Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_IJZ/11-2_U01 | student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń.
Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U09 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
---|
ZIIP_1A_U13 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIIP_1A_U20 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie |
ZIIP_1A_U22 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Klasyfikacja środkow trwałych. |
---|
T-W-2 | Działania w procesie eksploatacji. |
T-W-3 | Fizykochemiczne podstawy eksploatacji maszyn |
T-W-4 | Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego. |
T-W-5 | Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności. |
T-W-6 | Strategie napraw środkow trwałych zaliczanych do obiektow prostych. |
T-P-2 | Dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń. |
T-W-7 | Strategie napraw złożonych obiektow technicznych. |
T-W-8 | Wpływ czynników na wybór strategii. |
T-P-3 | Dobów strategii napraw obiektów zlożonych. |
Metody nauczania | M-1 | Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica) |
---|
M-2 | Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie. |
3,0 | Student opanowal materiał biernie. |
3,5 | Student dość dobrze opanował materiał |
4,0 | Student opanował caly zakres materiału. |
4,5 | Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materialu oraz wielu zawartych w nim szczegółow. |
5,0 | Student przyswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem. |