Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N2)

Sylabus przedmiotu Wnioski o dofinansowanie działalności turystycznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wnioski o dofinansowanie działalności turystycznej
Specjalność Usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 18 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu obsługi pakietu Microsoft Office i internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
C-3Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.2
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.2
T-L-3Budżetowanie projektu2
T-L-4Wskaźniki projektu2
T-L-5Wypełnianie wniosku o dofinansowanie4
T-L-6Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.2
T-L-7Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.2
T-L-8Prezentacje opracowanych wniosków.2
18
wykłady
T-W-1Definicje związane z funduszami3
T-W-2Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki2
T-W-3Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).2
T-W-4Zarządzanie projektem.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie projektu8
A-L-3Przygotowanie do kolokwium4
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zaliczenia21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B16ut_W01
Zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
TOW_2A_W11, TOW_2A_W12, TOW_2A_W13S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
TOW_2A_B16ut_W02
Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
TOW_2A_W12, TOW_2A_W16S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W05C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B16ut_U01
Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
TOW_2A_U05, TOW_2A_U07, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B16ut_K01
Pracuje w grupie, przyjmuje pozycję lidera.
TOW_2A_K01, TOW_2A_K02, TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-3S-4
TOW_2A_B16ut_K02
Jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia. Pracuje w zespole, przyjmuje pozycję lidera.
TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B16ut_W01
Zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
2,0
3,0Zna najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_2A_B16ut_W02
Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
2,0
3,0Zna podstawy tworzenia projektów i najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B16ut_U01
Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
2,0
3,0Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B16ut_K01
Pracuje w grupie, przyjmuje pozycję lidera.
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_2A_B16ut_K02
Jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia. Pracuje w zespole, przyjmuje pozycję lidera.
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szymańska A., Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Placet, 2007
  2. Finansowanie tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych ze środków UE – praktyczny przewodnik, MSiT, 2009
  3. Narodowa strategia spójności na lata 2007-2013, zaakceptowana przez Radę Ministrów 14.02.2006
  4. Narodowa strategia spójności na lata 2007-2013, zaakceptowana przez Radę Ministrów 14.02.2006
  5. Anonim, 1. Finansowanie tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych ze środków UE, Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006
  2. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006
  3. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.2
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.2
T-L-3Budżetowanie projektu2
T-L-4Wskaźniki projektu2
T-L-5Wypełnianie wniosku o dofinansowanie4
T-L-6Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.2
T-L-7Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.2
T-L-8Prezentacje opracowanych wniosków.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje związane z funduszami3
T-W-2Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki2
T-W-3Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).2
T-W-4Zarządzanie projektem.2
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie projektu8
A-L-3Przygotowanie do kolokwium4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zaliczenia21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_W01Zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
TOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
TOW_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi opisu, w tym techniki pozyskiwania danych, a także modelowania struktur i procesów w nich zachodzących oraz identyfikowania rządzących nimi prawidłowości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów
C-3Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej
Treści programoweT-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-3Budżetowanie projektu
T-L-4Wskaźniki projektu
T-L-5Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
T-L-6Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.
T-L-7Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.
T-L-8Prezentacje opracowanych wniosków.
T-W-1Definicje związane z funduszami
T-W-2Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
T-W-3Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).
T-W-4Zarządzanie projektem.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_W02Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
TOW_2A_W16Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystujących wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej
Treści programoweT-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-3Budżetowanie projektu
T-L-4Wskaźniki projektu
T-L-5Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
T-L-6Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.
T-L-7Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.
T-L-8Prezentacje opracowanych wniosków.
T-W-1Definicje związane z funduszami
T-W-2Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
T-W-3Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).
T-W-4Zarządzanie projektem.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawy tworzenia projektów i najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_U01Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U05Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu.
TOW_2A_U07Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
C-3Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej
Treści programoweT-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-3Budżetowanie projektu
T-L-4Wskaźniki projektu
T-L-5Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
T-L-6Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.
T-L-7Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.
T-L-8Prezentacje opracowanych wniosków.
T-W-1Definicje związane z funduszami
T-W-2Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
T-W-3Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).
T-W-4Zarządzanie projektem.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_K01Pracuje w grupie, przyjmuje pozycję lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
Treści programoweT-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-3Budżetowanie projektu
T-L-4Wskaźniki projektu
T-L-5Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
T-L-6Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.
T-L-7Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.
T-L-8Prezentacje opracowanych wniosków.
T-W-1Definicje związane z funduszami
T-W-2Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
T-W-3Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).
T-W-4Zarządzanie projektem.
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_K02Jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia. Pracuje w zespole, przyjmuje pozycję lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
Treści programoweT-L-1Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-2Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-3Budżetowanie projektu
T-L-4Wskaźniki projektu
T-L-5Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
T-L-6Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.
T-L-7Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.
T-L-8Prezentacje opracowanych wniosków.
T-W-1Definicje związane z funduszami
T-W-2Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
T-W-3Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).
T-W-4Zarządzanie projektem.
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0