Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów

Sylabus przedmiotu Przedmiot ekonomiczno-prawny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedmiot ekonomiczno-prawny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,33zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementarna wiedza prawna i ogólnoekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie podstawowych procesów ekonomicznych i działań prawnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Charakterystyka głównych rynków w gospodarce4
T-A-2Formy organizacyjne-prawne przedsiębiorstw. Fazy życia przedsiębiorstwa.4
T-A-3Powołanie się na przepis prawny4
T-A-4Gałęzie prawa.3
15
wykłady
T-W-1Pojęcie ekonomii. Mechanizmy funkcjonowania gospodarki w skali makro- i mikroekonomicznej.2
T-W-2Wzrost gospodarczy. Bezrobocie i jego rodzaje.2
T-W-3Formy organizacyjne-prawne przedsiębiorstw. Fazy życia przedsiębiorstwa.2
T-W-4Istota i formy współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw.1
T-W-5Komunikacja niewerbalna (mowa ciała itp.)2
T-W-6Historia prawa. Źródła prawa w Polsce.2
T-W-7Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej.1
T-W-8Gałęzie prawa i ich charakterystyka.2
T-W-9Zaliczenie.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie aktów ekonomicznych i prawnych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_A03_W01
Student ma podstawową wiedzę z obszarów nauk ekonomiczno - prawnych stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych
J_1A_W03T1A_W01InzA_W05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_A03_W02
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia ekonomicznych i uwarunkowań działalności inzynierskiej
J_1A_W13T1A_W08InzA_W03C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_A03_W04
Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku jachting
J_1A_W16T1A_W11C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_A03_U01
Student potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
J_1A_U14T1A_U12InzA_U04C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_A03_K02
Student potrafi współdziałać w zakresie zagadnień ekonomiczno - prawnych
J_1A_K04T1A_K03C-1T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_A03_W01
Student ma podstawową wiedzę z obszarów nauk ekonomiczno - prawnych stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_A03_W02
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia ekonomicznych i uwarunkowań działalności inzynierskiej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_A03_W04
Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku jachting
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_A03_U01
Student potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_A03_K02
Student potrafi współdziałać w zakresie zagadnień ekonomiczno - prawnych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Milewski R. (red.), Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa, 2004
  2. Kufel J., Siuda W., Prawo gospodarcze dla ekonomistów, Scriptus, Poznań, 1998
  3. Kufel J. , Siuda W., Prawo gospodarcze, Scriptus, Poznań, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Nojszewska E., Podstawy ekonomii, WSiP, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Charakterystyka głównych rynków w gospodarce4
T-A-2Formy organizacyjne-prawne przedsiębiorstw. Fazy życia przedsiębiorstwa.4
T-A-3Powołanie się na przepis prawny4
T-A-4Gałęzie prawa.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie ekonomii. Mechanizmy funkcjonowania gospodarki w skali makro- i mikroekonomicznej.2
T-W-2Wzrost gospodarczy. Bezrobocie i jego rodzaje.2
T-W-3Formy organizacyjne-prawne przedsiębiorstw. Fazy życia przedsiębiorstwa.2
T-W-4Istota i formy współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw.1
T-W-5Komunikacja niewerbalna (mowa ciała itp.)2
T-W-6Historia prawa. Źródła prawa w Polsce.2
T-W-7Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej.1
T-W-8Gałęzie prawa i ich charakterystyka.2
T-W-9Zaliczenie.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie aktów ekonomicznych i prawnych5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_A03_W01Student ma podstawową wiedzę z obszarów nauk ekonomiczno - prawnych stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W03ma wiedzę z obszarów nauk społecznych, humanistycznych i przyrodniczych, stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych niezbędną przy rozwiazywaniu problemów kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozumienie podstawowych procesów ekonomicznych i działań prawnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie ekonomii. Mechanizmy funkcjonowania gospodarki w skali makro- i mikroekonomicznej.
T-W-3Formy organizacyjne-prawne przedsiębiorstw. Fazy życia przedsiębiorstwa.
T-W-4Istota i formy współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw.
T-W-5Komunikacja niewerbalna (mowa ciała itp.)
T-W-6Historia prawa. Źródła prawa w Polsce.
T-W-7Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej.
T-W-8Gałęzie prawa i ich charakterystyka.
T-A-3Powołanie się na przepis prawny
T-A-4Gałęzie prawa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_A03_W02Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia ekonomicznych i uwarunkowań działalności inzynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W13ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych i prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inzynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Rozumienie podstawowych procesów ekonomicznych i działań prawnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie ekonomii. Mechanizmy funkcjonowania gospodarki w skali makro- i mikroekonomicznej.
T-W-4Istota i formy współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw.
T-W-5Komunikacja niewerbalna (mowa ciała itp.)
T-W-6Historia prawa. Źródła prawa w Polsce.
T-W-7Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej.
T-W-8Gałęzie prawa i ich charakterystyka.
T-A-1Charakterystyka głównych rynków w gospodarce
T-A-3Powołanie się na przepis prawny
T-A-4Gałęzie prawa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_A03_W04Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku jachting
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W16zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozumienie podstawowych procesów ekonomicznych i działań prawnych
Treści programoweT-W-2Wzrost gospodarczy. Bezrobocie i jego rodzaje.
T-W-3Formy organizacyjne-prawne przedsiębiorstw. Fazy życia przedsiębiorstwa.
T-W-4Istota i formy współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_A03_U01Student potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U14potrafi dokonać wstepnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Rozumienie podstawowych procesów ekonomicznych i działań prawnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie ekonomii. Mechanizmy funkcjonowania gospodarki w skali makro- i mikroekonomicznej.
T-W-2Wzrost gospodarczy. Bezrobocie i jego rodzaje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_A03_K02Student potrafi współdziałać w zakresie zagadnień ekonomiczno - prawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Rozumienie podstawowych procesów ekonomicznych i działań prawnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie ekonomii. Mechanizmy funkcjonowania gospodarki w skali makro- i mikroekonomicznej.
T-W-2Wzrost gospodarczy. Bezrobocie i jego rodzaje.
T-A-1Charakterystyka głównych rynków w gospodarce
T-A-3Powołanie się na przepis prawny
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli