Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Konsultacje społeczne i negocjacje:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konsultacje społeczne i negocjacje | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Pomocne w realizacji zajęć jest posiadanie umiejętności interpersonalnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z rolami poszczególnych podmiotów w procesie stanowienia prawa. |
C-2 | Wykształcenie umiejętnosci postrzegania ryzyka wystąpienia konfliktu społecznego i planowania działań konsultacyjnych i negocjacyjnych w procesie stanowienia prawa, wydawania decyzji i realizacji przedsięwzięć. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Planowanie konsultacji społecznych dla wybranego dokumentu lub przedsięwzięcia | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Dialog społeczny: podmioty, narzędzia i cele. | 8 |
T-W-2 | Sytuacje problemowe i konfliktowe w procesie stanowienia dokumentów planistycznych i decyzji inwestycyjnych, przyczyny i sposoby rozwiązywania problemów. | 7 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie poszczególnych elementów projektu realizowanego w ramach ćwiczeń | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie zaleconej literatury. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | metoda przypadków |
M-3 | projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie |
S-2 | Ocena formująca: ocena poszczególnych elementów projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: test wiedzy z zakresu treści wykładowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE3_W01 ma wiedzę na temat zasad zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych | GP_1A_W02 | T1A_W04, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE3_U01 potrafi dostrzegać, analizować i oceniać zjawiska społeczne towarzyszące procesom stanowienia prawa i dobierać narzędzia z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w celu rozwiązania problemów i ewentualnych konfliktów | GP_1A_U01, GP_1A_U13 | R1A_U02, R1A_U05, R1A_U07, S1A_U01, S1A_U02 | — | C-2 | T-W-2, T-A-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE3_K01 prawidłowo identyfikuje potrzeby zaangażowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumentów planistycznych, ogranizując udział społeczeństwa w w sposób twórczy i przedsiębiorczy | GP_1A_K07, GP_1A_K08, GP_1A_K11 | R1A_K04, R1A_K08, S1A_K04, S1A_K07, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K01 | C-2 | T-A-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE3_W01 ma wiedzę na temat zasad zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych | 2,0 | student nie ma wystarczającego zasobu wiedzy na temat zasad zapewnienia udziału społeczeńswa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych |
3,0 | student ma podstawowy zasób wiedzy na temat zasad zapewniania udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych; potrafi wymienić dwa sposoby zapewnienia udziału społeczeństwa | |
3,5 | student ma podstawowy zasób wiedzy na temat zasad zapewniania udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych, potrafi wymienić i scharakteryzować dwa sposoby zapewnienia udziału społeczeństwa | |
4,0 | student ma wiedzę na temat zasad zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych; potrafi wymienić więcej niż trzy sposoby zapewnienia udziału społeczeństwa i odpowiednio je scharakteryzować | |
4,5 | student ma wiedzę na temat zasad zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych, potrafi wymienić instrumenty udziału społeczeństwa, scharakteryzować je i opatrzyć odpowiednimi przykładami | |
5,0 | student biegle i swobodnie porusza się w zakresie problematyki udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania dokumentów planistycznych, zarówno na poziomie teoretycznym jak i praktycznym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE3_U01 potrafi dostrzegać, analizować i oceniać zjawiska społeczne towarzyszące procesom stanowienia prawa i dobierać narzędzia z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w celu rozwiązania problemów i ewentualnych konfliktów | 2,0 | student nie potrafi dostrzegać, analizować i oceniać zjawisk społecznych towarzyszących procesom stanowienia prawa i nie potrafi ich wiązać z ewentualnymi sytuacjami konfliktowymi |
3,0 | student w postawowym zakresie i przy pomocy nauczyciela dostrzega, analizuje i ocenia więcej niż dwa zjawiska społeczne, które mogą towarzyszyć procesom stanowienia prawa ale nie potrafi ich wiązać z ewentualnymi sytuacjami konfliktowymi i sposobami ich rozwiązywania | |
3,5 | student w podstawowym zakresie i przy pomocy nauczyciela dostrzega, analizuje i ocenia więcej niż dwa zjawiska społeczne, które mogą towarzyszyć procesom stanowienia prawa wiążąc je z ewentualnymi konfliktami społecznymi i mozliwymi sposobami ich rozwiązania | |
4,0 | strudent samodzielnie w podstawowym zakresie dostrzega, analizuje i ocenia więcej niż dwa zjawiska społeczne towarzyszące procesom stanowienia prawa i wiąże je z ewentualnymi sytuacjami konfliktowymi wraz ze wskazaniem sposobów ich rozwiązywania | |
4,5 | student samodzielnie dostrzega, analizuje i ocenia charakterystyczne dla procesu stanowienia prawa ewentualne sytuacje problemowe i konfliktowe i samodzielnie potrafi wsazać mozliwe sposoby ich rozwiązywania | |
5,0 | student swobodnie porusza się w problematyce ewentualnych sytuacji konfliktowych i sposobów ich rozwiązywania towarzyszących procesowi stanowienia prawa |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE3_K01 prawidłowo identyfikuje potrzeby zaangażowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumentów planistycznych, ogranizując udział społeczeństwa w w sposób twórczy i przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie identyfikuje potrzeby zaangażowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumantów planistycznych i nie potrafi go zorganizować |
3,0 | student identyfikuje potrzebę zaangażowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumentów planistycznych ale potrafi go zorganizować tylko przy pomocy nauczyciela | |
3,5 | student identyfikuje potrzebę zaangażowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumentów planistycznych i w podstawowym zakresie potrafi go samodzielnie zaplanować i zorganizować | |
4,0 | student identyfikuje potrzebę zaangażowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumentów planistycznych i potrafi samodzielnie go zaplanować i zorganizować | |
4,5 | student identyfikuje potrzebę zaangażowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumentów planistycznych i potrafi go twórczo zaplanować oraz zrealizować | |
5,0 | student identyfikuje potrzebę zaangazowania społeczeństwa w proces tworzenia dokumentów planistycznych, planuje go w spoób twórczy i tralizuje w sposób przedsiębiorczy |
Literatura podstawowa
- Słaboń A., Konflikt społeczny i negocjacje, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków, 2008
- praca zbiorowa, Zanim wybuchnie konflikt. Idea i metody partycypacji społecznej w ochronie krajobrazu i kształtowaniu przestrzeni., Pracownia Podstaw Kulturowych Architektury Krajobrazu Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2008