Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_D63-3_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić:
- dokonać zakupów w e- sklepie,
- wyznaczyć trasę przewozu według ustalonego kryterium,
- posłużyć się odbiornikiem GPS,
- wyliczyć koszty zapasów,
- wyliczyć przepustowość i stan magazynu i zapasów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U06 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T_1A_U15 | potrafi sformułować specyfikację prostych procesów logistycznych i systemów transportowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Celem zajęć audytoryjnych jest nabycie umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów występujących w gospodarce magazynowej i przewozach |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Magazyny samonośne
Magazyny wysokiego składowania
Techniczne wyposażenie magazynów
- regały przepływowe,
- regały wysokiego składowania
- urządzenia do obsługi magazynów wysokiego składowania
- automatyzacja procesów magazynowych. |
---|
T-W-2 | Transport kombinowany
- intermodalny, |
T-W-3 | Transport kombinowany cd
- bimodalny. |
T-W-4 | Kontenery
- właściwości,
- standaryzacja kontenerów. |
T-W-5 | Przepływy informacyjne
- funkcja przepływów informacyjnych,
- obszary zastosowania techniki informatycznej w logistyce. |
T-W-6 | Automatyczna identyfikacja
- metody automatycznej identyfikacji,
- kody kreskowe,
- kody UPC (pełny, skrócony),
- kod EAN (pełny, skrócony),
- inne rodzaje kodów kreskowych,
- kody uzupełniające.
Zastosowanie automatycznej identyfikacji |
T-W-7 | Elektroniczna wymiana dokumentacji (EDI) |
T-W-8 | Wirtualny sklep |
T-A-1 | Metody analizy gospodarki magazynowej |
T-A-2 | Obliczanie i analiza kosztów zapasów
- tworzenia zapasów,
- utrzymania zapasów (kapitałowe, magazynowania, obsługi, ryzyka),
- dostaw,
- wyczerpania, |
T-A-3 | Ocena przepustowości magazynu |
T-A-4 | Ocena stanu zapasów i magazynu |
T-A-5 | Metody i narzędzia automatyzacji czynności biurowych |
T-A-6 | Narzędzia i metody komunikacji |
T-A-7 | Metody i kryteria wyznaczania trasy
- najkrótsza,
- najszybsza,
- najtańsza. |
T-A-8 | Rozwiązywanie podstawowychproblemów w gospodarce magazynowej i przewozach |
T-A-9 | Dokonywanie zakupów w e-sklepie |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia audytoryjne realizowane są jako ćwiczenia przedmiotowe i symulacja |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności odbywa się na koniec semestru. Możliwe jest uzyskanie oceny końcowej podczas ćwiczeń z rozwiązywania podstawowych problemów gosp. mag. i przewozów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nieobecność na zajęciach. Prawidłowa odpowiedź na mniej niż połowę zadanych pytań. Wykazanie się nabyciem mniej niż połowy wymaganych umiejętności. |
3,0 | Uczestniczenie w ponad połowie wszystkich zajęć Prawidłowa odpowiedź na połowę zadanych pytań. Wykazanie się nabyciem mniej niż połowy wymaganych umiejętności. |
3,5 | Uczestniczenie we wszystkich zajęciach. Prawidłowa odpowiedź na połowę zadanych pytań. Wykazanie się nabyciem części wymaganych umiejętności. |
4,0 | Uczestniczenie we wszystkich zajęciach. Prawidłowa odpowiedź na większość zadanych pytań. Wykazanie się nabyciem części wymaganych umiejętności. |
4,5 | Uczestniczenie we wszystkich zajęciach. prawidłowa odpowiedź na zadane pytania.
Wykazanie się nabyciem części wymaganych umiejętności. |
5,0 | Uczestniczenie we wszystkich zajęciach. prawidłowa odpowiedź na zadane pytania.
Wykazanie się nabyciem wymaganych umiejętności. |