Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Iwona Drzeniecka <Iwona.Drzeniecka@zut.edu.pl>, Irena Góra-Kosicka <Irena.Gora-Kosicka@zut.edu.pl>, Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Iwona Lewandowska <Iwona.Lewandowska@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Technologia żywności. | 5 |
T-LK-2 | Technologia genowa. | 2 |
T-LK-3 | Nanotechnologia. | 2 |
T-LK-4 | Żywność funkcjonalna. | 3 |
T-LK-5 | Higiena żywności. | 3 |
15 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Kontrola jakości żywności. | 3 |
T-LK-2 | Znakowanie artykułów żywnościowych. | 2 |
T-LK-3 | Żywienie człowieka. | 5 |
T-LK-4 | Żywienie różnych grup ludności. | 3 |
T-LK-5 | Podstawy zarządzania i marketingu. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 15 |
A-LK-2 | Przygotowanie do zajęć. | 13 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 2 |
30 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 15 |
A-LK-2 | Przygotowanie do zajęć. | 39 |
A-LK-3 | Przygotowanie do egzaminu. | 2 |
A-LK-4 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_A5-2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | — | — | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TZiZ_2A_A5-2_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-2 | T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_A5-2_U01 potrafi wypowiadać się, w formie ustnej i pisemnej, na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | TZiZ_2A_U03, TZiZ_2A_U04 | R2A_U01, R2A_U03, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | InzA2_U06 | C-1 | T-LK-1, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-2, S-3 |
TZiZ_2A_A5-2_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | TZiZ_2A_U03, TZiZ_2A_U04 | R2A_U01, R2A_U03, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | InzA2_U06 | C-2 | T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-1 | M-1, M-5 | S-1, S-3 |
TZiZ_2A_A5-2_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | TZiZ_2A_U01, TZiZ_2A_U03, TZiZ_2A_U04 | R2A_U01, R2A_U03, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | InzA2_U06 | C-2 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2 | M-2, M-5, M-6 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_A5-2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | TZiZ_2A_K04 | R2A_K01, R2A_K07 | — | C-2 | T-LK-2, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_A5-2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TZiZ_2A_A5-2_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_A5-2_U01 potrafi wypowiadać się, w formie ustnej i pisemnej, na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TZiZ_2A_A5-2_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TZiZ_2A_A5-2_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_A5-2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E.Zettl,J.Janssen,H.Mueller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft, Hueber, Ismanning, 1999
- Bayerisches Landesamt für Gesundheit und Lebensmittelsicherheit, Teksty z dziedziny studiowanego kierunku, Erlangen, 2011, www.lgl.bayern.de
- Stanisław Bęza, Blickpunkt Wirtschaft. Część 1, Poltext, Warszawa, 2001
- Europäische Kommission, Teksty z dziedziny studiowanego kierunku, 2012, www.ec.europa.eu
- Wikipedia, 2012, www.wikipedia.de
Literatura dodatkowa
- FOCUS, Forum Deutschland, 2011, Czasopisma niemieckojęzyczne
- Sulzer Technical Reviev, Winterthur, 2011, Wybrane artykuły