Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 30 2,50,44zaliczenie
wykładyW5 30 2,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z technologii maszyn i technik wytwarzania
W-2Umiejętność tworzenia prostych modeli 3D w systemie CAD
W-3Znajomośc zagadnień z grafiki inżynierskiej I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem systemu CAD
C-2Student powinien umieć opracować dokumentację techniczną konstrukcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do struktury i systemu pracy ze zintegrowanym systemem CAD/CAM w modułach CAD2
T-P-2Praktyczne modelowanie szerwegu wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania.10
T-P-3Projektowanie w systemie CAD struktury wybranego urządzenia lub podzespołu z wykorzystaniem metodyki Bottom-Up i Top-Down.2
T-P-4Ewaluacja poprawności złożenia. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu.4
T-P-5Tworzenie symulacji kinematycznej. Konwersja więzów złożenia. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu.4
T-P-6Projektowanie parametryczne na wybranych przykładach. Prosta parametryzacja złożeń na różnych poziomach.4
T-P-7Dobieranie części gotowych z bibliotek lokalnych i zewnętrznych. Parametryzacja części.2
T-P-8Opracowywanie dokumentacji 2D urządzenia/podzespołu.2
30
wykłady
T-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji4
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania10
T-W-3Struktura procesu modelowania podzespołów. Omówienie strategii Top-Down i Bottom-Up. Przykłady zastosowań.2
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.2
T-W-5Omówienie i przykłady stosowania bibliotek lokalnych systemu CAD oraz zasobów rozproszonych2
T-W-6Symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji.6
T-W-7Parametryzacja konstrukcji. Omówienie parametrów lokalnych i globalnych. Kontrola wartości parametrów.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielne opracowanie dokumentacji 3D wybranego podzespołu/zespołu lub urządzenia30
A-P-3Konsultacje projektów15
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych30
A-W-2Opracowanie koncepcji i dokumentacji 3D zadania modelowego30
A-W-3Konsultacje15
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca kilkakrotna ocena stanu zaawansowania zadanych prac oraz postępów w realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena projektu z części praktycznej
S-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena zadania modelowego z części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C29_W01
Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu: metodologii projektowania z wykorzystaniem bnarzędzi CAD; metod projektowania w kontekście technik wytwarzania; projektowania struktury zespołów, podzespołów i urządzeń; metod ewaluacji opracowanego rozwiązania konstrukcji mechanicznej.
MBM_1A_W04, MBM_1A_W05, MBM_1A_W06, MBM_1A_W11T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-6M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C29_U01
Student osiąga umiejętności: praktycznej realizacji w systemie CAD procesu projektowania w mechanice i budowie maszyn; zamodelowania części typowych i nietypowych; dobrania elementów handlowych; przeprowadzenia symulacji ruchowych; pełnej ewaluacji projektu.
MBM_1A_U02, MBM_1A_U05, MBM_1A_U08, MBM_1A_U13, MBM_1A_U14T1A_U02, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U03, InzA_U05C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-6M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C29_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
MBM_1A_K02, MBM_1A_K04T1A_K02, T1A_K04InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C29_W01
Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu: metodologii projektowania z wykorzystaniem bnarzędzi CAD; metod projektowania w kontekście technik wytwarzania; projektowania struktury zespołów, podzespołów i urządzeń; metod ewaluacji opracowanego rozwiązania konstrukcji mechanicznej.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C29_U01
Student osiąga umiejętności: praktycznej realizacji w systemie CAD procesu projektowania w mechanice i budowie maszyn; zamodelowania części typowych i nietypowych; dobrania elementów handlowych; przeprowadzenia symulacji ruchowych; pełnej ewaluacji projektu.
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt w sposób minimalny ale przedstawił podstawową analizę i kryteria wyboru rozwiązania.
4,0Student opracował projekt zawierający prawidłowo przeprowadzoną analizę i poprawnie opracował dokumentację.
4,5Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i poprawnie opracował dokumentację.
5,0Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i bardzo dobrze opracował dokumentację.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C29_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
2,0Student nie wykazuje zainteresowania wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,0Student w minimalnym stopniu wykazuje zainteresowanie wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,5Student wykazuje zainteresowanie tylko wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu.
4,0Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz dostrzega potrzebę bardziej kompleksowego podejścia.
4,5Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.
5,0Student wykazuje zainteresowanie szczegółami problematyki oraz pogłębioną wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu i jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Wełyczko, CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym, Helion, 2005
  2. Jan Bis, Ryszard Markiewicz, Komputerowe wspomaganie projektowania CAD - podstawy, Pro-Rea, 2007
  3. Dassault Systemes, Oficjalne materiały szkoleniowe systemu CATIA v5, DSS, 2005
  4. Dassault Systemes, Dokumentacja systemu CATIA v5, DSS, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Peter R.N. Childis, Mechanical Design, Elsevier, Second Edition, Oxford, 2005
  2. Chlebus E., Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do struktury i systemu pracy ze zintegrowanym systemem CAD/CAM w modułach CAD2
T-P-2Praktyczne modelowanie szerwegu wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania.10
T-P-3Projektowanie w systemie CAD struktury wybranego urządzenia lub podzespołu z wykorzystaniem metodyki Bottom-Up i Top-Down.2
T-P-4Ewaluacja poprawności złożenia. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu.4
T-P-5Tworzenie symulacji kinematycznej. Konwersja więzów złożenia. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu.4
T-P-6Projektowanie parametryczne na wybranych przykładach. Prosta parametryzacja złożeń na różnych poziomach.4
T-P-7Dobieranie części gotowych z bibliotek lokalnych i zewnętrznych. Parametryzacja części.2
T-P-8Opracowywanie dokumentacji 2D urządzenia/podzespołu.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji4
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania10
T-W-3Struktura procesu modelowania podzespołów. Omówienie strategii Top-Down i Bottom-Up. Przykłady zastosowań.2
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.2
T-W-5Omówienie i przykłady stosowania bibliotek lokalnych systemu CAD oraz zasobów rozproszonych2
T-W-6Symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji.6
T-W-7Parametryzacja konstrukcji. Omówienie parametrów lokalnych i globalnych. Kontrola wartości parametrów.4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielne opracowanie dokumentacji 3D wybranego podzespołu/zespołu lub urządzenia30
A-P-3Konsultacje projektów15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych30
A-W-2Opracowanie koncepcji i dokumentacji 3D zadania modelowego30
A-W-3Konsultacje15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C29_W01Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu: metodologii projektowania z wykorzystaniem bnarzędzi CAD; metod projektowania w kontekście technik wytwarzania; projektowania struktury zespołów, podzespołów i urządzeń; metod ewaluacji opracowanego rozwiązania konstrukcji mechanicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka oraz zna pojęcia w języku obcym na poziomie B2
MBM_1A_W05ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji oraz obliczeń maszyn i urządzeń o średnim stopniu złożoności
MBM_1A_W06ma szczegółową wiedzę w zakresie grafiki inżynierskiej, opracowania dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej ze wspomaganiem systemami CAx
MBM_1A_W11zna podstawowe metody i techniki: - konstruowania elementów maszyn i urządzeń w środowisku systemów CAx, - pomiarów części maszyn, analizy wymiarowej, - projektowania procesów technologicznych na obrabiarki konwencjonalne i CNC, - projektowania systemów obróbkowych, - projektowania operacji obróbki cieplnej i powierzchniowej oraz podstawowych technologii spajania, - technik regeneracji zużytych elementów maszyn oraz prowadzenia remontów maszyn
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem systemu CAD
Treści programoweT-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania
T-W-5Omówienie i przykłady stosowania bibliotek lokalnych systemu CAD oraz zasobów rozproszonych
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.
T-W-7Parametryzacja konstrukcji. Omówienie parametrów lokalnych i globalnych. Kontrola wartości parametrów.
T-W-3Struktura procesu modelowania podzespołów. Omówienie strategii Top-Down i Bottom-Up. Przykłady zastosowań.
T-W-6Symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena projektu z części praktycznej
S-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena zadania modelowego z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C29_U01Student osiąga umiejętności: praktycznej realizacji w systemie CAD procesu projektowania w mechanice i budowie maszyn; zamodelowania części typowych i nietypowych; dobrania elementów handlowych; przeprowadzenia symulacji ruchowych; pełnej ewaluacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników posługując się językiem technicznym, informacją opartą na grafice inżynierskiej, wykorzystując sieci komputerowe
MBM_1A_U05ma umiejętność samokształcenia - samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania poznanych zagadnień
MBM_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
MBM_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić w zakresie inżynierii mechanicznej istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności maszyny, systemy, procesy, usługi
MBM_1A_U14potrafi określić warunki pracy projektowanych elementów maszyn i urządzeń oraz formułować wymagania jakie muszą spełnić projektowane elementy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Student powinien umieć opracować dokumentację techniczną konstrukcji
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do struktury i systemu pracy ze zintegrowanym systemem CAD/CAM w modułach CAD
T-P-2Praktyczne modelowanie szerwegu wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania.
T-P-3Projektowanie w systemie CAD struktury wybranego urządzenia lub podzespołu z wykorzystaniem metodyki Bottom-Up i Top-Down.
T-P-4Ewaluacja poprawności złożenia. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu.
T-P-5Tworzenie symulacji kinematycznej. Konwersja więzów złożenia. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu.
T-P-7Dobieranie części gotowych z bibliotek lokalnych i zewnętrznych. Parametryzacja części.
T-P-8Opracowywanie dokumentacji 2D urządzenia/podzespołu.
T-P-6Projektowanie parametryczne na wybranych przykładach. Prosta parametryzacja złożeń na różnych poziomach.
Metody nauczaniaM-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena projektu z części praktycznej
S-1Ocena formująca: Bieżąca kilkakrotna ocena stanu zaawansowania zadanych prac oraz postępów w realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt w sposób minimalny ale przedstawił podstawową analizę i kryteria wyboru rozwiązania.
4,0Student opracował projekt zawierający prawidłowo przeprowadzoną analizę i poprawnie opracował dokumentację.
4,5Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i poprawnie opracował dokumentację.
5,0Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i bardzo dobrze opracował dokumentację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C29_K01Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
MBM_1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem systemu CAD
Treści programoweT-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania
T-W-4Ustalanie struktury zespołów i podzespołów w mechanizmach. Przykłady stosowanie podzłożeń sztywnych i ruchomych. Metodyka oceny poprawności działania.
Metody nauczaniaM-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena zadania modelowego z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,0Student w minimalnym stopniu wykazuje zainteresowanie wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,5Student wykazuje zainteresowanie tylko wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu.
4,0Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz dostrzega potrzebę bardziej kompleksowego podejścia.
4,5Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.
5,0Student wykazuje zainteresowanie szczegółami problematyki oraz pogłębioną wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu i jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.