Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja biologicznych zasobów mórz i oceanów

Sylabus przedmiotu Budowle i urządzenia hydrotechniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowle i urządzenia hydrotechniczne
Specjalność Eksploatacja zasobów energetycznych
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 5,00,50egzamin
projektyP6 15 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z matematyki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z fizyki
W-3Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z podstaw oceanotechniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zagadnień technologii budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
C-2Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
C-3Znajomość zagadnień eksploatacji budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
C-4Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-5Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji hydrotechnicznych.
C-6Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji hydrotechnicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.13
T-P-2Wykonanie dokumentacji wykonawczej.2
15
wykłady
T-W-1Budowle hydrotechniczne definicje.1
T-W-2Budowle i urządzenia hydrotechniczne śródlądowe, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-3Budowle i urządzenia hydrotechniczne morskie, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.4
T-W-5Środowisko wodne i jego wpływ na budowę i eksploatację budowli i urządzeń hydrotechnicznych.3
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.5
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.8
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1przedstawienie zakresu projektu2
A-P-2konsultacje w ramach zajęć oraz realizacja projektu12
A-P-3Konsultacje10
A-P-4Studiowanie literatury20
A-P-5Studiowanie żródeł internetowych15
A-P-6Przygotowanie do zajęć, praca własna30
A-P-7Prezentacja projektu1
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury50
A-W-3Studiowanie żródeł internetowych35
A-W-4Konsultacje15
A-W-5przygotowanie do zaliczenia18
A-W-6Udział w egazminie2
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Ćwiczenia projektowe: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-3Cwiczenia projektowe: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S15_W01
Student ma podstawową wiedze z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobó mórz i oceanów, ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawiania podstawowych konstrukcji inżynierskich.
EMO_1A_W03, EMO_1A_W15, EMO_1A_W17R1A_W04, R1A_W05, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-4, C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S15_U01
Student posiada umiejętności wyszukiwania zrozumienia analizy i wykorzystywania potrzebnych informacj. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. Student potrafi dobrać maszyny i urządzanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa związanego z eksploatacją mórz i oceanów.
EMO_1A_U01, EMO_1A_U19R1A_U01, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, T1A_U01, T1A_U13InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-6, C-5, C-2T-P-1, T-W-8, T-W-7, T-P-2M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S15_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju.
EMO_1A_K01R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07C-6, C-5, C-4, C-2T-P-1, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-7M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S15_W01
Student ma podstawową wiedze z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobó mórz i oceanów, ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawiania podstawowych konstrukcji inżynierskich.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S15_U01
Student posiada umiejętności wyszukiwania zrozumienia analizy i wykorzystywania potrzebnych informacj. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. Student potrafi dobrać maszyny i urządzanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa związanego z eksploatacją mórz i oceanów.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S15_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Wiesław Depczyński, Andrzej Szamowski, Budowle i zbiorniki wodne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1997, ISBN 83-87012-66-1., seria: Inżynieria Środowiska
  2. Tarnowski W., Wspomaganie komputerowe CAD CAM Podstawy projektowanie techicznego, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1997
  3. Radosław Rutkowski, Modelowanie systemów kontroli geometrycznej przestrzennych konstrukcji stalowych w aspekcie wymaganych standardów dokładnościowych, Politechnika Szczecińska, Wydział Techniki Morskiej, Szczecin, 2005, Rozprawa doktorska
  4. Przepisy towarzystw klasyfikacyjnych i morskie konwencje międzynarodowe., 2011
  5. Dz. U. z 2007 r. Nr 86, poz. 579, Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, 2011
  6. Dz. U. z 1998 r. Nr 101, poz. 645, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie., 2011
  7. Dz. U. z 1994 r. Nr 89, poz. 414, Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, 2011
  8. Dz. U. z 2001 r. Nr 115, poz. 1229, Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Karlic, Zarys górnictwa morskiego, Wydawnictwo Śląskie, katowice, 1988
  2. Mazurkiewicz, Encyklopedia Inżynierii Morskiej, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1988

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.13
T-P-2Wykonanie dokumentacji wykonawczej.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Budowle hydrotechniczne definicje.1
T-W-2Budowle i urządzenia hydrotechniczne śródlądowe, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-3Budowle i urządzenia hydrotechniczne morskie, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.4
T-W-5Środowisko wodne i jego wpływ na budowę i eksploatację budowli i urządzeń hydrotechnicznych.3
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.5
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.8
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.3
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1przedstawienie zakresu projektu2
A-P-2konsultacje w ramach zajęć oraz realizacja projektu12
A-P-3Konsultacje10
A-P-4Studiowanie literatury20
A-P-5Studiowanie żródeł internetowych15
A-P-6Przygotowanie do zajęć, praca własna30
A-P-7Prezentacja projektu1
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury50
A-W-3Studiowanie żródeł internetowych35
A-W-4Konsultacje15
A-W-5przygotowanie do zaliczenia18
A-W-6Udział w egazminie2
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S15_W01Student ma podstawową wiedze z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobó mórz i oceanów, ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawiania podstawowych konstrukcji inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych.
EMO_1A_W15Ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów.
EMO_1A_W17Ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawienia podstawowych konstrukcji inżynierskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-1Znajomość zagadnień technologii budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
C-3Znajomość zagadnień eksploatacji budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
Treści programoweT-W-1Budowle hydrotechniczne definicje.
T-W-2Budowle i urządzenia hydrotechniczne śródlądowe, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.
T-W-3Budowle i urządzenia hydrotechniczne morskie, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.
T-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-5Środowisko wodne i jego wpływ na budowę i eksploatację budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S15_U01Student posiada umiejętności wyszukiwania zrozumienia analizy i wykorzystywania potrzebnych informacj. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. Student potrafi dobrać maszyny i urządzanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa związanego z eksploatacją mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów.
EMO_1A_U19Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu marikultury, przedsiębiorstwa połowowego, obiektów chłodzonych, przedsiębiorstwa wydobywczego i przedsiębiorstwa energetycznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-6Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji hydrotechnicznych.
C-5Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
Treści programoweT-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-P-2Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-3Cwiczenia projektowe: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S15_K01Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-6Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji hydrotechnicznych.
C-5Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji hydrotechnicznych.
C-4Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-2Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
Treści programoweT-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.
T-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Ćwiczenia projektowe: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-3Cwiczenia projektowe: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli