Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_O01-1tś_W01 | ma pogłębioną wiedzę w zakresie wpływu pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_W22 | ma pogłębioną wiedzę w zakresie teorii eksploatacji systemów technicznych oraz zarządzania ich niezawodnością, obejmującą pojęcie i składniki systemu eksploatacyjnego, znaczenie racjonalnego wykorzystania obiektów technicznych, powiązanie użytkowania i obsługiwania, diagnostykę, resurs, jakość eksploatacyjną, modernizację i adaptację obiektów technicznych, projektowanie modernizacji obiektów technicznych z zastosowaniem metod symulacyjnych, przydatną do:
1) pogłębionego rozumienia zasad eksploatacji obiektów technicznych,
2) oceniania stanu technicznego obiektów technicznych i ich elementów, szacowania czasu poprawnego funkcjonowania obiektu technicznego oraz planowania dla nich harmonogramu i zakresu czynności obsługowo-naprawczych; |
---|
TRL_2A_W28 | ma wiedzę w zakresie sposobów dofinansowania gospodarstw rolnych, obejmującą systemy wsparcia finansowego w rolnictwie, dopłaty w produkcji rolniczej oraz zasady kredytowania przedsięwzięć inwestycyjnych, a także wymagane dokumenty związane z dofinansowaniem gospodarstw rolnych i ich obieg, przydatną do wykorzystywania takich form wsparcia działalności rolniczej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W05 | wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R2A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | poznanie zagrożeń wynikających z eksploatacji silnika spalinowego i pojazdu |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Udział motoryzacji w ogólnym skażeniu środowiska |
---|
T-W-2 | Charakterystyka zagrożeń atmosfery powodowanych przez silniki ZI |
T-W-3 | Charakterystyka zagrożeń atmosfery powodowanych przez silniki ZS |
T-W-4 | Szkodliwości dla gleby i wody spowodowane motoryzacją |
T-W-5 | Problem hałasu |
T-W-6 | Sposoby zmniejszenia degradacji atmosfery |
T-W-7 | Sposoby zmniejszenia szkodliwego oddziaływania na glebę i wody |
T-A-1 | Ocena szkodliwości materiałów eksploatacyjnych stosowanych w pojazdach |
T-A-2 | Analiza spalin silnika ZI |
T-A-3 | Analiza i zadymienie spalin silnika ZS |
T-A-4 | Statyczne i dynamiczne cykle badawcze do oceny emisji spalin z pojazdu |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia pisemnego |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie ma wiedzy w zakresie wpływu pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze |
3,0 | ma minimalną wiedzę w zakresie wpływu pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze |
3,5 | ma wystarczającą wiedzę w zakresie wpływu pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze |
4,0 | ma dobrą wiedzę w zakresie wpływu pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze |
4,5 | ma rozwiniętą wiedzę w zakresie wpływu pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze |
5,0 | ma doskonałą wiedzę w zakresie wpływu pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze |