Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C15_U01 | nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U12 | potrafi zastosować poznaną wiedzę z mechaniki technicznej oraz mechaniki płynów do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich oraz rozumienia określonych zjawisk fizycznych; |
TRL_1A_U15 | potrafi analizować działanie układów hydrostatycznych i właściwe je eksplo-atować; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | nabycie podstaw do właściwej eksploatacji układów napędów hydrostatycznych |
---|
Treści programowe | T-A-1 | ciecze robocze w napędach hydraulicznych i ich właściwości |
---|
T-A-3 | pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania |
T-A-4 | silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - budowa i zasada działania |
T-A-5 | przykłady zastosowania napędów hydrostatycznych w maszynach i urządzeniach rolniczych |
T-W-1 | ogólna budowa i cechy napędów hydraulicznych |
T-W-2 | przepływ izotermiczny przez szczeliny, jako zjawisko znaczące dla działania układu w napędach hydraulicznych |
T-W-3 | pompy stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki |
T-W-4 | silniki i siłowniki stosowane w napędach hydrostatycznych - systematyka, podstawowe parametry, charakterystyki |
T-W-5 | zawory, filtry, akumulatory hydrauliczne, zbiorniki, wymienniki ciepła, przewody i uszczelnienia stosowane w napędach hydrostatycznych |
T-A-2 | przepływ izotermiczny przez szczeliny - obliczenia parametrów przepływu |
Metody nauczania | M-2 | samodzielne wykonywanie przez studentów opracowań dotyczących wybranych zagadnień związanych z napędami hydrostatycznymi |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ocena samodzielnych opracowań wykonanych przez studentów |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie nabył podstaw pozwalających właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych |
3,0 | student nabył zasadnicze elementy podstaw pozwalających właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych |
3,5 | student nabył w miarę szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych |
4,0 | student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych |
4,5 | student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych i wykazuję dużą dociekliwość i zainteresowanie w tym zakresie |
5,0 | student nabył szerokie podstawy pozwalające właściwie użytkować układy napędów hydrostatycznych i wykazuję dużą dociekliwość i zainteresowanie w tym zakresie oraz obok zagadnień eksploatacyjnych dostrzega rónież ewentualne oddziaływanie środowiskowe układów hydrostatycznych |