Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu Modelowanie i symulacja procesów oraz decyzji finansowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modelowanie i symulacja procesów oraz decyzji finansowych
Specjalność inżynieria finansowa
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Twardochleb <Michal.Twardochleb@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy zarządzania, podstawy mikro- i makroekonomii, podstawy rachunkowości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, Przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych: * procesów decyzyjnych, * modeli decyzyjnych, * problemów racjonalności decyzji Ukształtowanie umiejętności z zakresu modelowania przebiegu procesów w organizacji w wybranym środowisku, przeprowadzania symulacji przebiegu procesów przy założonych danych, analizowania przebiegu procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Laboratoria odpowiadające treściom wykładów, w szczególności : modelowanie procesów z wykorzystaniem środowiska ADONIS (Mapy procesów, Symulacja przebiegu procesów biznesowych, Model obiegu dokumentacji w organizacji, Modelowanie środowiska pracy, Analiza modeli procesów – kwerendy , raporty); Modelowanie procesów decyzyjnych przy niepełnej informacji15
15
wykłady
T-W-1Nowoczesne technologie zarządzania a modelowanie procesów Przegląd wybranych narzędzi CASE do modelowania procesów Komputerowe narzędzia do modelowania procesów w przedsiębiorstwie na przykładzie ARIS i/lub ADONIS Procesy decyzyjne, modele decyzyjne, problem racjonalności decyzji Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji Decyzje finansowe a awersja do ryzyka Planowanie strategiczne a decyzje finansowe Identyfikacja źródeł finansowania przedsiębiorstwa15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w laboratoriach15
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie literatury i przygotowanie do zaliczenia formy zajęć10
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład w formie prezentacji multimedialnej opracowanej na podstawie dostępnej literatury, wsparty praktycznymi przykładami odnoszącymi się do aktualnej sytuacji gospodarczej. Podczas ćwiczeń laboratoryjnych studenci z pomocą prowadzącego modelują przebiegi procesów biznesowych w wybranych przykładowych organizacjach, opracowują modele podejmowania decyzji finansowych na podstawie dostępnych danych i profilu inwestora.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: jakość / prawidłowość wykonanych zadań laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium z teoretycznych podstaw przedstawionych podczas wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/02_W01
Po ukończeniu przedmiotu student: - zna i rozumie zasady modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, - posiada wiedzę dotyczącą mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych: * procesów decyzyjnych, * modeli decyzyjnych, * problemów racjonalności decyzji
ZIP_2A_W02, ZIP_2A_W03, ZIP_2A_W04, ZIP_2A_W12T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-1T-W-1, T-L-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/02_U01
Po ukończeniu przedmiotu student potrafi: - zamodelować przebieg procesów w organizacji w wybranym środowisku, - wykonać symulację przebiegu procesów przy założonych danych, - przeanalizować przebieg procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych
ZIP_2A_U08, ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U15, ZIP_2A_U21T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U15C-1T-W-1, T-L-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D2/02_K01
Student posiada kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji finansowych w opisie i kierowaniu działalnością organizacji
ZIP_2A_K04T2A_K06C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/02_W01
Po ukończeniu przedmiotu student: - zna i rozumie zasady modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, - posiada wiedzę dotyczącą mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych: * procesów decyzyjnych, * modeli decyzyjnych, * problemów racjonalności decyzji
2,0brak znajomości zasad modelowania proc. gospodarczych
3,0podstawowa znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
3,5zadowalająca znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
4,0dobra znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
4,5bardzo dobra znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
5,0biegła znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/02_U01
Po ukończeniu przedmiotu student potrafi: - zamodelować przebieg procesów w organizacji w wybranym środowisku, - wykonać symulację przebiegu procesów przy założonych danych, - przeanalizować przebieg procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych
2,0brak umiejętności modelowania procesów
3,0umiejętnośc zamodelowania prostych procesów i decyzji
3,5umiejętnośc zamodelowania prostych procesów decyzji, wykonanie prostych symulacji przebiegu procesów
4,0dobra umiejetność modelowania procesów i decyzji,oraz przeprowadzenia symulacji
4,5umiejetność modelowania złożonych procesów i decyzji oraz przeprowadzenia zaawansowanych symulacji wraz z analizą obserwowanych wyników
5,0umiejetność modelowania złożonych procesów i przeprowadzenia zaawansowanych symulacji wraz z analizą obserwowanych wyników w odniesieniu do teorii zarządzania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D2/02_K01
Student posiada kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji finansowych w opisie i kierowaniu działalnością organizacji
2,0brak kompetencji w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa
3,0podstawowe kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób odtwórczy
3,5podstawowe kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób schematyczny
4,0dobre kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób schematyczny, umiejętność prostych modyfikacji schematów myślowych
4,5dobre kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób schematyczny, dobra umiejętność modyfikacji schematów myślowych
5,0wysokie kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób kreatywny, wyszukiwnie zastosowan i rozwiązań alternatywnych

Literatura podstawowa

  1. Sharon A., Modelowanie danych, Helion, 2006
  2. Zdanowicz R., Modelowanie i symulacja procesów wytwarzania, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2007
  3. Nahotko S., Analiza i decyzje finansowe w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, 1998
  4. Kowalczyk J., Kusak A., Decyzje finansowe firmy, CH Beck, 2006

Literatura dodatkowa

  1. ., Zarządzanie procesami biznesowymi z systemem ADONIS (www.boc-pl.com), 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Laboratoria odpowiadające treściom wykładów, w szczególności : modelowanie procesów z wykorzystaniem środowiska ADONIS (Mapy procesów, Symulacja przebiegu procesów biznesowych, Model obiegu dokumentacji w organizacji, Modelowanie środowiska pracy, Analiza modeli procesów – kwerendy , raporty); Modelowanie procesów decyzyjnych przy niepełnej informacji15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nowoczesne technologie zarządzania a modelowanie procesów Przegląd wybranych narzędzi CASE do modelowania procesów Komputerowe narzędzia do modelowania procesów w przedsiębiorstwie na przykładzie ARIS i/lub ADONIS Procesy decyzyjne, modele decyzyjne, problem racjonalności decyzji Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji Decyzje finansowe a awersja do ryzyka Planowanie strategiczne a decyzje finansowe Identyfikacja źródeł finansowania przedsiębiorstwa15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w laboratoriach15
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie literatury i przygotowanie do zaliczenia formy zajęć10
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/02_W01Po ukończeniu przedmiotu student: - zna i rozumie zasady modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, - posiada wiedzę dotyczącą mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych: * procesów decyzyjnych, * modeli decyzyjnych, * problemów racjonalności decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
ZIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
ZIP_2A_W12posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, Przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych: * procesów decyzyjnych, * modeli decyzyjnych, * problemów racjonalności decyzji Ukształtowanie umiejętności z zakresu modelowania przebiegu procesów w organizacji w wybranym środowisku, przeprowadzania symulacji przebiegu procesów przy założonych danych, analizowania przebiegu procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych
Treści programoweT-W-1Nowoczesne technologie zarządzania a modelowanie procesów Przegląd wybranych narzędzi CASE do modelowania procesów Komputerowe narzędzia do modelowania procesów w przedsiębiorstwie na przykładzie ARIS i/lub ADONIS Procesy decyzyjne, modele decyzyjne, problem racjonalności decyzji Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji Decyzje finansowe a awersja do ryzyka Planowanie strategiczne a decyzje finansowe Identyfikacja źródeł finansowania przedsiębiorstwa
T-L-1Laboratoria odpowiadające treściom wykładów, w szczególności : modelowanie procesów z wykorzystaniem środowiska ADONIS (Mapy procesów, Symulacja przebiegu procesów biznesowych, Model obiegu dokumentacji w organizacji, Modelowanie środowiska pracy, Analiza modeli procesów – kwerendy , raporty); Modelowanie procesów decyzyjnych przy niepełnej informacji
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji multimedialnej opracowanej na podstawie dostępnej literatury, wsparty praktycznymi przykładami odnoszącymi się do aktualnej sytuacji gospodarczej. Podczas ćwiczeń laboratoryjnych studenci z pomocą prowadzącego modelują przebiegi procesów biznesowych w wybranych przykładowych organizacjach, opracowują modele podejmowania decyzji finansowych na podstawie dostępnych danych i profilu inwestora.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: jakość / prawidłowość wykonanych zadań laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium z teoretycznych podstaw przedstawionych podczas wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak znajomości zasad modelowania proc. gospodarczych
3,0podstawowa znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
3,5zadowalająca znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
4,0dobra znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
4,5bardzo dobra znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
5,0biegła znajomość zasad modelowania proc. gospodarczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/02_U01Po ukończeniu przedmiotu student potrafi: - zamodelować przebieg procesów w organizacji w wybranym środowisku, - wykonać symulację przebiegu procesów przy założonych danych, - przeanalizować przebieg procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
ZIP_2A_U15potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
ZIP_2A_U21potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, Przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych: * procesów decyzyjnych, * modeli decyzyjnych, * problemów racjonalności decyzji Ukształtowanie umiejętności z zakresu modelowania przebiegu procesów w organizacji w wybranym środowisku, przeprowadzania symulacji przebiegu procesów przy założonych danych, analizowania przebiegu procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych
Treści programoweT-W-1Nowoczesne technologie zarządzania a modelowanie procesów Przegląd wybranych narzędzi CASE do modelowania procesów Komputerowe narzędzia do modelowania procesów w przedsiębiorstwie na przykładzie ARIS i/lub ADONIS Procesy decyzyjne, modele decyzyjne, problem racjonalności decyzji Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji Decyzje finansowe a awersja do ryzyka Planowanie strategiczne a decyzje finansowe Identyfikacja źródeł finansowania przedsiębiorstwa
T-L-1Laboratoria odpowiadające treściom wykładów, w szczególności : modelowanie procesów z wykorzystaniem środowiska ADONIS (Mapy procesów, Symulacja przebiegu procesów biznesowych, Model obiegu dokumentacji w organizacji, Modelowanie środowiska pracy, Analiza modeli procesów – kwerendy , raporty); Modelowanie procesów decyzyjnych przy niepełnej informacji
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji multimedialnej opracowanej na podstawie dostępnej literatury, wsparty praktycznymi przykładami odnoszącymi się do aktualnej sytuacji gospodarczej. Podczas ćwiczeń laboratoryjnych studenci z pomocą prowadzącego modelują przebiegi procesów biznesowych w wybranych przykładowych organizacjach, opracowują modele podejmowania decyzji finansowych na podstawie dostępnych danych i profilu inwestora.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: jakość / prawidłowość wykonanych zadań laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium z teoretycznych podstaw przedstawionych podczas wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umiejętności modelowania procesów
3,0umiejętnośc zamodelowania prostych procesów i decyzji
3,5umiejętnośc zamodelowania prostych procesów decyzji, wykonanie prostych symulacji przebiegu procesów
4,0dobra umiejetność modelowania procesów i decyzji,oraz przeprowadzenia symulacji
4,5umiejetność modelowania złożonych procesów i decyzji oraz przeprowadzenia zaawansowanych symulacji wraz z analizą obserwowanych wyników
5,0umiejetność modelowania złożonych procesów i przeprowadzenia zaawansowanych symulacji wraz z analizą obserwowanych wyników w odniesieniu do teorii zarządzania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D2/02_K01Student posiada kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji finansowych w opisie i kierowaniu działalnością organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, Przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych: * procesów decyzyjnych, * modeli decyzyjnych, * problemów racjonalności decyzji Ukształtowanie umiejętności z zakresu modelowania przebiegu procesów w organizacji w wybranym środowisku, przeprowadzania symulacji przebiegu procesów przy założonych danych, analizowania przebiegu procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych
Treści programoweT-W-1Nowoczesne technologie zarządzania a modelowanie procesów Przegląd wybranych narzędzi CASE do modelowania procesów Komputerowe narzędzia do modelowania procesów w przedsiębiorstwie na przykładzie ARIS i/lub ADONIS Procesy decyzyjne, modele decyzyjne, problem racjonalności decyzji Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji Decyzje finansowe a awersja do ryzyka Planowanie strategiczne a decyzje finansowe Identyfikacja źródeł finansowania przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji multimedialnej opracowanej na podstawie dostępnej literatury, wsparty praktycznymi przykładami odnoszącymi się do aktualnej sytuacji gospodarczej. Podczas ćwiczeń laboratoryjnych studenci z pomocą prowadzącego modelują przebiegi procesów biznesowych w wybranych przykładowych organizacjach, opracowują modele podejmowania decyzji finansowych na podstawie dostępnych danych i profilu inwestora.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: jakość / prawidłowość wykonanych zadań laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak kompetencji w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa
3,0podstawowe kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób odtwórczy
3,5podstawowe kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób schematyczny
4,0dobre kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób schematyczny, umiejętność prostych modyfikacji schematów myślowych
4,5dobre kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób schematyczny, dobra umiejętność modyfikacji schematów myślowych
5,0wysokie kompetencje w zakresie zastosowania metod modelowania i symulacji procesów oraz decyzji w opisie i kierowaniu działalnością przedsiebiorstwa, działanie w sposób kreatywny, wyszukiwnie zastosowan i rozwiązań alternatywnych