Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Eleonora Wrzesińska <Eleonora.Wrzesinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl>, Andrzej Gregorczyk <Andrzej.Gregorczyk@zut.edu.pl>, Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 12 2,01,00zaliczenie
seminariaS4 12 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych.
W-2Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu doświadczalnictwa, statystyki i informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-2Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-3Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.5
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.4
T-S-3Prezentacja wyników badań3
12
seminaria
T-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.6
6
seminaria
T-S-1Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.6
T-S-2Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.6
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2Opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej.35
A-S-3Dyskusja wyników własnych z uzyskanymi przez innych Autorów.30
A-S-4Konsultacje przedmiotowe.13
90
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach6
A-S-2Przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2Studiowanie fachopwej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej.38
A-S-3Konsultacje przedmiotowe10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody programowe z użyciem komputera.
M-4Metody praktyczne - pokaz.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_A03_W01
Student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
ROL_2A_W10R2A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_A03_U01
Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
ROL_2A_U06R2A_U08, R2A_U09C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_A03_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji zadań związanych z produkcją rolniczą i organizacją agroturystyki.
ROL_2A_K07R2A_K08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_A03_W01
Student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
2,0Student nie posiada rozszerzonej, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzy dotyczacącej pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej.
3,0Student posiada nieznacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i podstawową wiedzę z zakresu agroturystyki.
3,5Student posiada nieznacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
4,0Student posiada znacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
4,5Student posiada dobrze rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
5,0Student posiada bardzo rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_A03_U01
Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
2,0Student nie posiada podstawowej umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
3,0Student posiada podstawową umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
3,5Student posiada nieznacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz oraz podstawową w formułowaniu wniosków, w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
4,0Student posiada znacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz nieznacznie pogłębioną w formułowaniu wniosków, w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
4,5Student posiada znacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
5,0Student posiada wielokierunkowo pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_A03_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji zadań związanych z produkcją rolniczą i organizacją agroturystyki.
2,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie wykazuje zainteresowania wykonywaniem badań i redagowaniem pracy magisterskiej.
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, wykonywaniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
3,5Student jest mało aktywny na zajęciach, wykazuje pewną inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
4,0Student jest aktywny na zajęciach, wykazyje dużą inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
4,5Student jest bardzo aktywny na zajęciach, wykazyje dużą inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
5,0Student jest aktywny na zajęciach, przejmuje inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej, potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębiorczy

Literatura podstawowa

  1. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplonową., Złote Myśli, 2006
  2. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.5
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.4
T-S-3Prezentacja wyników badań3
12

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.6
T-S-2Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.6
12

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2Opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej.35
A-S-3Dyskusja wyników własnych z uzyskanymi przez innych Autorów.30
A-S-4Konsultacje przedmiotowe.13
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach6
A-S-2Przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2Studiowanie fachopwej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej.38
A-S-3Konsultacje przedmiotowe10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_A03_W01Student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_W10posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji roślinnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-2Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-3Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.
T-S-1Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
T-S-2Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.
T-S-3Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody programowe z użyciem komputera.
M-4Metody praktyczne - pokaz.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada rozszerzonej, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzy dotyczacącej pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej.
3,0Student posiada nieznacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i podstawową wiedzę z zakresu agroturystyki.
3,5Student posiada nieznacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
4,0Student posiada znacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
4,5Student posiada dobrze rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
5,0Student posiada bardzo rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_A03_U01Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U06Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-2Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-3Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.
T-S-1Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
T-S-2Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.
T-S-3Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody programowe z użyciem komputera.
M-4Metody praktyczne - pokaz.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
3,0Student posiada podstawową umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
3,5Student posiada nieznacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz oraz podstawową w formułowaniu wniosków, w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
4,0Student posiada znacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz nieznacznie pogłębioną w formułowaniu wniosków, w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
4,5Student posiada znacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
5,0Student posiada wielokierunkowo pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_A03_K01Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji zadań związanych z produkcją rolniczą i organizacją agroturystyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji zadań związanych z produkcją rolniczą i organizacją agroturystyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-2Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-3Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.
T-S-1Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
T-S-2Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.
T-S-3Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody programowe z użyciem komputera.
M-4Metody praktyczne - pokaz.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie wykazuje zainteresowania wykonywaniem badań i redagowaniem pracy magisterskiej.
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, wykonywaniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
3,5Student jest mało aktywny na zajęciach, wykazuje pewną inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
4,0Student jest aktywny na zajęciach, wykazyje dużą inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
4,5Student jest bardzo aktywny na zajęciach, wykazyje dużą inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej.
5,0Student jest aktywny na zajęciach, przejmuje inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej, potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębiorczy