Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_A08-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinin umieć
wykorzystywać nabytą wiedzę i zastosować ją w życiu codziennym, aby weryfikować swoje wybory muzyczne i świadomie uczestniczyć w życiu kulturalnym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | C1. Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C2. Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w muzyce.
C3. Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o muzyce:
- historii muzyki rodzimej i obcej,
- kompozytorów i ich dzieł,
- wydarzeń muzycznych, np. Konkurs Chopinowski, Szczecińskie Zmagania Jazzowe,
- wiadomości z literatury i form muzycznych.
C4. Rozwijanie i kształtowanie poprzez muzykę - osobowości studenta.
C5. Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Europejska tradycja muzyczna |
---|
T-W-2 | Polska tradycja muzyczna |
T-W-3 | Muzyka współczesna - to nie takie straszne |
T-W-4 | Rola dyrygenta w zespole muzycznym |
T-W-5 | Co to jest dobra interpretacja? |
T-W-6 | Sylwetka kompozytora - życie i twórczość |
T-W-7 | Uczestnictwo w próbie wybranego koncertu |
Metody nauczania | M-1 | 1. Metody podające:
- wykład informacyjny,
- pogadanka,
- opowiadanie,
- opis,
- anegdota,
- objaśnienie lub wyjaśnienie.
2. Metody problemowe:
- wykład konwersatoryjny.
3. Metody eksponujące:
- nagranie CD, film-DVD
- ekspozycja,
- pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
4. Metody programowe:
- z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD,
- z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych np. partytura nutowa.
5. Metody praktyczne:
- pokaz,
- koncert,
- ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne.
Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie uczestniczył w zajęciach. |
3,0 | Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach. |
3,5 | Student ma wiedzę pośrednią między oceną 3,0 i 4,0. |
4,0 | Jedna nieobecność. Bierna postawa studenta na zajęciach. |
4,5 | Student ma wiedzę pośrednią między oceną 4,0 i 5,0. |
5,0 | Uczestnictwo na wszystkich zajęciach, pozytywna ocena aktywności studenta. |