Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów

Sylabus przedmiotu Logistyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy ekonomii, podstawy organizacji i zarządzania, ekonomika transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Identyfikacja i rozwiazywanie problemów logistycznych w podmiotach gospodarczych
C-2Analiza warunków rynkowych i podejmowanie decyzji w zakresie zarzadzania logistycznego na poziomie operacyjnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe sfery działań w przedsiębiorstwie3
T-A-2Elementy infrastruktury logistycznej1
T-A-3Logistyczne narzędzia kosztów optymalizacji przedsiębiorstwa2
T-A-4Współzależność między kosztem a poziomem obsługi klienta; elementy obsługi, standardy obsługi2
T-A-5Znaczenie zapasów: przyczyny utrzymywania zapasów, koszty zapasów2
T-A-6Kryteria wyboru źródeł zakupu2
T-A-7Działalność logistyczna w skali globalnej, jednolity rynek europejski (strategie obsługi klienta na rynku globalnym)2
T-A-8Zaliczenie formy zajęć1
15
wykłady
T-W-1Istota i przedmiot logistyki2
T-W-2Podejście systemowe i procesowe w logistyce-istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych4
T-W-3Struktura systemów logistycznych4
T-W-4Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie2
T-W-5Podział funkcjonalny i fazowy logistyki4
T-W-6Infrastruktura procesów logistycznych4
T-W-7Logistyka w transporcie (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewou)4
T-W-8Rodzaje usług logistycznych2
T-W-9Centra logistyczne4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Sudiowanie literatury i innych źródeł informacji20
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C01_W01
Student ma wiedzę niezbędną do rozumienia logistycznych uwarunkowań dzialalności inżyniewrskiej
J_1A_W13T1A_W08InzA_W03C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-A-3, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C01_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty logistyczne
J_1A_U12T1A_U10InzA_U03C-2T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C01_K0
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć przyjmuje postawę aktywną w działaniach związanych z realizacją powierzonych zadań, odpowiednio określa priotytety, postępując zgodnie z zasadami etyki
J_1A_K05T1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C01_W01
Student ma wiedzę niezbędną do rozumienia logistycznych uwarunkowań dzialalności inżyniewrskiej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C01_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty logistyczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C01_K0
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć przyjmuje postawę aktywną w działaniach związanych z realizacją powierzonych zadań, odpowiednio określa priotytety, postępując zgodnie z zasadami etyki
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Krawczyk S., Logistyka. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa, 2011
  2. Blaik P., Logistyka, PWE, Warszawa, 2010
  3. Skowronek Cz., Sariusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2007
  4. Mindur M. (red.), Logistyka. Infrastruktura techniczna w świecie, Instytut Technologii Eksploatacji, Warszawa-Radom, 2008
  5. Dembińska-Cyran I., Szpon J., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy logistyki, Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Rydzkowski W. (red.), Usługi logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2007
  2. Semenov J. (red.), Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008
  3. Coyle J., Bardi E., Langley C., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe sfery działań w przedsiębiorstwie3
T-A-2Elementy infrastruktury logistycznej1
T-A-3Logistyczne narzędzia kosztów optymalizacji przedsiębiorstwa2
T-A-4Współzależność między kosztem a poziomem obsługi klienta; elementy obsługi, standardy obsługi2
T-A-5Znaczenie zapasów: przyczyny utrzymywania zapasów, koszty zapasów2
T-A-6Kryteria wyboru źródeł zakupu2
T-A-7Działalność logistyczna w skali globalnej, jednolity rynek europejski (strategie obsługi klienta na rynku globalnym)2
T-A-8Zaliczenie formy zajęć1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i przedmiot logistyki2
T-W-2Podejście systemowe i procesowe w logistyce-istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych4
T-W-3Struktura systemów logistycznych4
T-W-4Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie2
T-W-5Podział funkcjonalny i fazowy logistyki4
T-W-6Infrastruktura procesów logistycznych4
T-W-7Logistyka w transporcie (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewou)4
T-W-8Rodzaje usług logistycznych2
T-W-9Centra logistyczne4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Sudiowanie literatury i innych źródeł informacji20
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C01_W01Student ma wiedzę niezbędną do rozumienia logistycznych uwarunkowań dzialalności inżyniewrskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W13ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych i prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inzynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Identyfikacja i rozwiazywanie problemów logistycznych w podmiotach gospodarczych
C-2Analiza warunków rynkowych i podejmowanie decyzji w zakresie zarzadzania logistycznego na poziomie operacyjnym
Treści programoweT-W-2Podejście systemowe i procesowe w logistyce-istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych
T-W-4Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie
T-W-7Logistyka w transporcie (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewou)
T-A-3Logistyczne narzędzia kosztów optymalizacji przedsiębiorstwa
T-A-5Znaczenie zapasów: przyczyny utrzymywania zapasów, koszty zapasów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C01_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty logistyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U12potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Analiza warunków rynkowych i podejmowanie decyzji w zakresie zarzadzania logistycznego na poziomie operacyjnym
Treści programoweT-W-2Podejście systemowe i procesowe w logistyce-istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych
T-W-3Struktura systemów logistycznych
T-W-5Podział funkcjonalny i fazowy logistyki
T-W-9Centra logistyczne
T-A-1Podstawowe sfery działań w przedsiębiorstwie
T-A-2Elementy infrastruktury logistycznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C01_K0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć przyjmuje postawę aktywną w działaniach związanych z realizacją powierzonych zadań, odpowiednio określa priotytety, postępując zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K05potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji - określonych przez siebie lub innych - zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Identyfikacja i rozwiazywanie problemów logistycznych w podmiotach gospodarczych
C-2Analiza warunków rynkowych i podejmowanie decyzji w zakresie zarzadzania logistycznego na poziomie operacyjnym
Treści programoweT-W-1Istota i przedmiot logistyki
T-W-4Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie
T-W-6Infrastruktura procesów logistycznych
T-A-3Logistyczne narzędzia kosztów optymalizacji przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli