Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O14-1_U01 | potrafi racjonalnie eksploatować silniki spalinowe |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U03 | ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; |
TRL_1A_U16 | wykazuje znajomość wytwórczych procedur technologicznych dla części ma-szyn i urządzeń oraz potrafi zastosować właściwe sposoby lub metody przy obsługiwaniu i utrzymywaniu maszyn; |
TRL_1A_U18 | potrafi eksploatować maszyny, urządzenia i instalacje cieplne stosowane w rolnictwie i gospodarce leśnej oraz bilansować źródła energii i racjonalnie jej użytkować, a także orientuje się w możliwościach pozyskania, konwersji i za-stosowania energii niekonwencjonalnej; |
TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce le-śnej; |
TRL_1A_U20 | potrafi zaplanować i nadzorować utrzymanie maszyn w produkcji rolniczej i leśnej we właściwym stanie technicznym; |
TRL_1A_U24 | potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań w rolnictwie i leśnictwie dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe - do-strzega i ocenia zagrożenia środowiska naturalnego wynikające ze stosowania sprzętu technicznego wykorzystywanego w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej, potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływ tego sprzętu na środowisko przyrodnicze; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | zaznajomienie z problematyką eksploatacji silników spalinowych w ogólnym ujęciu ze szczególnym uwzględnieniem metod eksploatacji ograniczających zużycie paliwa |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Ogólne zasady eksploatacji silników spalinowych |
---|
T-W-2 | Charakterystyki statyczne i dynamiczne silnika |
T-W-3 | Wskaźniki ekonomiczności pracy silnika |
T-W-4 | Charakterystyka uniwersalna |
T-W-5 | Pole podaży mocy |
T-W-6 | Charakterystyka gęstości czasowej |
T-W-7 | Zasady doboru silnika do pojazdu |
T-W-8 | Silniki spalinowe w układach hybrydowych |
T-A-1 | Rozruch silnika w niskich temperaturach |
T-A-2 | Rodzaje doładowania silników spalinowych |
T-A-3 | Specyficzne warunki eksploatacji silników |
T-A-4 | Optymalizacja pracy silnika |
T-A-5 | Eksploatacyjne sposoby ograniczenia zużycia paliwa |
T-A-6 | Współpraca silnika z odbiornikiem mocy |
T-A-7 | Silniki spalinowe w układach kogeneracji energii |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | dyskusja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia pisemnego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi eksploatować silników spalinowych |
3,0 | potrafi eksploatować tylko niektóre typy silników spalinowych |
3,5 | potrafi eksploatować większość silników spalinowych |
4,0 | potrafi racjonalnie eksploatować silniki spalinowe |
4,5 | potrafi bardzo dobrze eksploatować silniki spalinowe |
5,0 | potrafi racjonalnie eksploatować silniki spalinowe z uwzględnieniem ochrony środowiska przyrodniczego |