Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C55_U01 | Student powinien interpretować stopnie zagrożenia dla środkowiska ze strony środków transportu na poszczególnych etapach ich życia, łączyć możliwości ograniczania zagrożeń przy eksploatacji i po wycofaniu śrdoków transportu z eksploatacji, planować i podejmować działania w zakresie organizacji sieci recyklingu pojazdów, szacować potrzeby i możliwości działań w stacjach demontażu, zaprezentować trendy rozwojowe w budowie pojazdów, zaplanować organizację i wyposażenie stacji demontażu, przygotować schemat procesu recyklingu SWE |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów |
T_1A_U09 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
T_1A_U19 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego |
---|
C-2 | Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE |
C-3 | Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów |
C-4 | Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów |
C-5 | Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów |
C-6 | Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe definicje związane z recyklingiem |
---|
T-W-2 | Uczestnicy procesu recyklingu, rodzaje sieci recyklingu |
T-W-3 | Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE |
T-W-4 | Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne |
T-W-5 | Przeznazenie demontowanych zespołów i materiałów |
T-W-6 | Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu |
T-W-7 | Działania realizowane w stacji demontażu |
T-W-8 | Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów |
T-W-9 | Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu |
T-W-10 | System recyklingu pojazdów w Polsce |
T-W-11 | Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów |
T-W-12 | Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu |
T-A-1 | Rodzaje recyklingu |
T-A-2 | Recykling opon i innych elementów gumowych |
T-A-3 | Recykling reaktorów katalitycznych |
T-A-4 | Recykling akumulatorów |
T-A-5 | Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów |
T-A-6 | Recykling olejów |
T-A-7 | Recykling płynów eksploatacyjnych |
T-A-8 | Recykling szkła z pojazdów |
T-A-9 | Recykling silnika i osprzętu |
T-A-10 | Recykling elementów układów napędowych |
T-A-11 | Recykling materiałów żelaznych |
T-A-12 | Recykling metali nieżelaznych |
T-A-13 | Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego |
T-A-14 | Recykling pozostałości nadwozia |
T-A-15 | Rynek wtórny części i zespołów z demontażu |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny - wyjaśnianie |
---|
M-2 | Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie pisemnej |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie w formie pisemnej ćwiczeń (założenia do projektu stacji demontażu pojazdów) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaprezentować negatywnych skutków oddziaływania środków transportu |
3,0 | Studnt prezentuje tylko wybrane efekty oddziaływania środków transportu bez analizy |
3,5 | Studnt prezentuje skutki oddziaływania środków transportu na środkowisko na etapach ich istnienia |
4,0 | Studnt prezentuje skutki oddziaływania środków transportu na środkowisko na etapach ich istnienia i dokonuje analizy uwarunkowań recyklingu |
4,5 | Studnt prezentuje skutki oddziaływania środków transportu na środkowisko na etapach ich istnienia i dokonuje analizy uwarunkowań prawnych recyklingu, a także potrafi dyskutować o możliwościach recyklingu SWE |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o działaniach realizaowanych w stacjach demontażu pojazdów i dalszym przeznaczeniu części i elementów pojazdu |