Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: niekonwencjonalne i konwencjonalne systemy energetyczne

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność inżynieria spawalnictwa
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1metodyka poszukiwania informacji z baz danych i internetu3
T-PD-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowanie analizy stanu zagadnienia3
T-PD-3przeprowadzenie badań eksperymentlnych, analitycznych, projektu konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej3
T-PD-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań planu pracy dyplomowej3
T-PD-5opracowanie końcowe3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-PD-2czytanie wskazanej literatury100
A-PD-3realizacja zadań wynikających z tematu i planu pracy dyplomowej150
A-PD-4opracowanie wyników i wniosków100
A-PD-5redakcja pracy dyplomowej120
A-PD-6przygotowanie się do egzaminu dyplomowego100
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pogadanka
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/12_W01
ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w obszarze inżynierii spawania
MBM_2A_W08T2A_W05C-1, C-2T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/12_U01
potrafi formułowaći testowć hiopotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawalnictwa
MBM_2A_U11T2A_U11C-1, C-2T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/12_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
MBM_2A_K04T2A_K04C-1, C-2T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/12_W01
ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w obszarze inżynierii spawania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/12_U01
potrafi formułowaći testowć hiopotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawalnictwa
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/12_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Literatura podstawowa

  1. Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Kraków, 2008
  2. Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
  3. Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
  4. Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
  5. Blicharski M., Wprowadzenie do inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
  6. Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
  7. Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
  8. Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
  9. Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
  10. Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
  2. Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1metodyka poszukiwania informacji z baz danych i internetu3
T-PD-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowanie analizy stanu zagadnienia3
T-PD-3przeprowadzenie badań eksperymentlnych, analitycznych, projektu konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej3
T-PD-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań planu pracy dyplomowej3
T-PD-5opracowanie końcowe3
15

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-PD-2czytanie wskazanej literatury100
A-PD-3realizacja zadań wynikających z tematu i planu pracy dyplomowej150
A-PD-4opracowanie wyników i wniosków100
A-PD-5redakcja pracy dyplomowej120
A-PD-6przygotowanie się do egzaminu dyplomowego100
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/12_W01ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w obszarze inżynierii spawania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W08ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji maszyn i urządzeń, a także energetyki oraz zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-PD-1metodyka poszukiwania informacji z baz danych i internetu
T-PD-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowanie analizy stanu zagadnienia
T-PD-3przeprowadzenie badań eksperymentlnych, analitycznych, projektu konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej
T-PD-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań planu pracy dyplomowej
T-PD-5opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-1pogadanka
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/12_U01potrafi formułowaći testowć hiopotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawalnictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-PD-1metodyka poszukiwania informacji z baz danych i internetu
T-PD-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowanie analizy stanu zagadnienia
T-PD-3przeprowadzenie badań eksperymentlnych, analitycznych, projektu konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej
T-PD-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań planu pracy dyplomowej
T-PD-5opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-1pogadanka
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/12_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-PD-1metodyka poszukiwania informacji z baz danych i internetu
T-PD-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowanie analizy stanu zagadnienia
T-PD-3przeprowadzenie badań eksperymentlnych, analitycznych, projektu konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej
T-PD-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań planu pracy dyplomowej
T-PD-5opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-1pogadanka
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków