunkowania historyczne funkcjonowanioa szlaków turystycznych w Polsce3
T-W-2Szlaki Suwalszczyzny i Mazur3
T-W-3Szlaki Warmii i Żuław3
T-W-4Szlaki Wielkopolski i Małopolski4
T-W-5Szlaki Ziem Zachodnich3
T-W-6Europejskie śródlądowe szlaki turystyczne4
T-W-7Morskie szlaki turystyczne4
T-W-8Lądowe zaplecze szlaków turystyki wodnej4
T-W-9Nowe projekty szlaków turystycznych2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Komputerowe przygotowane map potencjalnych tras turystycznych5
A-L-3Przyggotowanie sprawozdań z przrbiegu zajęć laboratoryjnych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i map turystycznych15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-02_W01Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystyki wodnej niezbędnej do eksploatacji jednostek paływających pasażeskiej turystyki zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość liniowych i opunktowych elementóew infrastruktury śródlądowego transportu turystycznego wraz z jej zapleczem lądowym
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania historyczne funkcjonowanioa szlaków turystycznych w Polsce
T-W-2Szlaki Suwalszczyzny i Mazur
T-W-3Szlaki Warmii i Żuław
T-W-4Szlaki Wielkopolski i Małopolski
T-W-5Szlaki Ziem Zachodnich
T-W-6Europejskie śródlądowe szlaki turystyczne
T-W-7Morskie szlaki turystyczne
T-W-8Lądowe zaplecze szlaków turystyki wodnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem bazy informatycznej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny z treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-02_U01tudent potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów infrastruktury turystyki wodnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U16potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury adekwatnych do kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość liniowych i opunktowych elementóew infrastruktury śródlądowego transportu turystycznego wraz z jej zapleczem lądowym
Treści programoweT-L-1Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki śródlądowej
T-L-2Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki morskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem bazy informatycznej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny z treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-02_U02Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotyczących zagadnień infrastruktury turystyki wodnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość liniowych i opunktowych elementóew infrastruktury śródlądowego transportu turystycznego wraz z jej zapleczem lądowym
Treści programoweT-W-9Nowe projekty szlaków turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem bazy informatycznej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny z treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-02_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy dotyczące infrastruktury turystyki wodnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość liniowych i opunktowych elementóew infrastruktury śródlądowego transportu turystycznego wraz z jej zapleczem lądowym
Treści programoweT-W-8Lądowe zaplecze szlaków turystyki wodnej
T-L-1Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki śródlądowej
T-L-2Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki morskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem bazy informatycznej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny z treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli