Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Projektowanie i urządzanie terenów zieleni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Projektowanie i urządzanie terenów zieleni
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dendrologii i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii i urządzania terenów zieleni

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy na temat systemów i kategorii zieleni
C-2Przekazanie wiedzy na temat wykonania projektu oraz czynników i elementów kompozycji
C-3Przekazanie wiedzy na temat urządzania terenów zieleni
C-4Przekazanie wiedzy na temat prac pielęgnacyjnych zwiazanych z zielenią

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przegląd i rola systemów i kategorii zieleni2
T-K-2Przegląd czynników i elementów kompozycji2
T-K-3Analiza poszczególnych części projektu2
T-K-4Urządzanie podstawowych terenów zieleni6
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach i przygotowanie do zaliczenia oraz obecność na zaliczeniu, udział w konsultacjach związanych z przedmiotem30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykłady informujące, konserwatoria)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - sprawdzian
S-2Ocena formująca: P- kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_C04-1_W05
Potrafi trafnie ocenić przydatność roślin dla terenów zieleni
OG_3A_W07C-1, C-2, C-3, C-4T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_C04-1_U01
Wykorzystuje znajomość drzew i krzewów oraz podstawowych prac pielęgnacyjnych
OG_3A_U02C-1, C-2, C-3, C-4T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_C04-1_K01
Świadomie oceny walory dekoracyjne roślin w zależności od prac pielęgnacyjnych
OG_3A_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_C04-1_W05
Potrafi trafnie ocenić przydatność roślin dla terenów zieleni
2,0Student nie przyswoił żadnych wiadomości
3,0Zna podstawowe problemy podane na zajęciach
3,5Zna wszystkie problemy podane na zajęciach i potrafi myśleć samodzielnie
4,0Zna wszystkie problemy zwiazane z przedmiotem i potrafi zastosować je w praktyce
4,5Potrafi stosować wszystkie poruszane problemy, dyskutowac i analizować ich skutki w praktyce
5,0Zna przedmiot biegle i podaje przykłady z literatury

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_C04-1_U01
Wykorzystuje znajomość drzew i krzewów oraz podstawowych prac pielęgnacyjnych
2,0Nie potrafi w prosty sposób zaprezentować przekazanych wiadomosci
3,0Prezentuje podstawowe wiadomości
3,5Poprawnie prezentuje wiadomosci i potrafi je analizować
4,0Potrafi analizować dane i dyskutować na temat przekazanej wiedzy z przedmiotu
4,5Potrafi wykorzystać wszystkie podane wiadomości w praktyce i ocenić ich przydatność
5,0Potrafi wykorzystać wszystkie wiadomości w praktyce i analizować ich przydatność porównując z danymi literatury

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_C04-1_K01
Świadomie oceny walory dekoracyjne roślin w zależności od prac pielęgnacyjnych
2,0Nie potrafi wykorzystać podstawowych wiadomości
3,0Poprawnie wykorzystuje niektóre dane odnosnie przedmiotu
3,5Poprawnie wykorzystuje wiekszość podanych wiadomości
4,0Poprawnie wykorzystuje wszystkie wiadomosci i potrafi je zastosować w praktyce
4,5Poprawnie wykorzystuje wszystkie wiadomości, potafi je wykorzystać w praktyce i poprawnie analizować
5,0Potrafi samodzielnie wykorzystać wiadomości podane na zjęciach i dodatkowe analizujac z przykładami z literatury

Literatura podstawowa

  1. Bradley S., Przycinanie drzew i krzewów, Muza, Warszawa, 2006
  2. Bugała W., Drzewy i krzewy dla terenów zieleni, PWRiL, Warszawa, 2000
  3. Pokorski J., Siwiec A, Kształtowanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 2011
  4. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Chachulski Z., Chirurgia i pielęgnacja drzewdrzew, Legraf, 2000
  2. Zeszyty Naukowe Międzynarodowego Towarzystwa Uprawy i Ochrony Drzew0

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przegląd i rola systemów i kategorii zieleni2
T-K-2Przegląd czynników i elementów kompozycji2
T-K-3Analiza poszczególnych części projektu2
T-K-4Urządzanie podstawowych terenów zieleni6
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach i przygotowanie do zaliczenia oraz obecność na zaliczeniu, udział w konsultacjach związanych z przedmiotem30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_C04-1_W05Potrafi trafnie ocenić przydatność roślin dla terenów zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_W07Ma pogłębioną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych technologii i technik w praktyce rolniczej, ogrodniczej i ochronie środowiska.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat systemów i kategorii zieleni
C-2Przekazanie wiedzy na temat wykonania projektu oraz czynników i elementów kompozycji
C-3Przekazanie wiedzy na temat urządzania terenów zieleni
C-4Przekazanie wiedzy na temat prac pielęgnacyjnych zwiazanych z zielenią
Treści programoweT-K-1Przegląd i rola systemów i kategorii zieleni
T-K-2Przegląd czynników i elementów kompozycji
T-K-3Analiza poszczególnych części projektu
T-K-4Urządzanie podstawowych terenów zieleni
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykłady informujące, konserwatoria)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - sprawdzian
S-2Ocena formująca: P- kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przyswoił żadnych wiadomości
3,0Zna podstawowe problemy podane na zajęciach
3,5Zna wszystkie problemy podane na zajęciach i potrafi myśleć samodzielnie
4,0Zna wszystkie problemy zwiazane z przedmiotem i potrafi zastosować je w praktyce
4,5Potrafi stosować wszystkie poruszane problemy, dyskutowac i analizować ich skutki w praktyce
5,0Zna przedmiot biegle i podaje przykłady z literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_C04-1_U01Wykorzystuje znajomość drzew i krzewów oraz podstawowych prac pielęgnacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_U02Posiada umiejętność wprowadzania do praktyki rolniczej nowoczesnych technologii, z wykorzystaniem osiągnięć naukowych, z zachowaniem praw własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat systemów i kategorii zieleni
C-2Przekazanie wiedzy na temat wykonania projektu oraz czynników i elementów kompozycji
C-3Przekazanie wiedzy na temat urządzania terenów zieleni
C-4Przekazanie wiedzy na temat prac pielęgnacyjnych zwiazanych z zielenią
Treści programoweT-K-1Przegląd i rola systemów i kategorii zieleni
T-K-2Przegląd czynników i elementów kompozycji
T-K-3Analiza poszczególnych części projektu
T-K-4Urządzanie podstawowych terenów zieleni
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykłady informujące, konserwatoria)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - sprawdzian
S-2Ocena formująca: P- kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi w prosty sposób zaprezentować przekazanych wiadomosci
3,0Prezentuje podstawowe wiadomości
3,5Poprawnie prezentuje wiadomosci i potrafi je analizować
4,0Potrafi analizować dane i dyskutować na temat przekazanej wiedzy z przedmiotu
4,5Potrafi wykorzystać wszystkie podane wiadomości w praktyce i ocenić ich przydatność
5,0Potrafi wykorzystać wszystkie wiadomości w praktyce i analizować ich przydatność porównując z danymi literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_C04-1_K01Świadomie oceny walory dekoracyjne roślin w zależności od prac pielęgnacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat systemów i kategorii zieleni
C-2Przekazanie wiedzy na temat wykonania projektu oraz czynników i elementów kompozycji
C-3Przekazanie wiedzy na temat urządzania terenów zieleni
C-4Przekazanie wiedzy na temat prac pielęgnacyjnych zwiazanych z zielenią
Treści programoweT-K-1Przegląd i rola systemów i kategorii zieleni
T-K-2Przegląd czynników i elementów kompozycji
T-K-3Analiza poszczególnych części projektu
T-K-4Urządzanie podstawowych terenów zieleni
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykłady informujące, konserwatoria)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - sprawdzian
S-2Ocena formująca: P- kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać podstawowych wiadomości
3,0Poprawnie wykorzystuje niektóre dane odnosnie przedmiotu
3,5Poprawnie wykorzystuje wiekszość podanych wiadomości
4,0Poprawnie wykorzystuje wszystkie wiadomosci i potrafi je zastosować w praktyce
4,5Poprawnie wykorzystuje wszystkie wiadomości, potafi je wykorzystać w praktyce i poprawnie analizować
5,0Potrafi samodzielnie wykorzystać wiadomości podane na zjęciach i dodatkowe analizujac z przykładami z literatury