Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie przedsiębiorstwem
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przepływem prac - Przedmiot obieralny II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przepływem prac - Przedmiot obieralny II | ||
Specjalność | inżynieria systemów informacyjnych produkcji | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Prognozowanie i symulacja procesów produkcyjnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauczyć budowania systemów zarządzania praepływem prac. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie przypływu prac z wykorzystaniem UML'a | 8 |
T-L-2 | Opracowanie modelu przepływu prac z systemie Arena | 8 |
T-L-3 | Analiza efektywności opracowanego systemu przepływy prac | 6 |
T-L-4 | Usprawnianie przypływu prac | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Idea zarządzania przepływem prac | 4 |
T-W-2 | Koncepcje: elektorniczny obieg dokumentów, dynamiczny podział pracy, priorytetowanie | 2 |
T-W-3 | Struktury i modele referencyjne systemów zarządzania przepływem prac | 2 |
T-W-4 | Modelowanie systemy zarządzania przepływe prac z wykorzystaniem UML'a: dziagram przypadków użycia, diagram sekwencji, diagram współpracy | 2 |
T-W-5 | Diagram stanów, diagram aktywności, diagram interakcji | 2 |
T-W-6 | Przykłady systemów zarządzania prazepływem prac | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Konsultacje | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie sprawozdań | 18 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć i czytanie literatury | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test uzupełnień |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-2_W01 ma wiedzę z zakresu modelowania skomplikowanych systemów produckjynych i biznesowych. | ZIP_2A_W02, ZIP_2A_W07 | T2A_W05, T2A_W07 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-2_U01 Potrafi zamodelować przepryw prac w firmie produkcjynej. | ZIP_2A_U08 | T2A_U08 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-2_W01 ma wiedzę z zakresu modelowania skomplikowanych systemów produckjynych i biznesowych. | 2,0 | Student nie potrafi zdefiniować typowych systemów produkcyjnych i biznesowych. |
3,0 | Student potrafi opisach w terminologii zarządzania przepływem prac typowe systemy produkcyjne i biznesowe. | |
3,5 | Student potrafi przeanalizować typowe systemy produkcyjne i biznesowe w kontekście zarządzania przepływem prac.. | |
4,0 | Student potrafi zaproponować model systemu zarządzania przepływem prac dla typowego przedsiębiorstwa. | |
4,5 | Student potrafi ocenić, efekty jakie przyniesie wdrożenie systemu zarządzania przepływem prac w przedsiębiorstwie. | |
5,0 | Student potrafi zaproponować model integracji systemu zarządzania przepływem prac z innymi systemami informatycznymi przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/02-2_U01 Potrafi zamodelować przepryw prac w firmie produkcjynej. | 2,0 | Student nie potrafi opisać czym jest zarządzanie przepływem prac oraz określić zakresu zastosowania. |
3,0 | Student potrafi opisać czym jest zarządzanie przepływem prac oraz określić zakres zastosowania. | |
3,5 | Student potrafi przeanalizować typowy obieg dokumentów oraz określić przydatność wdrożenia zarządzania przepływem prac. | |
4,0 | Student potrafi przeanalizować złożony obieg dokumentów oraz określić przydatność wdrożenia zarządzania przepływem prac. | |
4,5 | Student potrafi określić szczegółowe wymagania dla systemu zarządzania przepływem prac. | |
5,0 | Student potrafi ocenić efektywność funkcjonującego systemu zarządzania przepływem prac. |
Literatura podstawowa
- Alec Sharp, Workflow Modeling: Tools for Process Improvement and Application Development, Artech House, Boston, 2008, 2
- Dan Madison, Process Mapping, Process Improvement and Process Management, Paton Press, Chico, 2005