Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C28_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinein umieć zidentyfikowac zanieczyszczenia powietrza oraz spalin, dobrac własciwe technlogie i urządzenia do oczyszczania spalin. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U08 | Umie praktycznie wykorzystać prawa termodynamiki, transportu ciepła i masy oraz mechaniki płynów do opisu procesów przemysłowych |
---|
ENE_1A_U10 | Umie dobrać w procesie projektowania urządzenia energetyczne stosowane w przemyśle |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Celem zajęć laboratoryjnych jest praktyczne zapoznanie studentów z różnymi instalacjami do oczyszczania spalin. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Procesy spalania, jako główne źródło zanieczyszczenia środowiska
Zanieczyszczenia powietrza: kryteria podziału, mechanizmy powstawania, charakterystyka najważniejszych zanieczyszczeń.Zanieczyszczenia spalin.
Odpylanie gazów. Zasady odpylania gazów, kryteria doboru odpylaczy, rodzaje odpylaczy: grawitacyjne, inercyjno-uderzeniowe, odśrodkowe, filtracyjne, elektrofiltry, odpylacze mokre.
Metody odsiarczania spalin: sucha, półsucha, mokra oraz wiązki elektronowej i inne. Ograniczenie emisji tlenków azotu na etapie procesu spalania, usuwanie tlenków azotu ze spalin. Metody ograniczania toksyczności spalin w silnikach spalinowych: z zapłonem samoczynnym, iskrowym oraz silnikach turbinowych.Katalizatory samochodowe. |
---|
T-L-1 | Celem zajęc jest zapoznanie studentów z urządzeniami i technologiami oczyszczania spalin w elektrociepłowniach. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podajaca- wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
---|
M-2 | Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Raport z zajęć praktycznych w elektrociepłowniach oraz zaliczenie pisemne zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | mniej niż 60% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,0 | 60 - 70% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,5 | 70 – 75% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,0 | 75 - 80% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,5 | 80 – 90% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
5,0 | 90-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |