Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_B23-2_W01 | - ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania procesów technologicznych oraz zapewnienia jakości przy wytwarzaniu pojazdów samochodowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_W12 | zna i rozumie procesy konstruowania i wytwarzania elementów maszyn, w tym pojazdu samochodowego i jego zespołów |
---|
T_1A_W13 | zna i rozumie metodykę projektowania elementów i zespołów pojazdu |
T_1A_W24 | ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością, środowiskiem i prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z możliwosciami komputerowego projektowania i wspomagania procesów
technologicznych przy wytwarzaniu pojazdów |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zasady tworzenia procesów technologicznych i opracowywania stosownej dokumentacji. |
---|
T-W-2 | Projektowanie i konstruowanie. Metody, metodyka i metodologia projektowania. |
T-W-3 | Systemy komputerowego wspomagania prac konstrukcyjnych i technologicznych CAx (CAD/CAM/CAE). |
T-W-4 | Koncepcja efektywnej produkcji z zastosowaniem komputerowo zintegrowanego wytwarzania pojazdów. |
T-W-5 | Systemy planowania i sterowania produkcja (PPC). |
T-W-6 | Systemy oceny zgodnosci i zarzadzania jakoscia w przemysle motoryzacyjnym, ocena zgodnosci: badania, kontrola, certyfikacja, akredytacja. |
T-W-7 | Proces zatwierdzania czesci do produkcji (PPAP), wymogi dotyczace Procesu PPAP. |
T-W-8 | Zaawansowane planowanie jakosci wyrobu (APQP). |
T-W-9 | Identyfikacja poszczególnych wad produktu lub/i procesu oraz ich eliminacja lub minimalizacja skutków FMEA. Rola FMEA przy analizie złozonych procesów i produktów, w produkcji masowej i jednostkowej przy wytwarzaniu pojazdów. Mozliwosci doskonalenia produktu, analizowanie i wprowadzanie poprawek. |
T-W-10 | Standardy systemów jakosci globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Wymogi systemu
jakosciowego w dziedzinie projektowania/rozwoju, produkcji, instalacji i serwisowania produktów motoryzacyjnych (norma ISO/TS16949). |
Metody nauczania | M-2 | Wykład informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów w formie testu wielokrotnego wyboru
- obejmuje całość materiału,
- brak punktów ujemnych (za niewłaściwą odpowiedź jest 0 pkt),
- odpowiedzi częściowe punktowane proporcjonalnie). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | poniżej 50% maksymalnej liczby punktów w teście (poniżej 10 pkt) |
3,0 | od 10 do 12 pkt |
3,5 | od 12,1 do 14 pkt |
4,0 | od 14,1 do 16 pkt |
4,5 | od 16,1 do 18 pkt |
5,0 | powyżej 18 pkt |