Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D4/01_U01 | ma umiejętności w zakresie analizowania, stawiania pytań, dokonywania syntezy, wyciągania wniosków,
krytycznej oceny, interpretacji danych, podejmowania
decyzji, wykorzystania metod badawczych, samokształcenia. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
---|
ZIP_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U05 | potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia |
ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
ZIP_2A_U14 | ma umiejętność przeprowadzania wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
ZIP_2A_U16 | potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych |
ZIP_2A_U18 | potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie ze znaczeniem zarządzania aktywami i wartością firmy, kształtowanie umiejętności z zakresu analizy efektywności zarządzania; zapoznanie z podstawami miar efektywności inwestycji i miar ryzyka inwestycyjnego |
---|
Treści programowe | T-W-8 | Zarządzanie portfelem; benczmark, kwestia ryzyka względnego, aarządzanie pasywne i benczmarkowe aktywami materialnymi i niematerialnymi |
---|
T-L-1 | Zarządzanie rentownością przedsiębiorstwa; kształtowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa, płaszczyzny zarządzania należnościami i inwestycjami krótkoterminowymi |
T-L-2 | Ocena porównawcza kosztów użycia kapitałów w inwestycjach; średnioważony koszt kapitału a efekt tarczy podatkowej |
T-L-3 | Dźwignia operacyjna, finansowa i całkowita |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady z prezentacjami multimedialnymi, praca z przykładami łącznie z dyskusją na
zajęciach z wykorzystaniem metod aktywizujących |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Procent wiedzy wymaganej dla uzyskania oceny:
bardzo dobrej - 100% - 91%,
dobrej plus - 90% - 81%,
dobrej - 80% - 71%,
dostatecznej plus - 70% - 61%,
dostatecznej - 60% - 51%,
niedostatecznej - 50% i mniej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności praktyczne w żadnym aspekcie wiedzy przedmiotu |
3,0 | Student posiada słabe umiejętności praktyczne w żadnym aspekcie wiedzy przedmiotu |
3,5 | Student posiada wystarczające umiejętności praktyczne w zakresie wiedzy przedmiotu |
4,0 | Student potrafi wykorzystywać zdobyte w trakcie nauczania umiejętności w dobrym zakresie |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać zdobyte w trakcie nauczania umiejętności, ale potrafi też samodzielnie dobierać metody analizy |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać zdobyte w trakcie nauczania umiejętności, ale potrafi też samodzielnie dobierać metody analizy oraz krytycznie analizować otrzymane wyniki |