Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_D60-3_U01 | Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, sporządzać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien planować zagospodarowanie stacji obsługi. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów |
---|
C-2 | Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych |
C-3 | Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw |
C-4 | Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni |
C-5 | Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów |
C-6 | Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji |
C-7 | Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach |
Treści programowe | T-W-1 | Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola |
---|
T-W-2 | Techniczne wyposażenie stacji obsługi |
T-W-3 | Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów |
T-W-4 | Dokumentacja obsługi technicznej i napraw |
T-W-5 | Rola systemów obsługiwania |
T-W-6 | Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni |
T-W-7 | Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach |
T-W-8 | Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji |
T-A-1 | Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji |
T-A-2 | Poznanie systemów obsługowo-naprawczych samochodów i ich wykonanie |
T-A-3 | Kalkulacja kosztów stacji obsługi |
T-A-4 | Podział pracochłonności według specjalności prac |
T-A-5 | Obliczenia szczegółowe zagospodarowania stacji obsługi |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny
Metoda problemowa - wykład problemowy |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie pisemne w formie rozwiązania kilku zadań |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie umie organizaować pracy stacji obługi |
3,0 | Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi |
3,5 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych |
4,0 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej |
4,5 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw |
5,0 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw, potrafi zaprojektować przykładowe rozwiązanie stacji obługi odnośnie wyposażenia i liczby stanowisk naprawczych. |