Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_PO11-1ut_U01 | Student potrafi rozpoznać i nazwać gatunki zwierząt wodnych oraz towary, które z nich powstają na rynku polskim i światowym |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U04 | Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów. |
---|
TOW_1A_U08 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zaznajomienie studentów z gatunkami ryb i bezkręgowców wodnych, z których powstają ważne gospodarczo towary na rynku polskim i światowym |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Najważniejsze cechy taksonomiczne ryb. Zasady nazewnictwa naukowego i popularnego. Znaczenie ryb i owoców morza na rynku rybnym oraz jako obiektów połowów sportowych w Polsce i na świecie.
Omówienie najważniejszych gospodarczo gatunków z gromady chrzęstników Chondrichtyes, jako ryb sportowych oraz surowców technologicznych. Prezentacja towarów uzyskanych z chrzęstników na rynku polskim i światowym (przemysł spożywczy, farmaceutyczny, galanteryjny) |
---|
T-W-3 | Przegląd najważniejszych gatunków z typu bezkręgowców Invertebrata (mięczaki - małże, głowonogi, ślimaki; skorupiaki, ramienionogi), obecnych na polskim i europejskim rynku rybnym. Omówienie właściwości technologicznych i prezentacja w postaci towarów.
Śledzenie produktów pochodzenia wodnego - identyfikacja, etykietyzacja, certyfikacja: Master Stewardship Council, Global G.A.P. |
T-L-1 | Praktyczne zaznajomienie studentów z budową ryb i ważnymi cechami taksonomicznymi. Zaznajomienie studentów z gatunkami ważnymi gospodarczo przedstawicielami gromady Chondrichthyes oraz z pozyskiwanymi z nich towarami na rynku polskim i światowym. |
T-L-3 | Praktyczne zapoznanie studentów z najważniejszymi gatunkami z typu bezkręgowców Invertebrata (mięczaki - małże, głowonogi, ślimaki; skorupiaki, ramienionogi) wraz z ich właściwościami technologicznymi i prezentacją towarów oraz terminolgią angielską |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-3 | prezentacja multimedialna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: egzamin testowy |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi rozpoznać i nazwać gatunki zwierząt wodnych ani towary, które z nich powstają na rynku polskim i światowym |
3,0 | Student potrafi rozpoznać i nazwać nieliczne gatunki zwierząt wodnych oraz nieliczne towary, które z nich powstają na rynku polskim i światowym |
3,5 | Student potrafi rozpoznać i nazwać większość gatunków zwierząt wodnych oraz nieliczne towary, które z nich powstają na rynku polskim i światowym |
4,0 | Student potrafi rozpoznać i nazwać większość gatunków zwierząt wodnych oraz większość towarów, które z nich powstają na rynku polskim i światowym |
4,5 | Student potrafi rozpoznać i nazwać wszystkie omawiane gatunki zwierząt wodnych oraz większość towarów, które z nich powstają na rynku polskim i światowym |
5,0 | Student potrafi rozpoznać i nazwać wszystkie omawiane gatunki zwierząt wodnych oraz towary, które z nich powstają na rynku polskim i światowym |