Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S1)
specjalność: inżynieria i bezpieczeństwo ruchu drogowego

Sylabus przedmiotu Tendencje rozwojowe pojazdów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Tendencje rozwojowe pojazdów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe wiadomości na temat historii rozwoju motoryzacji ,budowy pojazdów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.2
T-W-2Inne spojrzenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.2
T-W-3Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych.2
T-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. W2
T-W-5Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych.2
T-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.2
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowanie do wykładów-Informacje z biblioteki i internetu3
A-W-2Udział w zajeciach w Muzeum Techniki i Komunikacji8
A-W-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału4
A-W-4Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów10
A-W-5Powtórzenie materiału przed końcowym zaliczeniem6
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-11Metody podające 2.Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C40_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśnić historię samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych, umie scharakteryzować tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały,umie zaproponować inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników,umie wyliczyć aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji,umie zidentyfikiować wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. Jest w stanie definiować napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne,umie opisać przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
T_1A_W05, T_1A_W14, T_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06InzA_W01C-1T-W-1, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C40_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie analizować historiaęsamochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych,analizować tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników,umie oceniać aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji,umie nakreślić przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
T_1A_U02, T_1A_U04, T_1A_U06T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08InzA_U06, InzA_U08C-1T-W-1, T-W-4, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C40_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa aktywnej i świadomej postawy do życia.jest zdolny od samodzielnej oceny wydarzeń i postepowania zgdnie z przyjketymi zasadami
T_1A_K01, T_1A_K02, T_1A_K05T1A_K01, T1A_K02, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-1, T-W-4, T-W-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C40_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśnić historię samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych, umie scharakteryzować tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały,umie zaproponować inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników,umie wyliczyć aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji,umie zidentyfikiować wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. Jest w stanie definiować napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne,umie opisać przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach , ale nie opanował podstawowch pojęć i zagadnienia, uzyskał negatywną ocenę z zaliczenia ,nie przedstawił prezentacji na poziomie, nie był aktywny na zajęciach
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje poziomie, był mało aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje poziomie, był aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach,wykonał prace dodatkowe-ponad ramy programowe

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C40_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie analizować historiaęsamochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych,analizować tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników,umie oceniać aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji,umie nakreślić przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował podstawowych umiejetności,nie interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,0Student uczestniczył w zajęciach ,opanował podstawowe umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,5Student uczestniczył w zajęciach ,opanował umiejetności , interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach ,opanował dobrze wymagane umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach ,opanował dobrze wymagane umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach,zgłosił własna inicjatywe lub projekt
5,0Student uczestniczył w zajęciach ,opanował dobrze wymagane umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach,zgłosił własna inicjatywe lub projekt.Jest liderem w grupie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C40_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa aktywnej i świadomej postawy do życia.jest zdolny od samodzielnej oceny wydarzeń i postepowania zgdnie z przyjketymi zasadami
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach , nie widzi potrzeby samokształcenia
3,0Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ,ale brak mu motywacji
3,5Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ma motywacji,ale nie jest sumienny
4,0Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ma motywacje, jest sumienny i ma dobre wyniki
4,5Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ma motywacje, jest sumienny ,ma dobre wyniki,przejawia własna inicjatywe
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. A.W Feliński ,J.Ogrodniczak, Pojazdy w zbiorach Muzeum Techniki i Komunikacji, Muzeum Techniki i Komunikacji, Szczecin, 2010
  2. Witold Lesniak, Samochody od A do Z, Wydawnictwa komunikacyjne, Warszawa, 1960

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.2
T-W-2Inne spojrzenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.2
T-W-3Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych.2
T-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. W2
T-W-5Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych.2
T-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.2
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do wykładów-Informacje z biblioteki i internetu3
A-W-2Udział w zajeciach w Muzeum Techniki i Komunikacji8
A-W-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału4
A-W-4Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów10
A-W-5Powtórzenie materiału przed końcowym zaliczeniem6
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C40_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśnić historię samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych, umie scharakteryzować tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały,umie zaproponować inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników,umie wyliczyć aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji,umie zidentyfikiować wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. Jest w stanie definiować napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne,umie opisać przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W05ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy środków transportu
T_1A_W14orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów
T_1A_W15ma podstawową wiedzę w zakresie cyklu życia samochodów i urządzeń transportowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
T-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach , ale nie opanował podstawowch pojęć i zagadnienia, uzyskał negatywną ocenę z zaliczenia ,nie przedstawił prezentacji na poziomie, nie był aktywny na zajęciach
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje poziomie, był mało aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje poziomie, był aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach,wykonał prace dodatkowe-ponad ramy programowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C40_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie analizować historiaęsamochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych,analizować tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników,umie oceniać aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji,umie nakreślić przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik
T_1A_U04ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
T_1A_U06potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
T-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. W
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował podstawowych umiejetności,nie interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,0Student uczestniczył w zajęciach ,opanował podstawowe umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,5Student uczestniczył w zajęciach ,opanował umiejetności , interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach ,opanował dobrze wymagane umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach ,opanował dobrze wymagane umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach,zgłosił własna inicjatywe lub projekt
5,0Student uczestniczył w zajęciach ,opanował dobrze wymagane umiejetności, interesował sie prezentowanymi zagadnieniami,brał aktywny udział w zajeciach,zgłosił własna inicjatywe lub projekt.Jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C40_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa aktywnej i świadomej postawy do życia.jest zdolny od samodzielnej oceny wydarzeń i postepowania zgdnie z przyjketymi zasadami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
T_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
T_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
T-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. W
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach , nie widzi potrzeby samokształcenia
3,0Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ,ale brak mu motywacji
3,5Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ma motywacji,ale nie jest sumienny
4,0Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ma motywacje, jest sumienny i ma dobre wyniki
4,5Student uczestniczył w zajęciach , widzi potrzebe samokształcenia ma motywacje, jest sumienny ,ma dobre wyniki,przejawia własna inicjatywe
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie