Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)
specjalność: towaroznawstwo żywności

Sylabus przedmiotu Opakowania inteligentne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Opakowania inteligentne
Specjalność towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Centrum Bioimmobilizacji i Innowacyjnych Materiałów Opakowaniowych
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Bartkowiak <Artur-Bartkowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Artur Bartkowiak <Artur-Bartkowiak@zut.edu.pl>, Sławomir Lisiecki <Slawomir.Lisiecki@zut.edu.pl>, Małgorzata Mizielińska <Malgorzata.Mizielinska@zut.edu.pl>, Agnieszka Romanowska-Osuch <Agnieszka.Romanowska-Osuch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 18 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 26 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 26 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość chemii, chemii żywności, biochemii, matematyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie roli i funkcji opakowań inteligentnych, ich podziału i przeglądu, przekazanie podstawowych informacji na temat nowych trendów w dziedzinie opakowań inteligentnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań i podstawowe terminy związane z opakowaniami inteligentnymi2
T-L-2Identyfikacja podstawowych wskaźników temperatury2
T-L-3Opakowania celulozowe: papier, tektura, jako nośniki dla "sprytnych" etykiet2
T-L-4Identyfikacja i aplikacja opakowań pozwalających na uzyskiwanie określonych warunków wilgotności wewnątrz opakowania3
T-L-5Opakowania termoizolacyjne i umożliwiające serwowanie produktu kulinarnie gotowego2
T-L-6Kolokwium I (test)1
T-L-7Przegląd najważniejszych opakowań jednostkowych i transportowych zawierających elementy opakowania inteligentnego3
T-L-8Podstawy doboru opakowania inteligentnego do właściwości żywności,3
T-L-9Systemy pakowania żywności a opakowania inteligentne3
T-L-10Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności, podstawowe rodzaje informacji znajdujących się na opakowaniach, Kody EAN, QR, technologia RF ID3
T-L-11Kolokwium II (test) i zaliczenie przedmiotu2
26
wykłady
T-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd nowoczesnych opakowań aktywnych i inteligentnych3
T-W-2Opakowania inteligentne - wskaźniki czasu i temperatury. konstrukcje, producenci, aplikacje3
T-W-3Inne typy wskażników i etykiet stosowane w opakowaniach jednostkowych do żywności3
T-W-4Opakowania transportowe oraz jednostki ładunkowe jako opakowania inteligentne3
T-W-5Wytyczne do projektowania i doboru opakowań inteligentnych (podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, wybrane własności pakowanych produktów oraz ich zmiany w czasie przechowywania).6
T-W-6Podstawy doboru opakowania inteligentnego a systemy pakowania towarów.4
T-W-7Informacje na opakowaniach i oznakowanie różnych towarów (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody EAN i QR, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań).2
T-W-8Nowe trendy w dziedzinie opakowań inteligentnych2
26

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2Przygotowanie się do kolokwium I12
A-L-3Przygotowanie się do kolokwium II12
A-L-4Samodzielna praca z literaturą przedmiotu10
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach26
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu10
A-W-3Samodzielnie powtarzanie i uzupełnianie wiedzy z tematyki przedmiotu10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu z wykładów12
A-W-5Egzamin testowy1
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: kolokwium (2 w semestrze, test)
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
S-3Ocena formująca: Obserwacja aktywności podczas zajęć laboratoryjnych (sprawozdania z doświadczeń laboratoryjnych)
S-4Ocena formująca: Nie podlega ocenie w formie stopnia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_O16-1tz_W01
Student posiada podstawową wiedzę w zakresie opakowań inteligentnych, posiada wiedzę na temat ich podziału oraz sposobu doboru dla wybranych artykułów spożywczych.
TOW_1A_W17S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_O16-1tz_U01
Student posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu opakowalnictwa.
TOW_1A_U01S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_O16-1tz_K01
Student ma świadomość konieczności dalszego samokształcenia i pogłębiania wiedzy z zakresu dynamicznie rozwijającego się opakowalnictwa.
TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06C-1T-W-8M-1S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_O16-1tz_W01
Student posiada podstawową wiedzę w zakresie opakowań inteligentnych, posiada wiedzę na temat ich podziału oraz sposobu doboru dla wybranych artykułów spożywczych.
2,0W: 0 - 50; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
3,0W: 51 - 60; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
3,5W: 61 - 70; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
4,0W: 71 - 80; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
4,5W: 81 - 90; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
5,0W: 91 - 100; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_O16-1tz_U01
Student posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu opakowalnictwa.
2,0
3,0Pozytywna ocena z dwóch kolokwiów w formie testu, niższa niż 3,25.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_O16-1tz_K01
Student ma świadomość konieczności dalszego samokształcenia i pogłębiania wiedzy z zakresu dynamicznie rozwijającego się opakowalnictwa.
2,0
3,0Nie podlega ocenie w formie stopnia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Czerniawski B., Michniewicz J., Opakowania do Żywności, Agro Food Technology, Czeladź, 1998
  2. Nierzwicki W., Opakowania, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia, 1997

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań i podstawowe terminy związane z opakowaniami inteligentnymi2
T-L-2Identyfikacja podstawowych wskaźników temperatury2
T-L-3Opakowania celulozowe: papier, tektura, jako nośniki dla "sprytnych" etykiet2
T-L-4Identyfikacja i aplikacja opakowań pozwalających na uzyskiwanie określonych warunków wilgotności wewnątrz opakowania3
T-L-5Opakowania termoizolacyjne i umożliwiające serwowanie produktu kulinarnie gotowego2
T-L-6Kolokwium I (test)1
T-L-7Przegląd najważniejszych opakowań jednostkowych i transportowych zawierających elementy opakowania inteligentnego3
T-L-8Podstawy doboru opakowania inteligentnego do właściwości żywności,3
T-L-9Systemy pakowania żywności a opakowania inteligentne3
T-L-10Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności, podstawowe rodzaje informacji znajdujących się na opakowaniach, Kody EAN, QR, technologia RF ID3
T-L-11Kolokwium II (test) i zaliczenie przedmiotu2
26

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd nowoczesnych opakowań aktywnych i inteligentnych3
T-W-2Opakowania inteligentne - wskaźniki czasu i temperatury. konstrukcje, producenci, aplikacje3
T-W-3Inne typy wskażników i etykiet stosowane w opakowaniach jednostkowych do żywności3
T-W-4Opakowania transportowe oraz jednostki ładunkowe jako opakowania inteligentne3
T-W-5Wytyczne do projektowania i doboru opakowań inteligentnych (podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, wybrane własności pakowanych produktów oraz ich zmiany w czasie przechowywania).6
T-W-6Podstawy doboru opakowania inteligentnego a systemy pakowania towarów.4
T-W-7Informacje na opakowaniach i oznakowanie różnych towarów (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody EAN i QR, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań).2
T-W-8Nowe trendy w dziedzinie opakowań inteligentnych2
26

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2Przygotowanie się do kolokwium I12
A-L-3Przygotowanie się do kolokwium II12
A-L-4Samodzielna praca z literaturą przedmiotu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach26
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu10
A-W-3Samodzielnie powtarzanie i uzupełnianie wiedzy z tematyki przedmiotu10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu z wykładów12
A-W-5Egzamin testowy1
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_O16-1tz_W01Student posiada podstawową wiedzę w zakresie opakowań inteligentnych, posiada wiedzę na temat ich podziału oraz sposobu doboru dla wybranych artykułów spożywczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W17Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych i przemysłowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie podziału i przeglądu materiałów do produkcji opakowań, ich podział, ocenę, certyfikację, oznakowania oraz ich dobór.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie roli i funkcji opakowań inteligentnych, ich podziału i przeglądu, przekazanie podstawowych informacji na temat nowych trendów w dziedzinie opakowań inteligentnych
Treści programoweT-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd nowoczesnych opakowań aktywnych i inteligentnych
T-W-2Opakowania inteligentne - wskaźniki czasu i temperatury. konstrukcje, producenci, aplikacje
T-W-3Inne typy wskażników i etykiet stosowane w opakowaniach jednostkowych do żywności
T-W-4Opakowania transportowe oraz jednostki ładunkowe jako opakowania inteligentne
T-W-5Wytyczne do projektowania i doboru opakowań inteligentnych (podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, wybrane własności pakowanych produktów oraz ich zmiany w czasie przechowywania).
T-W-6Podstawy doboru opakowania inteligentnego a systemy pakowania towarów.
T-W-7Informacje na opakowaniach i oznakowanie różnych towarów (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody EAN i QR, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań).
T-W-8Nowe trendy w dziedzinie opakowań inteligentnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium (2 w semestrze, test)
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W: 0 - 50; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
3,0W: 51 - 60; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
3,5W: 61 - 70; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
4,0W: 71 - 80; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
4,5W: 81 - 90; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
5,0W: 91 - 100; gdzie W to wskaźnik oceny dla testów wyboru liczony według wzoru: W = [X*(P+Xmax)*50]/(P*Xmax), gdzie: X - ilość punktów uzyskanych przez studenta, P - ilość punktów możliwych do uzyskania w teście, Xmax - najwyższa ilość punktów uzyskana przez studenta w badanej grupie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_O16-1tz_U01Student posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu opakowalnictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie roli i funkcji opakowań inteligentnych, ich podziału i przeglądu, przekazanie podstawowych informacji na temat nowych trendów w dziedzinie opakowań inteligentnych
Treści programoweT-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd nowoczesnych opakowań aktywnych i inteligentnych
T-W-2Opakowania inteligentne - wskaźniki czasu i temperatury. konstrukcje, producenci, aplikacje
T-W-3Inne typy wskażników i etykiet stosowane w opakowaniach jednostkowych do żywności
T-W-4Opakowania transportowe oraz jednostki ładunkowe jako opakowania inteligentne
T-W-5Wytyczne do projektowania i doboru opakowań inteligentnych (podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, wybrane własności pakowanych produktów oraz ich zmiany w czasie przechowywania).
T-W-6Podstawy doboru opakowania inteligentnego a systemy pakowania towarów.
T-W-7Informacje na opakowaniach i oznakowanie różnych towarów (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody EAN i QR, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań).
T-W-8Nowe trendy w dziedzinie opakowań inteligentnych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium (2 w semestrze, test)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena z dwóch kolokwiów w formie testu, niższa niż 3,25.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_O16-1tz_K01Student ma świadomość konieczności dalszego samokształcenia i pogłębiania wiedzy z zakresu dynamicznie rozwijającego się opakowalnictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie roli i funkcji opakowań inteligentnych, ich podziału i przeglądu, przekazanie podstawowych informacji na temat nowych trendów w dziedzinie opakowań inteligentnych
Treści programoweT-W-8Nowe trendy w dziedzinie opakowań inteligentnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Nie podlega ocenie w formie stopnia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nie podlega ocenie w formie stopnia
3,5
4,0
4,5
5,0