Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
Sylabus przedmiotu Język rosyjski 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria bezpieczeństwa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język rosyjski 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Swietłana Szczygielska <Swietlana.Szczygielska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | rosyjski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-3 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-4 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | T5. Transport, komunikacja. Podróż. Komunikacja miejska. Środek lokomocji. Znaki drogowe. Zdania bezosobowe. | 10 |
T-LK-2 | T6. Handel. Towary. Usługi. Rzeczowniki odczasownikowe. | 10 |
T-LK-3 | T7. Zdrowy styl życia. Żywienie. Ochrona zdrowia. Sport. Turystyka. Rząd (rekcja) wybranych czasowników. Przysłówki nieokreślone z partykułą -нибудь, ни, не. | 10 |
T-LK-4 | T8. Praca. Wybór zawodu. Problem zatrudnienia. List motywacyjny, CV. Strona bierna. Imiesłowy przymiotnikowe. | 10 |
T-LK-5 | T11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 20 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 13 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A06-4_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa , fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | IB_1A_W23 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-5, M-6, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
IB_1A_A06-4_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | IB_1A_W23 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-2 | T-LK-5 | M-1, M-5, M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A06-4_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | IB_1A_U01, IB_1A_U04 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-5, M-6, M-7, M-3, M-4 | S-2, S-4 |
IB_1A_A06-4_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | IB_1A_U02, IB_1A_U06, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U05, T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-6, M-3 | S-2 |
IB_1A_A06-4_U03 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, teksty specjalistyczne oraz potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi | IB_1A_U02, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-5 | S-2 |
IB_1A_A06-4_U04 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | IB_1A_U02, IB_1A_U04, IB_1A_U05, IB_1A_U07 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-2 | T-LK-5 | M-1, M-5, M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A06-4_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | IB_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3 |
IB_1A_A06-4_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | IB_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A06-4_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa , fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IB_1A_A06-4_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A06-4_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IB_1A_A06-4_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IB_1A_A06-4_U03 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, teksty specjalistyczne oraz potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IB_1A_A06-4_U04 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A06-4_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IB_1A_A06-4_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, cz. 2, „Wagros”, Poznań, 2006
- S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, cz. 3, „Wagros”, Poznań, 2008
- К. И. Пехливанова, М. Н. Лебедева, Грамматика русского языка в иллюстрациях, "Русcкий язык", Москва, 1985
Literatura dodatkowa
- Z. Kurylin, Gramatyka języka rosyjskiego, Warszawa, 2004
- A. Pado, Читай, пиши, говори! cz. I, II, Warszawa, 2001
- Н.П.Андрюшина, М.Н.Макова, Тренировочные тесты по русскому языку как иностранному, II сертификационный уровень. Общее владение, "Златоуст", Санкт-Петербург, 2010
- Dodatkowe materiały prowadzącego zajęcia, 2012