Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Drzewa, krzewy i rośliny ozdobne w ogrodach tematycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Drzewa, krzewy i rośliny ozdobne w ogrodach tematycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z dendrologii, historii założeń ogrodowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy na temat typu ogrodu renesansowego |
C-2 | Przekazanie wiedzy na temat ogrodu modernistycznego i wiejskiego |
C-3 | Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu angielskim angielskiego |
C-4 | Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu śródziemnomorskim |
C-5 | Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w typie orientalnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Drzewa i krzewy w ogrodach o cechach: renesansowym | 2 |
T-K-2 | Drzewa i krzewy w ogrodach angielskich | 2 |
T-K-3 | Drzewa i krzewy w ogrodach o stylu włoskim | 2 |
T-K-4 | Drzewa i krzewy w ogrodach orientalnych | 2 |
T-K-5 | Drzewa i krzewy w ogrodach wiejskich | 2 |
T-K-6 | Drzewa i krzewy w ogrodach modernistycznych | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | udział w konserwatoriach i konsultacjach, przygotowanie do zaliczenia oraz obecność na zaliczeniu | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne i konwersatoryjne |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C07-1_W01 Ma wiedzę na temat współczesnych technik wykorzystywanych w terenach zieleni stylów ogrodowych | OG_3A_W07 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C07-1_U01 Wykorzystuje znajomość stylu z odpowiedniej epoki w praktyce oraz roślin | OG_3A_U05 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C07-1_K01 Świadomie ocenia walory roślin i nowych technologii stosowanych w kompozycjach z różnych epok oraz docenia ważność dokształcania | OG_3A_K01 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C07-1_W01 Ma wiedzę na temat współczesnych technik wykorzystywanych w terenach zieleni stylów ogrodowych | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem | |
3,5 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady | |
4,0 | zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym | |
4,5 | zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski | |
5,0 | zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C07-1_U01 Wykorzystuje znajomość stylu z odpowiedniej epoki w praktyce oraz roślin | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | w stopniu dostatecznym wykorzystuje zarys podstawowych wiadomości | |
3,5 | analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem | |
4,0 | wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym | |
4,5 | wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady | |
5,0 | potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C07-1_K01 Świadomie ocenia walory roślin i nowych technologii stosowanych w kompozycjach z różnych epok oraz docenia ważność dokształcania | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem | |
3,5 | świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady | |
4,0 | prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy | |
4,5 | potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym | |
5,0 | w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem |
Literatura podstawowa
- Bugała W., Drzewa i krzewy w terenach zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991
- Bogdanowski J., Polskie ogrody ozdobne, Arkady, Warszawa, 2000
- Nwebury T., Ogród twoich marzeń 20 sposobów urządzenia małego ogrodu, Świat Książki, Warszawa, 1995
Literatura dodatkowa
- Majdecki L., Historia ogrodów t.1, PWN, 2007
- Majdecki L., Historia ogrodów t.2, PWN, 2008
- Architektura Krajobrazu - czasopsmo
- Aura - czasopismo