Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Gospodarki Wodnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Matuszak <Krzysztof.Matuszak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesław Janicki <Wieslaw.Janicki@zut.edu.pl>, Krzysztof Matuszak <Krzysztof.Matuszak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera (kopiowanie, tworzenie folderów itp.). Znajomość systemu operacyjnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi |
C-2 | Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej |
C-3 | Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych komputerowych zależności od potrzeb | 4 |
T-L-2 | Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych. | 6 |
T-L-3 | Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami | 8 |
T-L-4 | Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat | 8 |
T-L-5 | Zapoznanie z bazami danych | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
M-2 | Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A03_W01 Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL | AK_1A_W01, AK_1A_W02 | R1A_W01, T1A_W01, T1A_W03 | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2 |
AK_1A_A03_W02 Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI | AK_1A_W01, AK_1A_W02 | R1A_W01, T1A_W01, T1A_W03 | — | C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A03_U01 Umozliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI | AK_1A_U02, AK_1A_U04 | A1_U14, A1_U24, R1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U15 | InzA_U07 | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A03_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | AK_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K04, R1A_K08, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K02 | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A03_W01 Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL |
3,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła. | |
3,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
5,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
AK_1A_A03_W02 Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI | 2,0 | Student nie posiada wiedzy, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, ale nie potrafi jej zastosować. | |
3,5 | Student posiada wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować. | |
4,5 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
5,0 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A03_U01 Umozliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI | 2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej | |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej | |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A03_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | 2,0 | Student nie potrafi posługiwać się komputerem |
3,0 | Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z komputerem | |
3,5 | Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem | |
4,0 | Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem | |
4,5 | Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem | |
5,0 | Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem |
Literatura podstawowa
- Marek Cieciura, Podstawy Technologii Informacyjnych z przykładami zastosowań, Wydaw. VIZJA PRESS&IT SP.z o.o., Warszawa, 2006
- Włodzimierz Gogołek, Technologie informacyjne mediów, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, 2005
- Aleksander Bremer, Mirosław Sławik, @bc użytkownika komputera, Videograf Edukacja Sp. z o. o., Chorzów, 2006
- Seria książek wspomagających przygotowanie do egzaminów ECDL, 2011
- Książki wydawnictwa Microsoft Press, 2011
Literatura dodatkowa
- Witold Sikorski, Podstawy technik informatycznych, 2011
- Zdzisław Nowakowski, Użytkowanie komputerów, 2011
- Mirosława Kopertowska, Przetwarzanie tekstów, 2011
- Mirosława Kopertowska, Arkusze kalkulacyjne, 2011
- Mirosława Kopertowska, Bazy danych, 2011
- Mirosława Kopertowska, Grafika menedżerska i prezentacyjna, 2011
- Adam Wojciechowski, Usługi w sieciach informatycznych, 2011