Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
Sylabus przedmiotu Techniki negocjacji - Przedmiot obieralny I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki negocjacji - Przedmiot obieralny I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z technikami negocjacji. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Elementy komunikacji | 1 |
T-A-2 | Podstawowe elementy komunikacji werbalnej | 2 |
T-A-3 | Elementy komunikacji - znaczenie mowy ciała | 4 |
T-A-4 | Rola mediatora w rozwiązywaniu konfliktów | 2 |
T-A-5 | Techniki negocjacji – prezentacje grup | 6 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przebieg procesu komunikacji | 1 |
T-W-2 | Pojęcie negocjacji | 2 |
T-W-3 | Portret sprawnego negocjatora | 2 |
T-W-4 | Negocjacje metodą rozwiązywania konfliktów, trudne sytuacje negocjacyjne | 3 |
T-W-5 | Komunikacja werbalna i niewerbalna, elementy autoprezentacji. | 2 |
T-W-6 | Etapy negocjacji | 2 |
T-W-7 | Zasady negocjacji | 1 |
T-W-8 | Techniki negocjacji | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć, przygotowanie prezentacji | 6 |
A-A-3 | Prezentacja technik negocjacji | 3 |
A-A-4 | Utrwalanie nabytych umiejetności negocjacyjnych | 6 |
A-A-5 | Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach | 2 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Praca własna: przegląd literatury, przygotowanie do zaliczenia | 15 |
32 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informujący z wykorzystaniem technik wizualnych |
M-2 | Metoda aktywizyjaca w oparciu o studia przypadków i dyskusję |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowy w oparciu o prezentację i dyskusję dydaktyczną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja wybranych elementów (autoprezentacji i technik negocjacji) |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_O/01-3 WM_W01 Student definiuje pojęcia związane z tematyką przedmiotu, potrafi scharakteryzować wybrane techniki negocjacji. | ZIP_2A_W08 | T2A_W08 | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_O/01-3 WM_U01 Student posiada umiejętność przygotowania i prowadzenia procesu negocjacji. | ZIP_2A_U04, ZIP_2A_U07 | T2A_U04, T2A_U07 | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-3 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
ZIP_2A_O/01-3 WM_U02 Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych. | ZIP_2A_U07 | T2A_U07 | C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_O/01-3 WM_K01 Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji | ZIP_2A_K03 | T2A_K03, T2A_K04 | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_O/01-3 WM_W01 Student definiuje pojęcia związane z tematyką przedmiotu, potrafi scharakteryzować wybrane techniki negocjacji. | 2,0 | Student w mniej niż 60% prawodłowo odpowiedział na zadane pytania |
3,0 | Student w 60% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania | |
3,5 | Student w 68% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania | |
4,0 | Student w 76% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania | |
4,5 | Student w 82% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania | |
5,0 | Student w 90% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_O/01-3 WM_U01 Student posiada umiejętność przygotowania i prowadzenia procesu negocjacji. | 2,0 | Student nie wykonał prezentacji |
3,0 | Student potrafi zaprezentować wybraną technikę negocjacji | |
3,5 | Student potrafi zaprezentować dowolną technikę negocjacji | |
4,0 | Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać i zaprezentować wybraną technikę negocjacji | |
4,5 | Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać i zaprezentować wybraną technikę negocjacji, omówić kolejne fazy prowadzenia przedstawianego procesu | |
5,0 | Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać do sytuacji i i scharakteryzować proces negocjacji na przykładzie wybranej techniki negocjacji | |
ZIP_2A_O/01-3 WM_U02 Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych. | 2,0 | Student nie wykonał prezentacji |
3,0 | Student wykazał się umiejętnością posługiwania się technikami komunikacyjnymi | |
3,5 | Student wykazał się umiejętnością posługiwania się technikami komunikacyjnymi w zadanej sytuacji | |
4,0 | Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi technikami komunikacyjnymi w zadanej sytuacji | |
4,5 | Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi technikami komunikacyjnym w zadanej sytuacji | |
5,0 | Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi w sytuacjach konfliktowych technikami komunikacyjnymi |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_O/01-3 WM_K01 Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lunden B., Rosell L., Techniki negocjacji: jak odnieść sukces w negocjacjach, BL Info Polska, Warszawa, 2009
- Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków, 1995
- Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1997
- Bieniok H., Sztuka komunikowania się, negocjacji i rozwiązywania konfliktów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice, 2005
Literatura dodatkowa
- Ury W., Jak przez "Nie" dotrzeć do "Tak", Dom Wydawniczy Rebis, Poznań, 2007