Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_1A_C51-7_W01 | Student powinien znać wpływ środków transportu na środowisko, nazywać i objaśniać formy recyklingu, scharakteryzować trendy rozwojowe pojazdu, wskazać zagrożenia dla środowiska ze strony środków transportu, wyliczac elementy wyposażenia stacji demontażu pojazdów, wymieniać i scharakteryzować sposoby zagospodarownia SWE, wytłumaczyc i opisać schemat porcesu recyklingu pojazdów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_1A_W01 | ma wiedzę z matematyki na poziomie wyższym niezbędnym do ilościowego opisu i analizy problemów oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
MBM_1A_W04 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka oraz zna pojęcia w języku obcym na poziomie B2 |
MBM_1A_W09 | ma podstawowa wiedzę i zna trendy rozwojowych w obszarach: konstrukcji maszyn, technologii, eksploatacji maszyn, energetyki oraz zarządzania |
MBM_1A_W12 | ma wiedzę pozwalającą zrozumieć pozatechniczne uwarunkowania pracy inżyniera:
- posiada wiedzę o oddziaływaniu na środowisko naturalne wybranych procesów produkcyjnych przemysłu maszynowego,
- zna zagrożenia i zasady BHP na stanowiskach roboczych,
- zna elementy prawa pracy oraz problematykę zatrudnienia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego |
---|
C-2 | Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE |
C-3 | Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów |
C-4 | Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów |
C-5 | Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów |
C-6 | Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe definicje związane z recyklingiem |
---|
T-W-2 | Uczestnicy procesu recyklingu, rodzaje sieci recyklingu |
T-W-3 | Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE |
T-W-4 | Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne |
T-W-5 | Przeznazenie demontowanych zespołów i materiałów |
T-W-6 | Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu |
T-W-7 | Działania realizowane w stacji demontażu |
T-W-8 | Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów |
T-W-9 | Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu |
T-W-10 | System recyklingu pojazdów w Polsce |
T-W-11 | Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów |
T-W-12 | Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu |
Metody nauczania | M-3 | Wykład informacyjny - wyjaśnianie |
---|
M-4 | Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie pisemnej |
---|
S-4 | Ocena formująca: Zaliczenie w formie pisemnej ćwiczeń (założenia do projektu stacji demontażu pojazdów) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie wskazać negatywnych skutków rozwoju motoryzacji |
3,0 | Student poprawnie wymienia etapy "życia" środków transportu i ich rolę w ochronie środowiska |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje założenia prawne w zakresie potrzeb recykongu środków transprotu i organizacji stacji demontażu |
4,0 | Student poprawnie wykorzystuje założenia prawne w zakresie potrzeb recykongu środków transprotu i organizacji stacji demontażu i w analityczny sposób wskazuje kierunki działań |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia działania, potrafi porównać ich efektywność i ocenić skutki |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia działania, potrafi porównać ich efektywność i ocenić skutki, a także samodzielnie dokonać na tej podstawie wyboru sposobu rozwiąznia zadanego problemu |