Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)
Sylabus przedmiotu Podstawy technologii pojazdów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy technologii pojazdów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza ogólnotechniczna umozliwiajaca zrozumienie budowy i zasad działania pojazdów oraz procesów technologicznych ich wytwarzania |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu technik wytwarzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi wytwarzania części i podzespołów oraz nowoczesnych metod montażu w przemyśle motoryzacyjnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt procesu technologicznego montazu wybranych zespołów i układów pojazdu | 12 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technologie wielkoprzemysłowe w przemysśle motoryzacyjnym | 1 |
T-W-2 | Systemy produkcyjne stosowane w przemysle motoryzacyjnym (obrabiarki, systemy narzedziowe, oprzyrzadowanie technologiczne). | 1 |
T-W-3 | Charakterystyka systemów montazu pojazdów: SKD (semi-knocked-down), MKD (medium-knocked-down), CKD (completely-knocked-down). | 2 |
T-W-4 | Produkcja samochodów specjalizowanych i specjalnych. | 1 |
T-W-5 | Charakterystyka technologii wytwarzania wybranych elementów pojazdów (np. nadwozia, korpusy, wały korbowe, tłoki, koła zebate, zwrotnice itp.). | 2 |
T-W-6 | Nowoczesne technologie montazu, sterowanie jakoscia w procesie montazu, dostawcy podzespołów. | 2 |
T-W-7 | Automatyczny montaz wyrobów (magazynowanie, oddzielanie i podawanie przedmiotów w montazu automatycznym, łaczenie i utrwalanie połaczen elementów w montazu automatycznym, transportowanie przedmiotów w montazu). | 1 |
T-W-8 | Technologiczne srodki montazu (linie montazowe, elastyczne systemy montazowe, roboty i manipulatory przemysłowe w systemach montazowych pojazdów). | 1 |
T-W-9 | Przykłady zautomatyzowanego montazu. | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-P-2 | Samodzielna praca nad projektem | 15 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 3 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda projektów |
M-2 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów w formie testu wielokrotnego wyboru - obejmuje całość materiału, - brak punktów ujemnych (za niewłaściwą odpowiedź jest 0 pkt), - odpowiedzi częściowe punktowane proporcjonalnie). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B21-1_W01 - ma podstawową wiedzę w zakresie procesów technologicznych przy wytwarzaniu pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, zna zasady i metod montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu technologicznego - charakteryzuje materiały konstrukcyjne oraz ich zastosowanie w budowie pojazdów, | T_1A_W04, T_1A_W12 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B21-1_U01 - analizuje i posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością, - identyfikuje i opracowuje podstawowe założenia procesu technologicznego wybranych części pojazdów - analizuje technologiczność konstrukcji pojazdów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej | T_1A_U01, T_1A_U03, T_1A_U17 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U14 | InzA_U06, InzA_U08 | C-1 | T-P-1, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B21-1_W01 - ma podstawową wiedzę w zakresie procesów technologicznych przy wytwarzaniu pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, zna zasady i metod montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu technologicznego - charakteryzuje materiały konstrukcyjne oraz ich zastosowanie w budowie pojazdów, | 2,0 | poniżej 50% maksymalnej liczby punktów w teście (poniżej 10 pkt) |
3,0 | od 10 do 12 pkt | |
3,5 | od 12,1 do 14 pkt | |
4,0 | od 14,1 do 16 pkt | |
4,5 | od 16,1 do 18 pkt | |
5,0 | powyżej 18 pkt |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B21-1_U01 - analizuje i posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością, - identyfikuje i opracowuje podstawowe założenia procesu technologicznego wybranych części pojazdów - analizuje technologiczność konstrukcji pojazdów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej | 2,0 | Brak projektu |
3,0 | Oddany w terminie projekt wykonany w zakresie podstawowym | |
3,5 | Oddany w terminie projekt podstawowy oraz prawidłowe odpowiedzi na dwa pytania kontrolne dotyczące projektu | |
4,0 | Oddany w terminie projekt w zakresie rozszerzonym oraz prawidłowe odpowiedzi na dwa pytania kontrolne dotyczące projektu | |
4,5 | Oddany w terminie projekt w zakresie rozszerzonym oraz prawidłowe odpowiedzi na wszystkie pytania kontrolne dotyczące projektu | |
5,0 | Oddany w terminie projekt w zakresie rozszerzonym oraz jego prtezentacja połączona z dyskusją dotyczącą przyjętych przez studenta rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Fischer R., Podwozia i nadwozia pojazdów samochodowych., Rea, 2008
- Kowalski T., Lis G., Szejnach W., Technologia i automatyzacja montazu maszyn., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej., 2006
- Adamiec P., Dziubiński J., Wybrane zagadnienia materiałów konstrukcyjnych i technologii wytwarzania pojazdów., Wyd. Politechniki Sląskiej, Gliwice, 1998
Literatura dodatkowa
- Feld M., Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych czesci maszyn., Wydawnictwa Naukowo- Techniczne., 2009
- Kwartalnik naukowo-techniczny, Technologia i Automatyzacja Montazu., Wydawca: Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego., 2011