Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Napędy hydrauliczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Napędy hydrauliczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wanda Malinowska <Wanda.Malinowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1określony zasób wiedzy z fizyki i matematyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
C-2nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych
C-3wyczulenie na ograniczenie posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, stąd uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zachodzących zmian w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1ciecze robocze w napędach hydraulicznych i ich właściwości2
T-A-2przepływ izotermiczny przez szczeliny - obliczenia parametrów przepływu2
T-A-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania4
T-A-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania4
T-A-5przykłady zastosowania napędów hydrostatycznych w maszynach i urządzeniach rolniczych3
15
wykłady
T-W-1ogólna budowa i cechy napędów hydraulicznych2
T-W-2przepływ izotermiczny przez szczeliny, jako zjawisko znaczące dla działania układu w napędach hydraulicznych2
T-W-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki4
T-W-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki4
T-W-5zawory, filtry, akumulatory hydrauliczne, zbiorniki, wymienniki ciepła, przewody i uszczelnienia stosowane w napędach hydrostatycznych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2konsultacje9
A-A-3wykonywanie opracowań na zadane tematy12
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2konsultacje3
A-W-3przygotowanie do sprawdzianów12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjne z zastosowaniem techniki multymedialnej
M-2samodzielne wykonywanie przez studentów opracowań dotyczących wybranych zagadnień związanych z napędami hydrostatycznymi

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena formująca: ocena samodzielnych opracowań wykonanych przez studentów
S-3Ocena formująca: obserwacja postawy studentów na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C15_W01
pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
TRL_1A_W15R1A_W01, R1A_W02, R1A_W04, R1A_W05InzA_W01, InzA_W02C-1T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C15_U01
nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych
TRL_1A_U01, TRL_1A_U12, TRL_1A_U15, TRL_1A_U29R1A_U01, R1A_U04, R1A_U06InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2M-2S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C15_K01
uświadomienie ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, a tym samym uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zmian zachodzących w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych
TRL_1A_K01R1A_K01, R1A_K07InzA_K02C-3T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2M-1, M-2S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C15_W01
pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
2,0student nie zna budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
3,0student orientuje się w zakresie ogólnej budowy i zasad działania podstawowych urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
3,5student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
4,0student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych, a jego wiedza w zakresie różnorodności rozwiązań konstrukcyjnych szczegółów jest względnie duża
4,5student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych, a jego wiedza w zakresie różnorodności rozwiązań konstrukcyjnych szczegółów jest duża
5,0student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych, a jego wiedza w zakresie różnorodności rozwiązań konstrukcyjnych szczegółów jest duża, potrafi również łączyć aspekty konstrukcyjne ze środowiskowymi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C15_U01
nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych
2,0student nie nabył podstaw pozwalających właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
3,0student nabył zasadnicze elementy podstaw pozwalających właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
3,5student nabył w miarę szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
4,0student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
4,5student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych i wykazuję dużą dociekliwość i zainteresowanie w tym zakresie
5,0student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych i wykazuję dużą dociekliwość i zainteresowanie w tym zakresie oraz obok zagadnień eksploatacyjnych dostrzega rónież ewentualne oddziaływanie środowiskowe układów hydrostatycznych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C15_K01
uświadomienie ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, a tym samym uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zmian zachodzących w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych
2,0student nie ma świadomości ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych
3,0student ma podstawową świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych
3,5student ma połowiczną świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych
4,0student ma świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych i stąd posiada również świadomość konieczności ich poszerzania i uaktualniania
4,5student ma prawie pełną świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych i stąd w wysokim stopniu uświadamia sobie konieczność ich poszerzania i uaktualniania
5,0student ma pełną świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych i stąd w bardzo wysokim stopniu uświadamia sobie konieczność ich poszerzania i uaktualniania

Literatura podstawowa

  1. Dreszer Kazimierz, Dubowski Adam, Pawłowski Tadeusz, Szczepaniak Jan, Napędy hydrostatyczne w maszynach rolniczych, Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych, Poznań, 2005
  2. Osiecki Andrzej, Hydrostatyczny napęd maszyn, WNT, Warszawa, 1998
  3. PN-ISO 1219-1:1994 Napędy i sterowania hydrauliczne i pneumatyczne. Symbole graficzne i schematy układów. Symbole graficzne, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Szydelski Zbigniew, Napęd i sterowanie w pojazdach i samojezdnych maszynach roboczych, WNT, Warszawa, 1980
  2. Starczyk Stefan, Napęd hydrostatyczny, WNT, Warszawa, 1984

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1ciecze robocze w napędach hydraulicznych i ich właściwości2
T-A-2przepływ izotermiczny przez szczeliny - obliczenia parametrów przepływu2
T-A-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania4
T-A-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania4
T-A-5przykłady zastosowania napędów hydrostatycznych w maszynach i urządzeniach rolniczych3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1ogólna budowa i cechy napędów hydraulicznych2
T-W-2przepływ izotermiczny przez szczeliny, jako zjawisko znaczące dla działania układu w napędach hydraulicznych2
T-W-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki4
T-W-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki4
T-W-5zawory, filtry, akumulatory hydrauliczne, zbiorniki, wymienniki ciepła, przewody i uszczelnienia stosowane w napędach hydrostatycznych3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2konsultacje9
A-A-3wykonywanie opracowań na zadane tematy12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2konsultacje3
A-W-3przygotowanie do sprawdzianów12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C15_W01pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W15ma podstawową wiedzę w zakresie napędów hydrostatycznych, obejmującą między innymi charakterystykę cieczy roboczych stosowanych w napędach hydrostatycznych, przepływy przez szczeliny, systematykę, podstawowe parametry, budowę, zasadę działania, symbole graficzne elementów składowych układów hydrostatycznych, przydatną do zrozumienia działania układów hydrostatycznych i właściwej ich eksploatacji;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1pznanie budowy i zasad działania urzadzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
Treści programoweT-A-1ciecze robocze w napędach hydraulicznych i ich właściwości
T-A-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania
T-A-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania
T-A-5przykłady zastosowania napędów hydrostatycznych w maszynach i urządzeniach rolniczych
T-W-1ogólna budowa i cechy napędów hydraulicznych
T-W-2przepływ izotermiczny przez szczeliny, jako zjawisko znaczące dla działania układu w napędach hydraulicznych
T-W-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki
T-W-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki
T-W-5zawory, filtry, akumulatory hydrauliczne, zbiorniki, wymienniki ciepła, przewody i uszczelnienia stosowane w napędach hydrostatycznych
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem techniki multymedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
3,0student orientuje się w zakresie ogólnej budowy i zasad działania podstawowych urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
3,5student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych
4,0student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych, a jego wiedza w zakresie różnorodności rozwiązań konstrukcyjnych szczegółów jest względnie duża
4,5student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych, a jego wiedza w zakresie różnorodności rozwiązań konstrukcyjnych szczegółów jest duża
5,0student orientuje się zakresie budowy i zasad działania urządzeń stosowanych w napędach hydrostatycznych, a jego wiedza w zakresie różnorodności rozwiązań konstrukcyjnych szczegółów jest duża, potrafi również łączyć aspekty konstrukcyjne ze środowiskowymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C15_U01nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U12potrafi zastosować poznaną wiedzę z mechaniki technicznej oraz mechaniki płynów do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich oraz rozumienia określonych zjawisk fizycznych;
TRL_1A_U15potrafi analizować działanie układów hydrostatycznych i właściwe je eksplo-atować;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych
Treści programoweT-A-1ciecze robocze w napędach hydraulicznych i ich właściwości
T-A-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania
T-A-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania
T-A-5przykłady zastosowania napędów hydrostatycznych w maszynach i urządzeniach rolniczych
T-W-1ogólna budowa i cechy napędów hydraulicznych
T-W-2przepływ izotermiczny przez szczeliny, jako zjawisko znaczące dla działania układu w napędach hydraulicznych
T-W-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki
T-W-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki
T-W-5zawory, filtry, akumulatory hydrauliczne, zbiorniki, wymienniki ciepła, przewody i uszczelnienia stosowane w napędach hydrostatycznych
T-A-2przepływ izotermiczny przez szczeliny - obliczenia parametrów przepływu
Metody nauczaniaM-2samodzielne wykonywanie przez studentów opracowań dotyczących wybranych zagadnień związanych z napędami hydrostatycznymi
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena samodzielnych opracowań wykonanych przez studentów
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie nabył podstaw pozwalających właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
3,0student nabył zasadnicze elementy podstaw pozwalających właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
3,5student nabył w miarę szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
4,0student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych
4,5student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych i wykazuję dużą dociekliwość i zainteresowanie w tym zakresie
5,0student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych i wykazuję dużą dociekliwość i zainteresowanie w tym zakresie oraz obok zagadnień eksploatacyjnych dostrzega rónież ewentualne oddziaływanie środowiskowe układów hydrostatycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C15_K01uświadomienie ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, a tym samym uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zmian zachodzących w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3wyczulenie na ograniczenie posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych, stąd uświadomienie konieczności ciągłego ich poszerzania i uaktualniania w kontekście zachodzących zmian w rozwiązaniach konstrukcyjnych układów hydrostatycznych
Treści programoweT-A-1ciecze robocze w napędach hydraulicznych i ich właściwości
T-A-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania
T-A-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania
T-A-5przykłady zastosowania napędów hydrostatycznych w maszynach i urządzeniach rolniczych
T-W-1ogólna budowa i cechy napędów hydraulicznych
T-W-2przepływ izotermiczny przez szczeliny, jako zjawisko znaczące dla działania układu w napędach hydraulicznych
T-W-3pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki
T-W-4silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki
T-W-5zawory, filtry, akumulatory hydrauliczne, zbiorniki, wymienniki ciepła, przewody i uszczelnienia stosowane w napędach hydrostatycznych
T-A-2przepływ izotermiczny przez szczeliny - obliczenia parametrów przepływu
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem techniki multymedialnej
M-2samodzielne wykonywanie przez studentów opracowań dotyczących wybranych zagadnień związanych z napędami hydrostatycznymi
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: obserwacja postawy studentów na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych
3,0student ma podstawową świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych
3,5student ma połowiczną świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych
4,0student ma świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych i stąd posiada również świadomość konieczności ich poszerzania i uaktualniania
4,5student ma prawie pełną świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych i stąd w wysokim stopniu uświadamia sobie konieczność ich poszerzania i uaktualniania
5,0student ma pełną świadomość ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie napędów hydrostatycznych i stąd w bardzo wysokim stopniu uświadamia sobie konieczność ich poszerzania i uaktualniania