Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Historia transportu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Historia transportu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu historii transportu oraz jej uwarunkowań na tle zmian społecznych. |
C-2 | Umiejętnośc kojarzenia wpływu uwarunkowań społecznych na rozwój procesów transportowych w dziejach cywlilizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Rola transportu w rozwoju cywilizacji. 2. Szlaki komunikacyjne. Geneza i rozwój. Uwarunkowania społeczne i geograficzne. 3. Kamienie milowe w dziejach rozwoju transportu. 4. Historia transportu lądowego. 5. Historia transportu wodnego. 6. Historia transportu powietrznego. 7. Historia technik przeładunkowych. | 44 |
T-W-2 | Zaliczenie wykładu. | 1 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 45 |
A-W-2 | Studiowanie publikacji z zakresu związanego z tematami wykładów. | 30 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_A02-2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu historii rozwoju transportu i technik transportowych. | BJ_1A_W24 | T1A_W11 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_A02-2_U01 Student powinien wykazać się umiejętnościami z zakresu kojarzenia zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji. | BJ_1A_U07 | T1A_U02, T1A_U07 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_A02-2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu historii rozwoju transportu i technik transportowych. | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu historii transportu. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu historii transportu. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu historii transportu oraz podstawowych uwarunkowań społecznych związanych z rozwojem transportu. | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu historii transportu oraz podstawowych uwarunkowań społecznych związanych z rozwojem transportu. Ma podstawową wiedzę w zakresie istotnych dla rozwoju transportu wynalazków technicznych. | |
4,5 | Student posiada dobrze ugruntowaną wiedzę z zakresu historii transportu oraz podstawowych uwarunkowań społecznych związanych z rozwojem transportu. Ma podstawową wiedzę w zakresie istotnych dla rozwoju transportu wynalazków technicznych. | |
5,0 | Student posiada rozszerzoną i dobrze ugruntowaną wiedzę z zakresu historii transportu oraz różnych uwarunkowań związanych z rozwojem transportu. Ma rozwiniętą wiedzę w zakresie istotnych dla rozwoju transportu wynalazków technicznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_A02-2_U01 Student powinien wykazać się umiejętnościami z zakresu kojarzenia zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji. | 2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności kojarzenia zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji. |
3,0 | Student posiada umiejętności kojarzenia podstawowych zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji. | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności kojarzenia różnych zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji. | |
4,0 | Student posiada podstawowe umiejętności kojarzenia różnych zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji, w tym umie wskazać wpływ istotnych czynników społecznych. | |
4,5 | Student posiada dobrze rozwinięte umiejętności kojarzenia różnych zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji, w tym umie wskazać wpływ istotnych czynników społecznych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrze rozwinięte umiejętności kojarzenia różnych zdarzeń z historii rozwoju transportu ze zdarzeniami towarzyszącymi rozwojowi cywilizacji, w tym umie wskazać wpływ różnych czynników społecznych. |
Literatura podstawowa
- Pskozub A., Historia transportu, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 1989