Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów
Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektrotechnika i elektronika 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | matematyka: rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, liczby zespolone, równania różniczkowe zwyczajne |
W-2 | fizyka: zjawisko prądu elektrycznego, podstawy elektromagnetyzmu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP | 1 |
T-L-2 | rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza | 2 |
T-L-3 | pomiar mocy w obwodach prądu przemiennego | 2 |
T-L-4 | badanie woltomierza cyfrowego | 2 |
T-L-5 | badanie transformatora | 2 |
T-L-6 | stany nieustalone | 2 |
T-L-7 | wyznaczanie charakterystyk wybranych maszyn elektrycznych | 2 |
T-L-8 | przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | budowa, zasada działania, charakterystyki transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych | 5 |
T-W-2 | urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia | 3 |
T-W-3 | ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym | 2 |
T-W-4 | elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań | 4 |
T-W-5 | zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury | 4 |
A-L-3 | przygotowanie sprawozdań | 4 |
A-L-4 | przygotowanie do zaliczeń | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne przedmiotu |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C04_U01 student potrafi rozwiązać prosty problem inżynierski dotyczący użytkowania urządzeń elektrycznych | J_1A_U12 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C04_K01 student aktywnie wspólpracuje w grupie i wyraża swoje oceny, dążąc do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego | J_1A_K04 | T1A_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C04_U01 student potrafi rozwiązać prosty problem inżynierski dotyczący użytkowania urządzeń elektrycznych | 2,0 | student nie potrafi rozwiązać prostego problemu inżynierskiego |
3,0 | student potrafi rozwiązać prosty problem inżynierski omówiony na zajęciach i z pomocą interpretuje wyniki rozwiązania | |
3,5 | student potrafi rozwiązać prosty problem inżynierski i z pomocą interpretuje wyniki rozwiązania | |
4,0 | student potrafi rozwiązać prosty problem inżynierski i interpretuje wyniki rozwiązania | |
4,5 | student potrafi zaproponować rozwiązanie prostego problemu inżynierskiego i interpretuje wyniki rozwiązania | |
5,0 | student potrafi zaproponować rozwiązanie prostego problemu inżynierskiego i kompleksowo interpretuje wyniki rozwiązania |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C04_K01 student aktywnie wspólpracuje w grupie i wyraża swoje oceny, dążąc do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego | 2,0 | student nie wyraża woli współpracy z grupą zadaniową |
3,0 | student wyraża wolę współpracy z grupą zadaniową | |
3,5 | student współpracuje z grupą zadaniową | |
4,0 | student aktywnie współpracuje w grupie zadaniowej | |
4,5 | student aktywnie współpracuje w grupie zadaniowej i wyraża trafne opinie prowadzące do rozwiązania problemu | |
5,0 | student jest liderem w grupie zadaniowej, kieruje jej pracami i rozplanowuje zadania dla poszczególnych osób, nadzoruje poprawność wykonywanych zadań przez osoby w grupie |
Literatura podstawowa
- Paweł Hempowicz (praca zbiorowa), Eletrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 1999
- Jan Strojny (pod redakcją), Vademecum elektryka: poradnik dla inżynierów, techników i studentów, Centralny Ośrodek Szkolenia i Wydawnictw SEP, Warszawa, 2004
- Jan Hennel, Podstawy elektroniki półprzewodnikowej, WNT, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Augustyn Chwaleba, Metrologia elektryczna, WNT, Warszawa, 2003
- Jacek Wyszkowski, Elektrotechnika okrętowa: czytanie schematów, Fundacja Rozwoju Akademii Morskiej, Gdynia, 2006
- Janusz Piotrowski, Podstawy miernictwa, WNT, Warszawa, 2002