Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_PO11-2tz_U01 | Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U04 | Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów. |
---|
TOW_1A_U05 | Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku |
TOW_1A_U06 | Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo. |
TOW_1A_U07 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. |
TOW_1A_U10 | Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. |
TOW_1A_U12 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność. |
Treści programowe | T-W-2 | Fundusze unijne - charakterystyka |
---|
T-W-3 | Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE |
T-W-5 | Inne źródła finansowania projektów |
T-W-6 | Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu). |
T-L-1 | Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu. |
T-L-2 | Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta. |
T-L-3 | Budżetowanie projektu |
T-L-4 | Wskaźniki projektu |
T-L-5 | Elementy biznesplanu |
T-L-6 | Wypełnianie wniosku o dofinansowanie |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | metoda przypadków |
M-3 | metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |