Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N2)

Sylabus przedmiotu Organizacja i technika pracy w hotelarstwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i technika pracy w hotelarstwie
Specjalność Usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Podstaw Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 18 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada wiedzę podstawową z zakresu struktury organizacyjnej hotelu, zakresu pracy housekeepingu, recepcji i gastronomii. Zna klasyfikację, kategoryzację i standaryzację obiektów hotelarskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Cechy i umiejętności przyszłych pracowników.1
T-L-2Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych)1
T-L-3Kategorie obiektów noclegowych.1
T-L-4Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności.2
T-L-5Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych.3
T-L-6Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.6
T-L-7Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja.2
T-L-8Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji.2
18
wykłady
T-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu. Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.5
T-W-2Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.1
T-W-3Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych. Usługi obce w hotelu.1
T-W-4Rekomendacja. Prawa i obowiązki.1
T-W-5Świadczenia gastronomiczne w hotelu. Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Analiza wskazanej literatury10
A-L-3Konsultacje z nauczycielem8
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Konsultacje z nauczycielem5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_null_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z hotelarstwem. Potrafi charakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu organizowania i obsługiwania kongresów, targów, zjazdów i innych imprez.
TOW_2A_W10, TOW_2A_W11, TOW_2A_W12, TOW_2A_W15, TOW_2A_W16S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_null_U01
Student posiada umiejętności związane z hotelarstwem. Potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usługi turystyczne oraz współpracować z pilotami wycieczek.
TOW_2A_U01, TOW_2A_U04, TOW_2A_U07, TOW_2A_U09, TOW_2A_U13, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_null_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
TOW_2A_K02, TOW_2A_K03, TOW_2A_K04, TOW_2A_K05, TOW_2A_K06, TOW_2A_K07S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_null_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z hotelarstwem. Potrafi charakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu organizowania i obsługiwania kongresów, targów, zjazdów i innych imprez.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_null_U01
Student posiada umiejętności związane z hotelarstwem. Potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usługi turystyczne oraz współpracować z pilotami wycieczek.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować usług występujących w różnych typach zakładów hotelarskich. Nie potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Nie potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_null_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Oparka S., Nowicka T., Organizacja i technika pracy w hotelarstwie. Skrypt praktycznej nauki zawodu., wyd. Maria, Nowa Ruda, 2006
  2. Jargoń R., Organizacja i technika usług gastronomicznych., Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne., Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Mitura E., Koniuszewska E., Ekonomika i organizacja pracy w hotelarstwie., Wyd.Difin, Warszawa, 2006
  2. Witkowski Cz., Podstawy hotelarstwa., Wyd. DrukTur, Warszawa, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Cechy i umiejętności przyszłych pracowników.1
T-L-2Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych)1
T-L-3Kategorie obiektów noclegowych.1
T-L-4Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności.2
T-L-5Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych.3
T-L-6Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.6
T-L-7Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja.2
T-L-8Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu. Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.5
T-W-2Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.1
T-W-3Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych. Usługi obce w hotelu.1
T-W-4Rekomendacja. Prawa i obowiązki.1
T-W-5Świadczenia gastronomiczne w hotelu. Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Analiza wskazanej literatury10
A-L-3Konsultacje z nauczycielem8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Konsultacje z nauczycielem5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_null_W01Student ma poszerzoną wiedzę związaną z hotelarstwem. Potrafi charakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu organizowania i obsługiwania kongresów, targów, zjazdów i innych imprez.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W10Posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w tym turystyki i hotelarstwa. Posiada poszerzoną wiedzę o środowisku.
TOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
TOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
TOW_2A_W15Ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych i ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk.
TOW_2A_W16Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystujących wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.
Treści programoweT-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu. Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.
T-W-2Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.
T-W-3Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych. Usługi obce w hotelu.
T-W-4Rekomendacja. Prawa i obowiązki.
T-W-5Świadczenia gastronomiczne w hotelu. Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_null_U01Student posiada umiejętności związane z hotelarstwem. Potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usługi turystyczne oraz współpracować z pilotami wycieczek.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U01Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa.
TOW_2A_U04Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach.
TOW_2A_U07Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi.
TOW_2A_U09Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje.
TOW_2A_U13Potrafi dokonać kompleksowej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie towaroznawstwa i usług.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.
Treści programoweT-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu. Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.
T-W-2Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.
T-W-3Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych. Usługi obce w hotelu.
T-W-4Rekomendacja. Prawa i obowiązki.
T-W-5Świadczenia gastronomiczne w hotelu. Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować usług występujących w różnych typach zakładów hotelarskich. Nie potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Nie potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_null_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej i ich wpływu na środowisko.
TOW_2A_K04Posiada zdolność wykorzystania potencjału tkwiącego w ludziach, ich talentu, wiedzy i umiejętności.
TOW_2A_K05Umie i chce podejmować ryzyko i brać odpowiedzialność za inicjowanie zmian. Rozumie znaczenie i wie jak wychować swoich następców.
TOW_2A_K06Umie skutecznie komunikować się z otoczeniem i rozumie znaczenie komunikacji.
TOW_2A_K07Umie rozpoznać i zhierarchizować potrzeby małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wie jak, na podstawie rozpoznanych potrzeb i możliwości przedsiębiorstw, określić wizję zmian i zaangażować innych do współtworzenia tej wizji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.
Treści programoweT-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu. Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.
T-W-2Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.
T-W-3Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych. Usługi obce w hotelu.
T-W-4Rekomendacja. Prawa i obowiązki.
T-W-5Świadczenia gastronomiczne w hotelu. Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.