Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_2A_O05.2_K01 | Student ma świadomośc odpowiedzialności jako projektant za podejmowane decyzje w projekcie i jego wykonawstwie, ponadto ma świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_2A_K01 | ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu |
---|
AK_2A_K03 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie krajobrazu z uwzględnieniem aspektów ochrony środowiska naturalnego |
AK_2A_K04 | ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie kształtowania krajobrazu z uwzględnieniem jej wpływu na środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A2_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych |
---|
A2_K05 | posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się przez: inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie |
R2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
R2A_K05 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
R2A_K06 | posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R2A_K07 | ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie kompleksów leśnych przy pomocy map leśnych aglomeracji Szczecina. |
---|
C-2 | Rozpoznanie ich przygotowania do rekreacji i wypoczynku dla mieszkańców Szczecina. |
C-3 | Poznanie metod waloryzacji kompleksów leśnych i ich wykorzystania do oceny. |
C-4 | Wykształcenie umiejętności przeprowadzania waloryzacji obiektów leśnych niezbędnych do zaprojektowania fragmentów lasów do rekreacji i wypoczynku włącznie z wprowadzeniem różnych urządzeń i obiektów służących do wypoczynku czynnego i biernego. |
C-5 | Nabycie umiejętności projektowania ścieżek ekologiczno-przyrodniczych. |
Treści programowe | T-W-1 | Lasy jako naturalny element krajobrazu. |
---|
T-W-2 | Struktura lasów, ich skład florystyczny i zmiany w różnych porach roku – zajęcia w terenie. |
T-W-3 | Typy lasów w Polsce i ich krótka charakterystyka. |
T-W-4 | Lasy w krajobrazie miasta Szczecina, ich rozmieszczenie i funkcje. |
T-W-5 | Lasy rekreacyjne i ich zagospodarowanie na przykładzie Szczecina, Polski i innych krajów. |
T-W-6 | Przyczyny i skutki rekreacji w środowisku leśnym – zagrożenia. Waloryzacja krajobrazu leśnego. |
T-W-7 | Ścieżki ekologiczne w lasach i ich rola dla społeczeństwa |
T-W-8 | Zaliczenie wykładów w formie pisemnej. |
Metody nauczania | M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena za udział w dyskusji |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest świadomy ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w opracowywanym projekcie. |
3,0 | Student jest świadomy ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w opracowywanym projekcie. |
3,5 | Student jest świadomy ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w opracowywanym projekcie, ponadto została podjęta przez studenta decyzja do samodoskonalenia się w zakresie przyszłego wykonywania zawodu. |
4,0 | Student jest świadomy ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w opracowywanym projekcie, ponadto została podjęta przez studenta decyzja do samodoskonalenia się w zakresie przyszłego wykonywania zawodu, ponadto student podjął decyzję dodatkowego dokształcania się na seminarium w zakresie wykonywania przyszłego zawodu. |
4,5 | Student jest świadomy ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w opracowywanym projekcie, ponadto została podjęta przez studenta decyzja do samodoskonalenia się w zakresie przyszłego wykonywania zawodu, ponadto student podjął decyzję dodatkowego dokształcania się na seminarium w zakresie wykonywania przyszłego zawodu, jest świadomy, że ponosi w pełni konsekwencje za projekt oraz jego wykonanie. |
5,0 | Student jest świadomy ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w opracowywanym projekcie, ponadto została podjęta przez studenta decyzja do samodoskonalenia się w zakresie przyszłego wykonywania zawodu, ponadto student podjął decyzję dodatkowego dokształcania się na seminarium w zakresie wykonywania przyszłego zawodu, jest świadomy, że ponosi w pełni konsekwencje za projekt oraz jego wykonanie, dobrze współpracuje w zespole. |