Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: żywienie człowieka
Sylabus przedmiotu Wybrane działy w technologii żywności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane działy w technologii żywności | ||
Specjalność | technologia rybna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Mięsa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kazimierz Lachowicz <Kazimierz.Lachowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>, Robert Iwański <Robert.Iwanski@zut.edu.pl>, Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl>, Kazimierz Lachowicz <Kazimierz.Lachowicz@zut.edu.pl>, Anna Mituniewicz-Małek <Anna.Mituniewicz-Malek@zut.edu.pl>, Małgorzata Sobczak <Malgorzata.Sobczak@zut.edu.pl>, Marek Wianecki <Marek.Wianecki@zut.edu.pl>, Joanna Żochowska-Kujawska <Joanna.Zochowska-Kujawska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student, który rozpoczyna zajęcia z przedmiotu współczesne trendy w technologii żywności powinien mieć wiedzę z zakresu surowców rzeźnych, technologii mięsa, przetwórstwa mięsa drobiowego, chłodnictwa, technologii mleczarskiej, technologii roślinnej, ogólnej technologii żywności, inżynierii procesowej |
W-2 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać i korzystać z dostępnych źródeł informacji oraz posługiwać się literaturą naukową |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy i umiejętności związanych z pogłębioną znajomością technik i technologii, a także nowoczesnych i niekonwencjonalnych metod przetwarzania mięsa i drobiu |
C-2 | Przekazanie wiedzy i umiejętności związanych z pogłębioną znajomością właściwości fizykochemicznych i funkcjonalnych przetworów mlecznych, sposobów modyfikacji tych cech, oraz procesów technologicznych wybranych przetworów |
C-3 | Przekazanie wiedzy i umiejętności związanych z pogłąbioną znajomością przetwórstwa wybranych surowców roślinnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ćwiczenie wprowadzające, regulamin zajęć, wymagania bhp, forma i terminy zaliczenia ćwiczeń | 1 |
T-L-2 | Porównanie metod senosrycznych i instrumentalnych pomiaru jakości mięsa i przetworów mięsnych i drobiu | 4 |
T-L-3 | Ocena wpływu wybranych czynników biologicznych i technologicznych w kształtowaniu jakości mięsa zwierząt rzeźnych i drobiu oraz przetworów z tego mięsa | 9 |
T-L-4 | Ocena właściwości fizykochemicznych wybranych produktów pochodzenia mlecznego | 6 |
T-L-5 | Ocena właściwości funkcjonalnych wybranych surowców roślinnych | 6 |
26 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cel przedmiotu, treści nauczania i kompetencje społeczne. Regulamin zaliczenia wykładów | 1 |
T-W-2 | Metody kształtowania jakości mięsa i jego przetworów | 3 |
T-W-3 | Niekonwencjonalne metody utrwalania i produkcji mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych | 6 |
T-W-4 | Zasady produkcji mięsa i przetworów mięsnych dla różnych etnicznych grup ludności | 4 |
T-W-5 | Wykorzystanie białek mleka w przemyśle spożywczym | 6 |
T-W-6 | Charakterystyka surowców roślinnych. Przetwórstwo warzyw, owoców i zbóż. Podstawowe technologie piekarskie | 6 |
26 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 26 |
A-L-2 | Przygotowanie się do każdego ćwiczenia na podstawie literatury | 18 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdania z ćwiczeń | 12 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
A-L-5 | Zaliczenie | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 26 |
A-W-2 | Studia literaturowe (ugruntowanie wiedzy z zakresu przedmiotu) | 18 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-W-5 | Egzamin | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w zespołach (eksperyment, obserwacja) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wykładów na podstawie 3 ocen cząstkowych z egzaminu pisemnego z pytaniami otwartymi, obejmującymi treści wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń ustalone na podstawie 3 ocen cząstkowych z kolokwiów |
S-3 | Ocena formująca: Ocena pracy w grupie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_D12tr_W01 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, zna niekonwencjonalne metody przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów | TZiZ_2A_W11, TZiZ_2A_W12, TZiZ_2A_W13, TZiZ_2A_W15 | R2A_W03, R2A_W04, R2A_W05, R2A_W06, R2A_W07, R2A_W09 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
TZiZ_2A_D12tr_W02 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod produkcji przetworów mlecznych, ich cech fizykochemicznych i funkcjonalnych oraz metod modyfikacji tych cech | TZiZ_2A_W11, TZiZ_2A_W12, TZiZ_2A_W13, TZiZ_2A_W15 | R2A_W03, R2A_W04, R2A_W05, R2A_W06, R2A_W07, R2A_W09 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05 | C-2 | T-W-5 | M-1 | S-1 |
TZiZ_2A_D12tr_W03 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie przydatności technologicznej surowców roślinnych, zna technologie ich przetwarzania | TZiZ_2A_W11, TZiZ_2A_W12, TZiZ_2A_W13, TZiZ_2A_W15 | R2A_W03, R2A_W04, R2A_W05, R2A_W06, R2A_W07, R2A_W09 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05 | C-3 | T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_D12tr_U01 Student potrafi dokonać pogłębionej oceny jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływając na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, potrafi opracować odpowiednie receptury i zastosować metody uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych | TZiZ_2A_U01, TZiZ_2A_U02, TZiZ_2A_U03, TZiZ_2A_U05, TZiZ_2A_U13, TZiZ_2A_U14, TZiZ_2A_U15, TZiZ_2A_U16 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2 |
TZiZ_2A_D12tr_U02 Student potrafi dobrać właściwe metody oceny i dokonać pogłębionej oceny jakości przetworów mlecznych | TZiZ_2A_U01, TZiZ_2A_U02, TZiZ_2A_U03, TZiZ_2A_U05, TZiZ_2A_U13, TZiZ_2A_U14, TZiZ_2A_U15, TZiZ_2A_U16 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-2 | T-L-4 | M-2 | S-2 |
TZiZ_2A_D12tr_U03 Student potrafi dokonać pogłębionej oceny jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych | TZiZ_2A_U01, TZiZ_2A_U02, TZiZ_2A_U03, TZiZ_2A_U04, TZiZ_2A_U05, TZiZ_2A_U06, TZiZ_2A_U07, TZiZ_2A_U08, TZiZ_2A_U09 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U06, InzA2_U07 | C-3 | T-L-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_D12tr_K01 Jest świadomy konieczności dokształcania się, odpowiedzialności za pracę własną jako członek zespołu lub lider. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu szerokiej informacji dotyczącej problematyki technologii żywności i żywienia człowieka. Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. | TZiZ_2A_K01, TZiZ_2A_K02, TZiZ_2A_K03, TZiZ_2A_K04 | R2A_K01, R2A_K02, R2A_K03, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K07, R2A_K08 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-4 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_D12tr_W01 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, zna niekonwencjonalne metody przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów | 2,0 | student nie ma pogłębionej wiedzy w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, nie zna niekonwencjonalnych metod przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów |
3,0 | student opanował niektóre aspekty pogłębionej wiedzy w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, niekonwencjonalnych metod przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów | |
3,5 | student opanował większość zagadnień związanych z pogłębioną wiedzą w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, niekonwencjonalnych metod przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów | |
4,0 | student opanował pogłębioną wiedzę w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, niekonwencjonalnych metod przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów | |
4,5 | student opanował wszystkie omawiane zagadnienia związane z pogłębioną wiedzą w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, niekonwencjonalnych metod przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował, opisuje, kojarzy i analizuje zdobytą pogłębioną wiedzę w zakresie jakości surowca, technologii mięsa i przetwórstwa drobiowego, niekonwencjonalnych metod przetwarzania i utrwalania mięsa i jego przetworów | |
TZiZ_2A_D12tr_W02 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod produkcji przetworów mlecznych, ich cech fizykochemicznych i funkcjonalnych oraz metod modyfikacji tych cech | 2,0 | student nie ma pogłębionej wiedzy związanej z technologią produkcji wybranych przetworów mlecznych, ich cechami fizykochemicznymi i funkcjonalnymi oraz metodami modyfikacji tych cech |
3,0 | student opanował niektóre aspekty wiedzy związanej z technologią produkcji wybranych przetworów mlecznych, ich cechami fizykochemicznymi i funkcjonalnymi oraz metodami modyfikacji tych cech | |
3,5 | student opanował większość zagadnień związanych z technologią produkcji wybranych przetworów mlecznych, ich cechami fizykochemicznymi i funkcjonalnymi oraz metodami modyfikacji tych cech | |
4,0 | student opanował podstawową wiedzę związaną z technologią produkcji wybranych przetworów mlecznych, ich cechami fizykochemicznymi i funkcjonalnymi oraz metodami modyfikacji tych cech | |
4,5 | student opanował wszystkie omawiane zagadnienia związane z atechnologią produkcji wybranych przetworów mlecznych, ich cechami fizykochemicznymi i funkcjonalnymi oraz metodami modyfikacji tych cech | |
5,0 | student bardzo dobrze opisuje, kojarzy, analizuje nabytą wiedzę związaną z technologią produkcji wybranych przetworów mlecznych, ich cechami fizykochemicznymi i funkcjonalnymi oraz metodami modyfikacji tych cech | |
TZiZ_2A_D12tr_W03 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie przydatności technologicznej surowców roślinnych, zna technologie ich przetwarzania | 2,0 | student nie ma pogłębionej wiedzy w zakresie przydatności technologicznej surowców roślinnych, nie zna technologii ich przetwarzania |
3,0 | student opanował niektóre zagadnienie związane z przydatnością technologiczną surowców roślinnych, oraz technologiami ich przetwarzania | |
3,5 | student opanował większość zagadnień związanych z przydatnością technologiczną surowców roślinnych, oraz technologiami ich przetwarzania | |
4,0 | student opanował pogłębioną wiedzę w zakresie przydatności technologicznej surowców roślinnych, oraz technologii ich przetwarzania | |
4,5 | student opanował wszystkie omawiane zagadnienia związane z przydatnością technologiczną surowców roślinnych, oraz technologiami ich przetwarzania | |
5,0 | student bardzo dobrze opanowł, opisuje, kojarzy i analizuje zdobytą pogłębioną wiedzę w zakresie przydatności technologicznej surowców roślinnych, oraz technologii ich przetwarzania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_D12tr_U01 Student potrafi dokonać pogłębionej oceny jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływając na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, potrafi opracować odpowiednie receptury i zastosować metody uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych | 2,0 | student nie potrafi wykonać prostych czynności związanych z pogłębioną oceną jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływaniem na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, opracowaniem odpowiednich receptury i zastosowaniem metod uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych |
3,0 | student potrafi wykonać niektóre czynności związane z pogłębioną oceną jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływaniem na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, opracowaniem odpowiednich receptury i zastosowaniem metod uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych; potrafi opracować uzyskane wyniki przy dużej pomocy prowadzącego | |
3,5 | student potrafi wykonać niektóre czynności związane z pogłębioną oceną jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływaniem na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, opracowaniem odpowiednich receptury i zastosowaniem metod uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych; potrafi opracować uzyskane wyniki przy pomocy prowadzącego | |
4,0 | student potrafi wykonać zadane ćwiczenie praktyczne związane z pogłębioną oceną jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływaniem na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, opracowaniem odpowiednich receptury i zastosowaniem metod uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych i opracować uzyskane wyniki z niewielką pomocą prowadzącego | |
4,5 | student potrafi samodzielnie wykonać zadane ćwiczenie praktyczne związane z przeprowadzeniem pogłębionej oceny jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływaniem na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, opracowaniem odpowiednich receptury i zastosowaniem metod uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych ; potrafi dokonać jego oceny z niewielką pomocą prowadzącego | |
5,0 | student bez żadnej pomocy w bezbłędny sposób wykonuje, opisuje i analizuje zadane ćwiczenie praktyczne związane z pogłębioną oceną jakości przetworów mięsnych i drobiowych, wpływaniem na uzyskanie zaplanowanej tekstury i struktury, opracowaniem odpowiednich receptury i zastosowaniem metod uszlachetniania mięsa i przetworów mięsnych i drobiowych | |
TZiZ_2A_D12tr_U02 Student potrafi dobrać właściwe metody oceny i dokonać pogłębionej oceny jakości przetworów mlecznych | 2,0 | student nie potrafi wykonać prostych czynności związanych z doborem odpowiedniej metody oceny i oceną jakości przetworów mlecznych |
3,0 | student potrafi wykonać niektóre czynności związane z doborem odpowiedniej metody oceny i oceną jakości przetworów mlecznych; potrafi opracować uzyskane wyniki przy dużej pomocy prowadzącego | |
3,5 | student potrafi wykonać niektóre czynności związane z doborem odpowiedniej metody oceny i oceną jakości przetworów mlecznych; potrafi opracować uzyskane wyniki przy pomocy prowadzącego | |
4,0 | student potrafi wykonać zadane ćwiczenie praktyczne związane z doborem odpowiedniej metody oceny i oceną jakości przetworów mlecznych; potrafi opracować uzyskane wyniki przy niewielkiej pomocy prowadzącego | |
4,5 | student potrafi samodzielnie wykonać zadane ćwiczenie praktyczne związane z doborem odpowiedniej metody oceny i oceną jakości przetworów mlecznych; potrafi dokonać oceny uzyskanych wyników z niewielką pomocą prowadzącego | |
5,0 | student bez żadnej pomocy w bezbłędny sposób wykonuje, opisuje i analizuje zadane ćwiczenie praktyczne związane z kdoborem odpowiedniej metody oceny i oceną jakości przetworów mlecznych | |
TZiZ_2A_D12tr_U03 Student potrafi dokonać pogłębionej oceny jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych | 2,0 | student nie potrafi wykonać prostych czynności związanych z pogłębioną oceną jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych |
3,0 | student potrafi wykonać niektóre czynności związane z pogłębioną oceną jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych | |
3,5 | student potrafi wykonać niektóre czynności związane z pogłębioną oceną jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych; potrafi opracować uzyskane wyniki przy pomocy prowadzącego | |
4,0 | student potrafi wykonać zadane ćwiczenie praktyczne związane z pogłębioną oceną jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych; potrafi opracować uzyskane wyniki z niewielką pomocą prowadzącego | |
4,5 | student potrafi samodzielnie wykonać zadane ćwiczenie praktyczne związane z pogłębioną oceną jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych; potrafi przeprowadzić jego ocenę z niewielką pomocą prowadzącego | |
5,0 | student bez żadnej pomocy w bezbłędny sposób wykonuje, opisuje i analizuje zadane ćwiczenie praktyczne związane z pogłębioną oceną jakości i przydatności technologicznej wybranych surowców roślinnych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_D12tr_K01 Jest świadomy konieczności dokształcania się, odpowiedzialności za pracę własną jako członek zespołu lub lider. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu szerokiej informacji dotyczącej problematyki technologii żywności i żywienia człowieka. Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | Student nie wykazuje pozytywnych postaw pracy w zespole. Nie stosuje się do zasad BHP obowiazujących w laboratorium chemicznym. Nie stosuje się do poleceń prowadzącego zajęcia. Systematycznie opuszcza zajęcia. |
3,0 | Student wykazuje bierną postawę w procesie nauki. Wykazuje minimalne zaangażowanie w pracy zespołowej. Wybiórczo stosuje segregację i utylizacje odpadów. Nie przywiązuje większej uwagi do wyników prowadzonych eksperymentów oraz do zasad BHP. Nie dba należycie o środowisko. | |
3,5 | Student wykazuje się umiarkowanym zaangażowaniem w proces nauki. Potrafi wspołpracować z innymi osobami. Dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do zasad BHP i przejawia pozytywną postawę w kwestii ochrony środowiska i utylizacji odpadów. | |
4,0 | Student jest aktywny w procesie nauki i potrafi wspołpracować w zespole. Dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do zasad BHP, dba o środowisko i stosuje utylizację odpadów powstających w procesie prowadzonych eksperymentów. | |
4,5 | Student jest aktywny i zaangazowany w pracy zespołowej, potrafi przejąć role lidera. Z dużym zaangażowaniem dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do zasad BHP i prawidłowo utylizuje odpady powstające w trakcie eksperymentów. | |
5,0 | Student jest bardzo aktywny i zaangażowany w pracy zespołowej, potrafi przejąć role lidera. Z determinacją dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do wszystkich obowiązujących w laboratorium zasad BHP. Bierze czynny udział w zajęciach. Skrupulatnie stosuje zasady segregacji i utylizacji odpadów powstajacych w trakcie eksperymentów. |
Literatura podstawowa
- Prost E. K., Zwierzęta rzeźne i mięso - ocena i higiena, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin, 2006, 3
- praca zbiorowa pod red. Litwińczuka Z., Surowce zwierzęce. Ocena i wykorzystanie, PWRiL, Warszawa, 2004
- Pisula A., Pospiech E., Mięso - podstawy nauki i technologii, SGGW, Warszawa, 2011, praca zbiorowa
- Jarczyk A., Berdowski J., Przetwórstwo owoców i warzyw. cz. I, WSiP, Warszawa, 1999
- Pijanowski E., Technologia produktów owocowych i warzywnych. cz. I, PWRiL, Warszawa, 1976
- Praca zbiorowa pod red. Ambroziaka Z., Piekarstwo i ciastkarstwo, WNT, Warszawa, 1988
- Jankowski St., Zarys technologii młynarstwa i ciastkarstwa, WNT, Warszawa, 1981
Literatura dodatkowa
- Gospodarka Mięsna, czasopismo
- Mięso i Wędliny, czasopismo
- Meat Science, czasopismo
- Fleischwirtschaft, czasopismo
- Przegląd piekarski i cukierniczy, czasopismo
- Przegląd zbożowo-młynarski, czasopismo
- Przemysł fermentacyjny i owocowo-warzywny, czasopismo